اعلام خرابی
سوالات و مشکلات رایج
نامگذاری پردازندههای اینتل از چپ به راست شامل قسمتهای زیر می باشد:
۱ – نام تجاری: شامل Intel Core ، Xeon، Celeron، Pentium یا Atom
۲ – اصلاحکننده نام تجاری: شامل i3 ، i5 ، i7 ، E ، X5 ، M5 یا N
۳ – نشانگر تولید یا نسل تولید پردازنده
۴- بعد از آن ترکیبی از چند رقم و حرف را مشاهده میکنیم که اعداد شماره تولید محصول و حروف نشانگر خط تولید پردازنده است .
مثال:
Intel Core i7-7500U
Intel Core i7-7Y75
پردازندههای اینتل دارای چهار خط تولید اصلی است، که هر کدام دارای مجموعهای از هستههای i3، i5 و i7 هستند. هر خط دارای قدرت عملکرد و طراحی متفاوتی است.
Xeon E: فقط صنعتیهای سطح بالا
مناسب برای مهندسی، تحقیق و انیمیشن حرفهای
نامناسب برای عمر باتری، هزینه، وزن
سری H: شش هسته، عملکرد بالا
مناسب برای گیمرها، حرفهایهای خلاق، کاربران حرفهای
نامناسب برای حمل و نقل، هزینه، عمر باتری
سری G: با گرافیک بهتر
مناسب برای ویرایش عکس، بازیهای سبک
نامناسب برای عمر باتری؛ بازیهای سنگین
سری U: عملکرد روزمره
مناسب برای مصرف محتوا، عمر باتری
نامناسب برای بازی، انیمیشن حرفهای
Y Series / Core m: طراحی فانتزی، عملکرد متوسط
مناسب برای حمل، طراحی بینظیر، بهرهوری نور
نامناسب برای عمر باتری
با مراجعه به آدرس https://support.lenovo.com/us/en/partslookup و با وارد نمودن سریال دستگاه مدل دستگاه شما توسط سایت تشخیص داده میشود و از تب درایورها فایل بایوس را دانلود نموده و هنگامی که شارژ لپتاپ 50 درصد به بالا باشد شارژر را نصب نموده و فایل دانلود شده را در ویندوز اجرا نموده و تا بوت مجدد ویندوز به هیچ وجه دستگاه را خاموش روشن ننموده و شارژر را از دستگاه جدا ننموده تا بایوس آپدیت شده و ویندوز مجددا بوت شود.
BIOS چیست؟
BIOS یا Basic Input/Output System نوعی Firmware یا میانافزار است و اولین برنامهای است که پس از روشن شدن کامپیوتر، اجرا میشود. این Firmware درون چیپی بر روی مادربورد قرار دارد. BIOS وظیفه راهاندازی اولیه و تست سلامت قطعات ضروری سیستم را به عهده دارد و پس از آن که مطمئن شد همه قطعات سالم هستند و مشکلی ندارند، سیستم عامل را پیدا کرده و کنترل سیستم را به او میسپارد.
UEFI چیست و چه ارتباطی با EFI دارد؟
UEFI سرنام Unified Extensible Firmware Interface است و مدل توسعه یافتهای از EFI است. EFI برای اولین بار توسط شرکت Intel به عنوان واسطی بین Firmware و سیستم عامل برای کامپیوترهای با معماری IA طراحی و پیادهسازی شد. آخرین نسخه اختصاصی شرکت اینتل از EFI، نسخه EFI 1.10 است. در سال 2005 انجمن Unified EFI با هدف صنعتیسازی و توسعه EFI شکل گرفت. این انجمن کار توسعه خود را با EFI 1.10 آغاز کردند.
BIOS با خواندن اولین سکتور از هارد دیسک و اجرای کدهای آن، سیستم عامل را از هارد دیسک بوت میکند. این در حالی است که UEFI با اجرای برنامههای EFI (که دارای پسوند .efiهستند) از EFI System Partition که بر روی دیسک قرار دارد، سیستم عامل را بوت میکند.
سخت افزار های جدید یا فقط توانایی بوت در حالت UEFI را دارند و یا در قسمت تنظیمات بوت امکان فعال کردن حالت دیگری را به نام Legacy Mode دارند که اشاره به Bios دارد .
دقت کنید جهت فعال کردن Legacy Mode حتما باید از قسمت Security گزینه Secure Boot را غیر فعال کرده باشید.”
بهتر است از تخلیه شدن کامل شارژ باتری لپتاپ (رسیدن به ۰ درصد یعنی جایی که لپتاپ خاموش میشود) اجتناب کنید. این حالت به باتری لپتاپ شوک زیادی وارد کرده و حتی ممکن است به آن آسیب بزند. اساسا توصیه میشود بهجای رها کردن باتری تا دشارژ شدن کامل و سپس شارژ کردن کامل آن تا سقف ۱۰۰ درصد، از دشارژهای جزیی تا رسیدن به سطحی در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد و شارژ کردنهای زودبهزود استفاده کنید.
– اگر باطری لپتاپ شما خارجی است یکبار آن را از لپتاپ جدا کنید و مجدد وصل کنید
– شارژ لپتاپ را با یک شارژر سالم دیگر مورد بررسی قرار دهید
– ویندوز را تعویض کنید
– در صورت باقی بودن مشکل به یکی از مراکز خدمات پس از فروش مراجعه بفرمایید.
– لپتاپ را با یک شارژر دیگر تست کنید.
– در صورت باقی بودن مشکل به یکی از مراکز خدمات پس از فروش مراجعه بفرمایید.
به یکی از مراکز خدمات پس از فروش مراجعه بفرمایید.
– پس از روشن کردن لپتاپ کلید F12 را فشرده و وارد منوی بوت میشویم . فلش یا دیویدی مورد نظر را انتخاب کرده و کلید اینتر را بزنید. در بعضی موارد نیاز است کلیدهای Fn+F12 را بزنید تا وارد منوی بوت شوید.
– در صورت بوت نشدن بررسی کنید فلش یا دیویدی شما قابلیت بوت در حالت BIOS یا UEFI و یا هر دو را دارد و پس از روشن کردن دستگاه با فشردن کلید F2 وارد تنظیمات شده و در قسمت بوت Legacy Mode مربوط به فعالسازی بوت در حالت BIOS و یا UEFI Mode مربوط به بوت در حالت UEFI و یا هر دو را فعال کنید.
– در صورت باقی بودن مشکل به یکی از مراکز خدمات پس از فروش مراجعه بفرمایید.
– پس از روشن کردن لپتاپ کلید F12 (در بعضی موارد Fn+F12) را فشرده و وارد منوی بوت میشویم . هارد مورد نظر را انتخاب کرده و کلید اینتر را میزنیم.
– در صورت بوت نشدن بررسی کنید هارد شما قابلیت بوت در حالت BIOS یا UEFI و یا هر دو را دارد و پس از روشن کردن دستگاه با فشردن کلید F2 وارد تنظیمات شده و در قسمت بوت Legacy Mode مربوط به فعالسازی بوت در حالت BIOS و یا UEFI Mode مربوط به بوت در حالت UEFI و یا هر دو را فعال کنید.
– در صورت باقی بودن مشکل به یکی از مراکز خدمات پس از فروش مراجعه بفرمایید.
– مجددا ویندوز را نصب کنید.
– در صورت باقی بودن مشکل به یکی از مراکز خدمات پس از فروش مراجعه بفرمایید.
– درایورها را بروزرسانی کنید.
– در صورت باقی بودن مشکل به یکی از مراکز خدمات پس از فروش مراجعه بفرمایید.
– بررسی کنید تاچپد توسط کلیدهای روی کیبورد قفل یا غیر فعال نشده باشد.
– درایور تاچپد را بهروزرسانی کنید.
– مجددا ویندوز را نصب کنید.
– در صورت باقی بودن مشکل به یکی از مراکز خدمات پس از فروش مراجعه بفرمایید.
-اگر مشکل پس از اجرای نرمافزار خاصی اتفاق میافتد، بررسی کنید لپتاپ شما برای چه کاربری طراحی شده. آیا نرم افزار مربوطه با کاربری لپتاپ تناسب دارد یا خیر.
– مجدد یکی از نسخههای معتبر ویندوز را نصب کنید و درایورها را به صورت اتوماتیک از طریق اینترنت بهروزرسانی کنید.
– در صورت باقی بودن مشکل به یکی از مراکز خدمات پس از فروش مراجعه بفرمایید.
– مجددا ویندوز نصب کنید.
– در صورت باقی بودن مشکل به یکی از مراکز خدمات پس از فروش مراجعه بفرمایید.
– جهت نصب ویندوز از آخرین نسخه معتبر استفاده کنید.
– در صورت باقی بودن مشکل به یکی از مراکز خدمات پس از فروش مراجعه بفرمایید.
– درایور ها را به صورت آنلاین بهروزرسانی کنید.
– جهت نصب ویندوز از آخرین نسخه معتبر استفاده کنید.
– در صورت باقی بودن مشکل به یکی از مراکز خدمات پس از فروش مراجعه بفرمایید.
– درایور ها را به صورت آنلاین بهروزرسانی کنید.
– جهت نصب ویندوز از آخرین نسخه معتبر استفاده کنید.
– در صورت باقی بودن مشکل به یکی از مراکز خدمات پس از فروش مراجعه بفرمایید.
– لکههای سیاه رنگ روی صفحات نمایش در اثر تحت فشار قرار گرفتن و یا ضربه به صفحهنمایش ایجاد میشوند.
– هالههای سفید رنگ روی صفحات نمایش در اثر تحت فشار قرار گرفتن صفحات نمایش، در معرض حرارت قرار گرفتن آن و یا نفوذ رطوبت و یا مایعات بین لایههای صفحات نمایش ایجاد میشود.
– با توجه به اینکه این لکهها در اثر عوامل خارجی بر روی صفحات نمایش ایجاد میشوند، تعویض آنها در شرایط گارانتی انجام نمیشود.
نقطههای سیاه، سفید و یا رنگی بر روی صفحات نمایش ناشی از سوختگی و یا عملکرد نادرست پیکسلهای صفحات نمایش است که شرایط تعویض آن در گارانتی در قسمت شرایط گارانتی ذکر شده است.
– اگر این اتفاق در ساعت خاصی رخ میدهد و یا طی فواصل زمانی منظم اتفاق میافتد، تنظیمات قسمت Power Management در ویندوز و یا bios را بررسی مجدد کنید و یا به حالت پیش فرض کارخانه تغییر دهید.
– ویندوز را تعویض کنید و درایورها را بهروزرسانی کنید.
– در صورت باقی بودن مشکل به یکی از مراکز خدمات پس از فروش مراجعه بفرمایید.
– اگر این اتفاق در ساعت خاصی رخ میدهد و یا طی فواصل زمانی منظم اتفاق میافتد، تنظیمات قسمت Power Management در ویندوز و یا bios را بررسی مجدد کنید و یا به حالت پیش فرض کارخانه تغییر دهید.
– ویندوز را تعویض کنید و درایورها را بهروزرسانی کنید.
– در صورت باقی بودن مشکل به یکی از مراکز خدمات پس از فروش مراجعه بفرمایید.
مفتخریم به اینکه انتخاب شما هستیم
لطفا قبل از هر تصمیمی متن بالا را حتما مطالعه بفرمایید، امیدواریم مشکل شما در زمان کمتری حل شود.
اگر مشکل همچنان پابرجا بود، کد (سریال لپ تاپ *2*E) را از تلفن همراه خودتان به شماره 300041856 پیامک کنید یا فرم زیر را تکمیل بفرمایید و نوع عملیات «تعمیر» را انتخاب نموده و ارسال نمایید.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پیگیر درخواست شما خواهند بود.