شروع ناامید کننده سی پی یوهای سری Comet Lake S اینتل – فروش 34 برابری AMD Ryzen 5 3600 نسبت به Intel Core i7 10700K

داده های جدید حاکی از آن است که Comet Lake S شروع ضعیفی داشته است.  پردازنده مدل AMD Ryzen 5 3600  فروش ۳۴ برابری را نسبت به مدل  Intel Core i7 10700K که پرفروش‌ترین مدل Comet Lake در این بازه زمانی بوده، فروش داشته است. در این میان شرکت سهم فروش شرکت AMD 87.25 درصد سهم در اختیار داشته در حالی که شرکت اینتل  به ۱۲.۷۵ درصد از سهم بازار را در اختیار داشته است. نارضایتی‌های زیادی در خصوص سری Comet Lake اینتل حتی قبل از معرفی رسمی وجود داشت اما داده های جدید حاکی از آن است که کاربران نسبت به خرید این نسل جدید سی پی یوها ترغیب نشده‌اند یا حداقل هنوز این اتفاق رخ نداده است. در حالی که مدل‌های Matisse شرکت AMD به شکل شگف انگیزی فروش داشته‌اند (۱۷۱۰ واحد از مدل  Ryzen 5 3600 فروخته شده)، به نظر می رسد که کاربران علاقه چندانی به سری جدید سی پی یوهای اینتل ندارند. پر فروش‌ترین مدل این سری Core i7 10700K با تنها ۵۰ عدد می‌باشد.

شروع ضعیف Comet Lake S

آنطور که مشخص است باید متغیرهای مختلفی نظر گرفته شوند اما فروش Mindfactory به نوعی عمکلرد هر دو شرکت را نشان می دهد. بهترین عملکرد اینتل مربوط به پردازنده Core i7 9700K با فروش ۱۷۰ واحدیست. با این حال همچنان چیپ‌های Zen 2 Matisse هستند که بخش اعظم فروش را به خود اختصاص داده‌اند. در این میان حتی Pinnacle Ridge با پردازنده‌ای مانند Ryzen 5 2600 با 700 واحد فروش، قدرتمند عمل کرده است. در فروش کلی ۵۲۷۰ پردازنده AMD در مقایسه با تنها ۷۷۰ واحد برای اینتل فروخته شده‌اند. کاربران رایانه‌های شخصی به خوبی جذب کارایی بر قیمت بی نظیر تیم سرخ شده‌اند و اینتل امیدوار است تا کاربران به سری آینده Rocket Lake روی خوش نشان دهند که یک بار دیگر از فناوری ساخت ۱۴ نانومتری استفاده خواهد کرد.

منبع: NoteBookCheck

1 دیدگاه دربارهٔ «شروع ناامید کننده سی پی یوهای سری Comet Lake S اینتل – فروش 34 برابری AMD Ryzen 5 3600 نسبت به Intel Core i7 10700K;

دیدگاهتان را بنویسید