عرضه بازی Everybody’s Gone to the Rapture روی پلتفرم پی سی

بنابر تایید رسمی استودیوی The Chinese Room در شبکه اجتماعی توییتر، بازی Everybody’s Gone to the Rapture که

بنابر تایید رسمی استودیوی The Chinese Room در شبکه اجتماعی توییتر، بازی Everybody’s Gone to the Rapture که پیش از این برای کنسول پلی استیشن ۴ انتشار یافته بود، روی پلتفرم پی سی نیز منتشر خواهد شد.

Everybodys-Gone-to-the-Rapture-Box-Art

به گفته دان پینچبِک، مدیر استودیوی مورد بحث، صحبت های نهایی با سونی صورت گرفته اند و روند ساخت نسخه پی سی، از ماه سپتامبر سال گذشته شروع شده است. کمپانی ژاپنی قرار است انتشار بازی روی پلتفرم پی سی را برعهده گیرد و مدیریت صفحه استیم آن را نیز برعهده خواهد داشت. با این همه، کماکان تاریخ مشخصی برای عرضه Everybody’s Gone to the Rapture روی پی سی وجود ندارد.

بازی تحسین شده Everybody’s Gone to the Rapture در ماه آگوست ۲۰۱۵ برای پلی استیشن ۴ منتشر شد و سازندگان آن از سال ۲۰۱۳ گفته بودند که برنامه ای برای ساخت ورژن پی سی ندارند. برخلاف آن چه انتظار می رفت، عنوان مورد بحث توانست نظر بسیاری از منتقدین را به خود جلب کند و حتی در همایش BAFTA Game Awards به عنوان یکی از نامزدهای اصلی دریافت جایزه «بهترین بازی سال» به شمار می رفت.

استودیوی Chinese Room در حال حاضر روند ساخت پروژه ای جدید به نام Total Dark را نیز آغاز کرده که قرار است تنها روی پی سی منتشر شود. بازی Total Dark در ابتدا قرار بود در قالب نقش آفرینی تخته ای ساخته گردد اما بعد، روند توسعه تغییر کرد و ژانر ماجرایی سیستم محور با زاویه دوربین ایزومتریک برای آن برگزیده شد.

 

 

 

 

 

کمی درباره بازی بدانید :

شکل گیری استودیو بریتانیایی The Chinese Room عمدتا به خاطر ساخت بازی محبوب Dear Esther بود. این گروه سپس عنوان موفق Amnesia: A MAchine for Pigs را تولید نمود. Everybody’s Gone to the Rapture در بخش West Midland English در سال ۱۹۸۴ اتفاق می افتد؛ اوج سالهای آنالوگ و درست قبل از اینکه موج دنیای دیجیتال دنیا را فرا گیرد. با دقیق شدن در رفتار مردم آن دوره، هنوز می توان آثاری از جنگ سرد را یافت!

با اینکه عنوان Everybodu’s Gone to the Rapture یک بازی آخرالزمانیست، اما با تمام عناوین هم ژانر خود متفاوت است. بازی با نمایشی از یک منظره زیبا با دهکده ای در دور دست شروع می شود.  منظره ای بکر بدون کوچکترین اختلالی، بدون هرج و مرجی و حتی بدون هیچ انسانی! این منظره واقعا آرامش بخش است، درست مانند روستای ماری سلست. تنها چیزی که به چشم می خورد آسمان آبی، صدای حشراتی که به آهستگی در محیط حرکت می کنند، بادی نرم که برگ درختان را به حرکت در می آورد … و صدای رادیویی که در دور دست خش خش می کند!

رادیوها وسیله ای مهم در بیان داستان این بازی هستند. آنها در اقصی نقاط محیط بازی یافت می شوند و هر بک از آنها به کانال هایی متصلند که بیشتر شبیه به ایستگاه های رادیویی جنگ سرد می باشند. ایستگاه های رادیویی جنگ سرد، از دهه ۵۰ تا حدود دهه ۸۰ میلادی کد های شماره بندی شده ای را از طریق موج های کوتاه از پشت پرده آهنین ارسال می نمودند که احتمال می رود این کد ها حاوی دستورالعمل هایی برای کارگزاران مخفی کشورها در مناطق اروپایی بوده. هنوز هم راز این اعداد که در بازی به طور پشت سر هم ارسال می شوند فاش نشده است! شاید این صدا تنها یک راهنما برای یافتن رادیو ها باشد، چرا که همانطور که ذکر کردم؛ رادیو ها داستان هایی از قبل از اتفاقات بازی را نقل می کنند!

تلفن ها نیز نقش کلیدی دیگر در داستان سرایی ایفا می کنند. مانند رادیو ها، اگر به صداهای محیط گوش فرا دهید، یافتن آنها نیز بسیار ساده خواهد بود. تلفن های عمومی گاها زنگ می خورند و همچنین گوشی های موبایل اولیه نیز در بازی وجود دارند که صدای خاص خود را پخش می کنند. تعامل با این ابزار ها نیز به سادگی فشردن کلید X بر روی کنترلگر کنسولتان است. با این کار، قطعه صدای ضبط شده ای پخش می شود که داستانی را فاش می سازد.

در Everobody’s Gone to the Rapture دو روش دیگر وجود دارد که داستان بازی از طریق آنها روند خود را طی می کند. اولین راه یافتن چیزیست که مکالمات بین انسان ها را پخش می کند. این موضوع شبیه به پخش شدن مکالمه روح ها می باشد و در جاهای کوناگون نقشه یافت می شوند. برخی از آنها بر روی نقشه با یک گوی نورانی که به دور منطقه Shropshire می گردد و با شما کمک می کند تا آنها را بیابید. روش دوم نیز درست مانند روش اول است اما به نظر مکالمات این رده از اهمیت بالاتری برخوردارند: دوباره باید اشاره کنم که این مکالمات تصاویر صبط شده اند که به صورت ارواح پخش می شوند. برای پخش شدن آنها باید کنترلگر خود را به چپ و راست بچرخانید!گاهی برای شروع شدن این صحنه های نیاز است که کنترلگر را چندین و چند بار به چپ و راست خم کنید و این موضوع ممکن است در ابتدا طوری به نظر برسد که گویا کاری را به اشتباه انجام میدهید و صحنه بازی کلید نمی خورد؛ اما پس از کمی صبر متوجه خواهید شد که حرکات شما کاملا درست بوده!

پس از پیشروی در بازی؛ در حالی که زمان معمولا به طور بریده بریده جلو می رود و باعث می شود خورشید و سایه ها برای چند ثانیه به طور سریع حرکت کنند؛ شما به آرامی و با اطمینان خاطر متوجه اتفاقاتی می شوید که به رخداد چنین حادثه ای منجر شده است. شما به آرامی یا مردم اشنا می شوید و رابطه ی آنها با یکدیگر را کشف می کنید. تمام قطعه دیالوگ هایی که می یابید به ارامی به هم متصل می شوند و در آخر به یک داستان کامل تبدیل می گردند.

پشتیبان داستان فوق العاده Everybody’s Gone to the Rapture، محیط چشم نواز آن و موسیقی خارق العاده ایست که آن را همراهی می کند. این بازی که در موتور CryEngine رندر شده، حاوی یکی از زیباترین محیطها در تاریخ بازیهای رایانه ایست! این بازی این حس را به انسان می دهد که در گوشه ای از دنیای بازی ها قدم میزند و تک تک ذرات آن گوشه فریاد می زنند که اهل انگلستان هستند! توجه سازندگان به جزئیات در برخی نقاط بازی هوش از سر هرکسی می پراند! محیط اطراف شهر شامل جنگل ها، جاده های خاکی، و همچنین مزرعه هایی که جزیات خانه ها و سازه هایشان واقعا چشم نواز است و باید ساعت ها را صرف تماشای این محیط ها نمود. نورپردازی نیز حرفی برای گفتن باقی نگذاشته است، تمام این موضوعات دست به دست هم داده اند تا عنوانی را تشکلی دهند که در یک کلمه، “زیباست”!

موسیقی نیز با چنین محیطی همخوانی کامل دارد. بیشتر قطعه های استفاده شده در بازی شبیه به موسیقی کلاسیک انگلیسی شبیه به قطعات Vaughn Williams و  Elgar است. موسقی ارکسترال و کر که با طبیعت همخوانی دارد. موسیقی بازی با توجه به اینکه در چه زمانی و در کجا قرار دارید، تغییر میابد، اما صرف نظر از آنچه در حال انجامش هستید؛ موسیقی بر تن Everybody’s Gone to the Rapture می نشیند و شما را مست خواهد کرد. اگر هدف از قرار دادن موسقی، القای احساس به آنچیزیست که مشاهده می کنید، پس Jessica Curry کار خود را در این بازی به بهترین شکل ممکن انجام داده است.

تمام این موضوع ها در کنار هم تبدیل به یک بازی واقعا خاص شده اند. مانند تمام عناوین هم سبک، Everybody’s Gone to the Rapture تنها چند ساعت گیمپلی دارد، اما تجربه ی همین چند ساعت نیز واقعا غنی و پربار خواهد بود. در بازی محیط ها چنان واقعی هستند که گویی می توان نفس کشید و هوای آنها را استشمام کرد. مطمئنا این بازی، عنوانی نیست که با عجله آن را به اتمام برسانید بلکه باید در هر قدم از بازی بایستید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

تصاویری از محیط بازی

۲۹۲۰۲۶۴-ps4

rapture_review_c_1920.0

egttr_ghost

Everybody's Gone To The Rapture™ - Press Demo_20150804174550

Everybody’s Gone To The Rapture™ – Press Demo