راهنمای خرید هارد اکسترنال HDD

هارد‌دیسک یکی از مهمترین عناصر سخت‌افزاری به حساب می­‌آید که برای ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده می­‌شوند و به دو دسته اینترنال و اکسترنال تقسیم می‌شوند. هارد اکسترنال در واقع همان هارددیسک‌های اینترنال کامپیوتر و لپ‌تاپ هستند که دارای پوشش یا محافظ بوده و از پورتهای متفاوتی برای اتصال به کامپیوتر بهره می‌برند. هارددیسک‌های اکسترنال یا سبک ، پرتابل و قابل حمل هستند و یا دارای ابعاد و وزن بزرگتری هستند و از آنها به صورت ثابت استفاده می‌شود.

بسته به کارخانه و برند تولیدکننده،‌ این محصولات دارای ظرفیت‌های متفاوتی می‌باشند. در مدل‌های پرتابل، انرژی مورد نیاز هارددیسک از طریق کابل USB متصل به کامپیوتر تامین می‌گردد مثل هارددیسک‌های وسترن دیجتال سری MY Passport . در سری‌های رومیزی به دلیل ابعاد بزرگتر و ظرفیت بالاتر این نیاز از طریق آداپتور برق تامین می‌گردد همچون هارددیسک‌های رومیزی سری MY Book وسترن دیجیتال.

علی رقم باورهای عمومی در ضد ضربه بودن بعضی از هارددیسک‌ها، باید دانست که این دستگاه‌ها در حین فعالیت و کار کرد ضد ضربه نمی‌باشد و فقط در زمان خاموشی تا حدودی از این قابلیت بهره برده و آن را تحمل می‌کند که برای جلوگیری از این مهم می‌وانید از یک قاب محافظ استفاده نمایید.

نکات مهمی که در هنگام خرید هارد اکسترنال باید رعایت کنید، شامل موارد زیر می­‌باشند:

  • توجه به رابط بکار رفته شده در هارددیسک که نقش بسزایی در انتقال داده‌ها ایفا می‌کند.
  • RPM بالا ، سرعت چرخش هارددیسک که همان واحد دور در دقیقه است، عامل بسیار مهمی دیگری می­‌باشد. زیرا هر چه سرعت چرخش هارددیسک بیشتر باشد سرعت تبادل اطلاعات نیز بیشتر خواهد بود.
  • حافظه پنهان (Cache) که کاربرد آن در بافر و انتقال داده می‌باشد که هر چه این عدد بالاتر باشد سرعت انتقال بالاتر خواهد رفت.
  • اگر امنیت برایتان مهم است به دنبال هارددیسکی بروید که از رمزنگاری داده‌ها پشتیبانی می‌­کند. تقریبا همه حافظه‌های موجود در دنیا بصورت نرم افزاری از رمزنگاری داده‌ها پشتیبانی می­‌کنند. اگر اطلاعات مهمی دارید از هاردهایی استفاده کنید که بصورت سخت افزاری هم اینکار را انجام می‌­دهند.
  • گارانتی عامل بسیار مهمی است، زیرا هارددیسک محل ذخیره سازی اطلاعات مهم شما می‌باشد و در صورت مواجه با مشکل باید خیالتان از بابت پشتیبانی آن راحت باشد. پیشنهاد ما به شما این است که هارددیسک های اکسترنال خود را با گارانتی الماس رایان ایرانیان تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید