بررسی رم اوکسیر Avexir Blitz 16GB DDR4

[rockthemes_specialgridblock avoid_sidebar=”regular” skip_sg=”true”]

[rockthemes_heading bold_color=”#152840″ regular_color=”#00aeef” details_color=”#a5a7a8″ bold_text=”بررسی حافظه رم اوکسیر” light_text=”سری Blitz” details_text=”” heading_font_size=”” html_tag=”h6″ align=”right” use_icon=”yes” border_bottom=”yes” disable_margin=”no” ]

مپانی Avexir حافظه های DDR4 را مانند DDR3 در سری های گوناگونی تولید میکند، اما حافظه های برتر این کمپانی شامل سری ۱٫۱ Core ،Blitz و Raiden است. این ۳ سری در رنگ ها و طراحی های مختلف برای هماهنگی بیشتر با مادربوردهای برخی کمپانی تولید شده و همگی دارای LED چشمک زن هستند و به محض روشن شدن پاور کارکرد خود را شروع میکنند، البته سری Raiden کاملا متفاوت است که در آینده به بررسی آن خواهیم پرداخت.

کلیه محتوای این مطلب  توسط وب سایت سخت افزار تهیه و تنظیم شده است.

[rockthemes_vertical_space vertical_space_height=”default” custom_value=”60px”/][rockthemes_single_image image_sizes=”large” image_url=”https://almasiran.ir/wp-content/uploads/2015/10/Avexir-logo2.png” image_align=”” image_id=”7522″ extra_style=”” extra_class=”” image_link_target=”” enable_hover=”false” hover_bg_color=”#FFFFFF” hover_color=”#FFFFFF” hover_title=”” overflow_image=”false” overflow_image_size=”” snap_image=”false” link_url=”false” link_id=”false” link_is_tax=”false” tax_name=”no-selected”]
[rockthemes_toggles toggle_type=”multiple-mode” avoid_sidebar=”undefined” toggle_use_hash=”no” boxed_layout=”true” open_toggle_index=”1″][rockthemes_toggles_single use_shadow=”false” title=”مقدمه” toggle_hash=”” icon_class=”” icon_url=””]

کمپانی مطرح و به نام Avexir در سال ۲۰۰۶ توسط آقای Cheng Han Hong مدیر کل فعلی این مجموعه تاسیس شده و در مدت زمان کوتاهی موفق به جایگیری در فهرست قدرتمندترین کمپانی های فعال در زمینه تولید و ساخت حافظه های اصلی برای کامپیوترهای شخصی و به طور کلی تمامی محصولاتی که از حافظه های اصلی بهره می برند شده است. شخص Cheng Han Hong استراتژی های مدیریتی مختلفی نظیر برند سازی و OEM را به منظور به سرانجام رسانی کمپانی Avexir مورد آزمایش قرار داده و در نهایت با انتخاب استراتژی OEM، کسب تجربه در این زمینه و افزایش تدریجی سرمایه اولیه موفق به تاسیس کمپانی قدرتمند مذکور شد.

کمپانی Avexir با تمسک جستن به فلسفه “باورها و اعتقادات ما نمایانگر رفتار ما هستند” پا در میدان نبرد گذاشته و بهره بردن از ویژگی هایی نظیر کیفیت عالی و راندمان بالای محصولات، عرضه محصولات به صورت جهانی و ارائه قدرتمند خدمات پس از فروش در افزایش افتخارات و کسب اعتماد مصرف کنندگان سهم به سزایی را به خود اختصاص داده اند. مراحل طراحی صنعتی، انتخاب موارد اولیه، توسعه و ساخت محصول تمامآ با وسواس خاص و تحت نظارت افراد حرفه ای در کمپانی Avexir صورت می گیرند. گستردگی محصولات و خلاقیت و نوآوری در توسعه آنها، قابلیت های شخصی سازی و … از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار در مطرح شدن نام Avexir و کسب افتخارات مختلف برای این کمپانی بوده اند.

رم اوکسیر

کمپانی Avexir حافظه های DDR4 را مانند DDR3 در سری های گوناگونی تولید میکند، اما حافظه های برتر این کمپانی شامل سری ۱٫۱ Core ،Blitz و Raiden است. این ۳ سری در رنگ ها و طراحی های مختلف برای هماهنگی بیشتر با مادربوردهای برخی کمپانی تولید شده و همگی دارای LED چشمک زن هستند و به محض روشن شدن پاور کارکرد خود را شروع میکنند، البته سری Raiden کاملا متفاوت است که در آینده به بررسی آن خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است این حافظه ها برای کیس مودینگ بسیار کاربرد دارد. حافظه ای که امروز قصد بررسی آن را داریم، Avexir Blitz 1.1 4x4GB DDR4 3200 CL16 نام دارد که هم اکنون در بازار های داخلی موجود است.

[/rockthemes_toggles_single][rockthemes_toggles_single use_shadow=”false” title=”بسته بندی و محتویات” toggle_hash=”” icon_class=”” icon_url=””]رم اوکسیر سری blitz

 

کمپانی Avexir برای محصول خود از بسته بندی شیک و درخور آن استفاده کرده، این بسته بندی بسیار مستحکم مشکی رنگ که با تار و پوده هایی همراه بوده و از هرگونه بجای ماندن لک جلوگیری میکند، نشان دهنده آن است که کمپانی مذکور برخلاف بسیار از سازندگان دیگر از کنار این موضوع به راحتی رد نمیشود و اهمیت خاصی به بسته بندی میدهد. البته Avexir قیمت نهایی محصول را با توجه به این بسته بندی کاملا کنترل کرده. روی جعبه عبارت “Blitz Series” به طرز زیبایی هک شده و در طرفین آن نیز شعار کمپانی، “What We Believe is How We Behave” به معنای “باورها و اعتقادات ما نمایانگر رفتار ما هستند” هک شده است.

رم اوکسیر سری Blitz

 

 

پشت جعبه به برخی ویژگی این حافظه اشاره برای گیمر ها و اورکلاکرها اشاره شده است که به آنها میپردازیم:

ویژگی‏ های موجود برای گیمرها:
تنظیم آسان پرفورمنس و کارایی با استفاده از نسخه بهبود یافته Intel XMP
سازگاری عالی برای چیپست High-End اینتل (X99)

ویژگی های موجود برای اورکلاکرها:
طراحی شش لایه هیت سینک ها با قابلیت جدا شدن جهت افزایش راندمان اورکلاکرهای LN2
دارای مولد پایدارسازی ولتاژهای بالا و قوی
استفاده از مقاومت و خارن های کلاس سرور
رفع مشکل کلد باگ با استفاده از ۲ اونس فلز مس در بین ۸ لایه مدار چاپی

 

 

 

داخل جعبه ۴ ماژول DDR4 زیبا دیده میشود که به صورت خاصی قرار گرفته اند، پین های این حافظه که یکی از قسمت های بسیار حساس است، با روکش پلاستیکی پوشیده شده اند و علاوه بر آن حافظه ها به صورت برعکس قرار گرفته اند. این نوع محافظ پلاستیکی که Avexir از آن با Pin Protector یاد میکند، طبق اظهارات سازنده برای تمام حافظه های سری Blitz بکار رفته و باعث جلوگیری از اکسیداسیون آب و هوا قبل از اینکه کاربران بسته بندی را باز کنند میشود.

رم Avexir

[/rockthemes_toggles_single][rockthemes_toggles_single use_shadow=”false” title=”نگاه نخست” toggle_hash=”” icon_class=”” icon_url=””]

Blitz 1.1 4x4GB DDR4 3200 CL16 محصولی زیبا از کمپانی Avexir میباشد، با در دست گرفتن این حافظه ی سبک وزن، هیت سینک آلومینیومی آن را به خوبی میتوانید حس کنید. البته اثر انگشت و لک به راحتی بر روی آن بجای می ماند. Blitz در بین محصولات کمپانی Avexir دارای بالاترین فرکانس کاری و پایینترین زمان تاخیر نسبت به تولیدات دیگر این کمپانی مانند سری Core است و بهترین گزینه برای اورکلاکرها از تولیدات این کمپانی قلمداد میگردد. همانطور که در ابتدا گفتیم، این حافظه ها با طراحی های گوناگونی برای هماهنگی با مادربوردهای مختلف برند هایی نظیر ASUS و MSI تولید میشوند. حافظه ای که ما در اختیار داریم دارای طراحی اصلی بوده و برای برندی خاصی طراحی نشده. ابعاد آن نیز به ترتیب ۱۳۴x8x48 میلیمتر به ترتیب برای طول، عرض و ارتفاع است.

قرمز، مشکی و نقره ای سه رنگ هیت سینک این حافظه را تشکیل میدهند، طراحی آن شامل خطوط تند و تیز و ناموزون است که زیبایی و ابهت خاصی را به آن میبخشد. Blitz دارای خشنترین طراحی در بین تولیدات کمپانی Avexir است، اما موضوعی که باعث تعجب ما شد یک دست نبودن پین های این حافظه است! در حقیقت پین های وسطی نسبت به پین های طرفین بلندتر هستند، این موضوع در تصویر زیر کاملا مشخص است.

  https://almasiran.ir/wp-content/uploads/2016/02/Avexir-Blitz-1.11.jpg

[/rockthemes_toggles_single][rockthemes_toggles_single use_shadow=”false” title=”مشخصات فنی” toggle_hash=”” icon_class=”” icon_url=””]

هیت سینک حافظه را باز کرده تا به طور دقیق آن را بررسی کنیم، ماژول های DDR4 محصول مورد تست ما دارای PCB به رنگی مشکی مات بوده و چیپ های حافظه به دلیل اینکه ظرفیت هر ماژول ۴ گیگابایت است، تنها در یک طرف آن قرار گرفته اند، در ماژول های ۸ گیگابایتی حافظه های سری Blitz، چیپ های حافظه در دو طرف PCB قرار دارند. یکی از نکات مثبتی که سازنده در خنک سازی محصول خود آن را رعایت کرده، بکار گرفتن پد حرارتی در هر دو طرف PCB حتی در طرف دیگر که خالی از چیپ است، این موضوع باعث میشود حرارت تولید شده در طرف دیگر به واسطه چیپ های حافظه به طور کامل به هیت سینک انتقال پیدا کرده و دفع شود.

https://almasiran.ir/wp-content/uploads/2016/02/avexir-blitz-3200-cl16-11.jpg

هر کدام از ماژول های ۴ گیگابایتی حافظه مذکور دارای ۸ چیپ حافظه ۵۱۲ مگابایتی ساخت کمپانی SK Hynix به شماره H5AN4G8NMFR است. چیپ های MFR به همراه CFR بیشترین استفاده را در حافظه های DDR3 داشتند که کارایی نوع CFR مقداری بالاتر است. در حافظه های DDR4 بیشترین استفاده ای که از چیپ های حافظه Hynix به عمل آمد، مربوط به چیپ های MFR و AFR است. متاسفانه نتوانستیم حافظه ای از بین تولیدات Avexir پیدا کنیم که از چیپ حافظه AFR بهره مند باشد، زیرا از هر جهت نسبت به چیپ های MFR برتر هستند (البته در DDR3 این موضوع کاملا برعکس است) و به راحتی میتوانند با چیپ های ساخت سامسونگ رقابت کنند، با اینحال حافظه های MFR نیز بی کیفیت نبوده و کارایی خوبی به همراه دارند.

https://almasiran.ir/wp-content/uploads/2016/02/avexir-blitz-3200-cl16-9.jpg

حافظه های سری Blitz دارای فرکانس حداقل ۲۸۰۰ مگاهرتز و حداکثر ۳۶۰۰ مگاهرتز در سریعتر مدل هستند. حافظه ۳۲۰۰ مگاهرتزی ما دارای زمان تاخیر CL16.0 و تایمینگ های ۳۶-۱۸-۱۸ برای tRAS ،tRP ،tRCD با ولتاژ ۱٫۳۵ ولت است. طبق ادعای کمپانی Avexir هر کدام از این حافظه ها با صدها مادربورد تست سازگاری را پاس کرده و ۸ ساعت نیز در لابراتور تست به طور مداوم کارکرد را پشت سر میگذارد. برای آشنایی بیشتر با زمان تاخیر و تایمینگ های حافظه به این تاپیک مراجعه کنید.

https://almasiran.ir/wp-content/uploads/2016/02/avexir-blitz-3200-cl16-10.jpg

[/rockthemes_toggles_single][rockthemes_toggles_single use_shadow=”false” title=”سیستم تست” toggle_hash=”” icon_class=”” icon_url=””]

سیستم تست ما بر مبنای پلتفرم Skylake از سوکت ۱۱۵۱ است. مادربوردی که فعلا در چند بررسی میزبان ما خواهیم بود، از برند گیگابایت با نام GIGABYTE Z170X-SOC Force یکی از برترین مادربوردهای پلتفرم Skylake با طیف وسیعی از امکانات است. پردازنده سیستم تست ما نیز INTEL Core i7 6700K، و فرکانس پیش فرض در تمام حالات بر روی ۴٫۲ گیگاهرتز با ۱٫۳ ولت قرار دارد.
– حافظه اصلی (رم) سیستم تست ما از دو ماژول ۴ گیگابایتی Avexir Blitz DDR4 3200 Mhz تشکیل شده است. بر اساس پروفایل XMP، فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز با ولتاژ ۱٫۳۵ ولت و زمان تاخیر CL16 قابل دسترس است. در طول تمام تست ها پروفایل XMP فعال است.
– کارت گرافیک ASUS STRIX GTX 980 Direct CUII OC وظیفه پردازش تصویر را بر عهده دارد. البته ما از این کارت گرافیک انتظار خاصی نداریم و در حد گرفتن تصویر برایمان کفایت میکند!
– پاور CoolerMaster G750M وظیفه تامین برق مورد نیاز سیستم و خنک کننده DeepCool GamerStorm Captain 360 وظیفه خنک سازی پردازنده مرکزی سیستم ما را بر عهده دارد. 

سایز قطعات سیستم تست و مشخصات آن به شرح زیر است:

https://almasiran.ir/wp-content/uploads/2016/02/avexir-blitz-3200-cl16-test.jpg

https://almasiran.ir/wp-content/uploads/2016/02/deepcool-gamer-storm-captain-360-121.jpg

ابتدا نگاهی میکنیم به مشخصات حافظه از طریق نرم افزار CPU-Z:

https://almasiran.ir/wp-content/uploads/2016/02/avexir-blitz-3200-cl16-spec.jpg

[/rockthemes_toggles_single][rockthemes_toggles_single use_shadow=”false” title=”AIDA64 تست حافظه” toggle_hash=”” icon_class=”” icon_url=””]

AIDA64، پیشتر Everest، یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین نرم افزار های سیستمی می باشد. این نرم افزار دارای قسمت های مختلفی برای نمایش کامل مشخصات سیستم (سخت افزاری و نرم افزاری) و مونیتور آنها می باشد. AIDA 64 دارای تست های مختلفی برای محک زدن کارایی پردازنده و حافظه می باشد که شاید مطرح ترین آنها Cache and Memory Benchmark باشد!

Cache and Memory Benchmark
تست های پهنای باند حافظه ( سرعت خواندن ، سرعت نوشتن ، سرعت کپی ) حداکثر پهنای باند حافظه را هنگام انتقال داده ها اندازه گیری می کنند. کدهای مربوط به این داده ها در Assembly نوشته شده اند و به صورت گسترده ایی برای پردازنده های مرکزی AMD و Intel و انواع دیگر پردازنده هایی که هسته های آنها قابلیت محاسبه ی دستوالعمل های x86/X64 ، MMX ، +MMX ، ۳DNow ، SSE ، SSE2 ، SSE4.1 ، AVX و AVX2 را دارند، بهینه سازی شده اند. تست های تاخیر زمان حافظه، مدت زمان تاخیر پردازنده ی مرکزی هنگامی که اطلاعات را از حافظه ی سیستم می خواند را اندازه گیری می کنند. تاخیر زمان حافظه به معنای مدت زمانی است که پردازنده دستور خواندن اطلاعات را به حافظه ارسال می کند و سپس حافظه پس از دریافت دستور اطلاعات را برای پردازنده ارسال می کند.

https://almasiran.ir/wp-content/uploads/2016/02/avexir-blitz-3200-cl16-aida-xmp.jpg

 همانطور که مشاهده میکنید نتایج حافظه در تست خواندن، نوشتن و کپی بیش از ۴۰۰۰۰ مگابایت در ثانیه است.

[/rockthemes_toggles_single][rockthemes_toggles_single use_shadow=”false” title=”3DMark11″ toggle_hash=”” icon_class=”” icon_url=””]

مدت اندکی پس از عرضه DirectX 11 از سوی کمپانی معظم Microsoft، شرکت Futuremark نرم افزار محبوب ۳DMark را با نام ۳DMark 11 منتشر نمود. این نسخه نرم افزار ۳DMark دارای چهار تست گرافیکی ۳۰ ثانیه با نام های Deep Sea 1، Deep Sea 2، High Temple 1 و High Temple 2 بوده که به خوبی از Volumetric Illumination و Tessellation بهره می برند. تست Physics این نرم افزار نیز دارای گرافیک بسیار ساده ای بوده که هر گونه تاثیر GPU را به حداقل ممکن می رساند. این تست شدیدا تحت تاثیر فرکانس و کارایی حافظه سیستم بوده و از تمامی هسته های پردازنده و قابلیت Hyper Threading پشتیبانی می کند. این نرم افزار تست جدیدی به عنوان Combined را عرضه نمود که توانایی سیستم را در پردازش هم زمان Physics و صحنه های سنگین گرافیکی را اندازه گیری می کند. تست های این نرم افزار را در حالت Performance این نرم افزار انجام می دهیم. در این حالت با توجه به تاثیر ۱۵ درصدی امتیاز Physics و ۱۰ درصدی امتیاز Combined، امتیاز ها را بصورت جداگانه قید خواهیم کرد. یکی از مزیت های بزرگ این تست وابستگی بسیار ناچیز Graphics Score به پردازنده می باشد.

https://almasiran.ir/wp-content/uploads/2016/02/avexir-blitz-3200-cl16-3d11.jpg

همانطور که مشاهده میکنید امتیاز فیزیکس که وابستگی بالایی به فرکانس و تایمینگ و در کل کارایی کلی رم دارد، برابر با ۱۱۵۷۹ میباشد.

[/rockthemes_toggles_single][rockthemes_toggles_single use_shadow=”false” title=”اورکلاک و نتایج” toggle_hash=”” icon_class=”” icon_url=””]

مادربورد GIGABYTE Z170X-SOC Force یکی از چند مادربورد برتر Z170 میباشد که پتانسیل بالایی در اورکلاک و بخصوص اورکلاک رم دارد، با این وجود و حتی با در اختیار داشتن پردازنده ۶۷۰۰K نتوانستیم در بخش اورکلاکینگ به رقم خاصی برای اورکلاک حافظه های Avexir دست پیدا کنیم. در حقیقت فرکانس فرکانس ۳۳۳۳ مگاهرتز با حافظه های مذکور حتی با ۱٫۵۵ ولت برای ولتاژ حافظه ها نیز امکان پذیر نبود، البته این موضوع به دلیل بی کیفیت بودن حافظه های Avexir نیست و به خود چیپ ها برمیگردد. حتی تلاش ما برای اورکلاک حافظه ها با اعمال ولتاژهای بیشتر برای پارامترهای VCCIO و CPU Agent Voltage که مربوط به حافظه ها میباشد نیز بی نتیجه ماند. در عوض توانستیم با اعمال ولتاژهای پایین برای حافظه ها تایمینگ ها را پایینتر آورده و در نهایت موفق شدیم به فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز و تایمینگ های CL14.0-15-15-35-1t با ولتاژ ۱٫۴۵ ولت دست پیدا کنیم. نتایج تست بعد از اورکلاک به شرح زیر است:

https://almasiran.ir/wp-content/uploads/2016/02/avexir-blitz-3200-cl16-aida-oc.jpg

https://almasiran.ir/wp-content/uploads/2016/02/avexir-blitz-3200-cl16-physx-3d11.jpg

برای تست پایداری حافظه ها نیز از نرم افزار بنچمارک Hyper PI استفاده کردیم. این نرم افزار بر خلاف Super PI، تست تک هسته ای نبوده در حالت ۱۰۲۴ تمام هسته های پردازنده را درگیر میکند و حافظه ها نیز به شدت تخت فشار قرار میگیرند. به دلیل سنگین بودن بیش از حد این تست نهایتا توانستیم در فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز و تایمینگ های CL15.0-16-16-36-1t با ولتاژ ۱٫۳۹ ولت حافظه های مذکور را پایدار سازیم.

https://almasiran.ir/wp-content/uploads/2016/02/avexir-blitz-3200-cl16-stability.jpg

[/rockthemes_toggles_single][rockthemes_toggles_single use_shadow=”false” title=”نتیجه گیری” toggle_hash=”” icon_class=”” icon_url=””]

در این بررسی سعی کردیم حافظه های Avexir Blitz 4x4GB DDR 3200 CL16 را از تمامی جهات مورد ارزیابی قرار داهیم. این حافظه های دارای کیفیت ساخت بالایی هستند و همانطور که گفتیم از PCB هشت لایه تشکیل شده اند. طراحی آن بسیار چشم نواز است و میتوانید از نور قرمز رنگی که به واسطه LED های چشمک زن ایجاد میشود لذت ببرید. بسته بندی Blitz برای یک حافظه اصلی عالیست و قیمت آن ممکن است به نظر برخی افراد بالا بنظر رسد اما، با توجه به مواردی که گفتیم رقم چندان بالایی نیست. تنها موردی که اگر عکس آن صدق میکرد این حافظه ها را به یکی از بهترین گزینه ها مبدل میساخت، قابلیت اورکلاک بود که عملا ممکن نیست و باید به کاهش تایمینگ ها رضایت دهید، البته کارایی این حافظه ها با پروفایل XMP به هیچ وجه پایین نیست. در زمان بررسی با خبر شدیم کارت گارانتی محصول که نسبت به آن انتقاد داشتیم تعویض شده و از این به بعد Blitz با کارت گارانتی درخور نام و کیفیت Avexir عرضه میشود. این حافظه با قیمت حدود ۷۰۰ هزار تومان و توسط شرکت الماس ایران در دسترس علاقمندان خواهد بود.

نقاط قوت:

+ کیفیت ساخت بالا و PCB هشت لایه

+ طراحی زیبا

+ بسته بندی فوق الاده

+ قیمت مناسب در ازاء کارایی

نقاط ضعف:

– قابلیت اورکلاک بسیار پایین و محدود به تایمینگ ها

در بخش انتهای بررسی به نمرات کسب شده توسط محصولات در چند قسمت مختلف میپردازیم. کیفیت ساخت، کارایی، ارزش بهای پرداخت شده، طراحی، بسته بندی و امکانات مواردی هستند که آنها را مد نظر قرار خواهیم داد. البته برای برخی محصولات مواردی به دلیل ضروری نبودن حذف خواهند شد، برای مثال گزینه “امکانات” در بررسی های مربوط به حافظه های اصلی مورد ارزیابی قرار نمیگیرد. نکته بسیار مهم! آن است که موارد ذکر شده با توجه به کلاسی که محصول مورد نظر ما در آن قرار دارد سنجید میشود، نه در حالت کلی.
تمامی نمرات از ۵ در نظر گرفته شده و چنانچه محصولی بتواند در هر کدام از موارد ارزیابی شده نمره حداقل ۴٫۸ را کسب کند، نشان (AWARD) مربوط به آن بخش را دریافت خواهد کرد. توجه داشته باشید کسب اوارد در هر کدام از بخش ها به “بهترین” در بخش مربوطه است و به همین دلیل کلمه “Best” در آن اوارد مربوطه وجود دارد. چنانچه محصولی بتواند در امتیاز نهایی نمره حداقل ۴٫۷ را کسب کند، بالاترین نشان یعنی Editor`s Choice را دریافت خواهد کرد و سایر اواردها حذف خواهند شد. دریافت این نشان به معنای مهر تاییدی بر عملکرد همه جانبه و بی عیب و نقص محصول مورد بررسی است.

حافظه های Avexir در بخش کیفیت ساخت و بسته بندی توانستند نمرات بسیار بالایی رو کسب کنند. در بخش طراحی اگر ارتفاع هیت سینک کمی کوتاهتر بود و برای حافظه کولرهای بزرگتر نیز مشکلی بوجود نمی آمد، میتوانست نمره ممتازی را به خود اختصاص دهد. در بخش کارایی و قیمت در ازاء کارایی نیز قابلیت اورکلاک پایین مانع از کسب نمرات بالاتر شد.

avexir blitz 3200 cl16 mark

در نهایت حافظه Avexir Blitz 4x4GB DDR4 3200 CL16 توانست اوارد ” Best Quality” و ” Best Package ” را از لابراتوار تخصصی سخت افزار دریافت کند.

quality

package

[/rockthemes_toggles_single][/rockthemes_toggles]

[/rockthemes_specialgridblock]