پردازنده جدید اینتل به نام Jasper Lake دیده شد

هنوز مدت زمان زیادی از آشنایی با پردازنده‌های سری Comet Lake نگذشته است که جدیدترین اخبار حکایت از عرضه پردازشگرهای دیگری تحت عنوان Jasper Lake دارند! آخرین بنچمارک‌های در حال چرخش در سطح اینترنت اشاره به تراشه‌ جدیدی از کمپانی اینتل دارند که عنوان Jasper Lake را از جانب سازندگان خود دریافت کرده است. اطلاعات جدید به لطف یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر به نام Rogame_ منتشر شده است که رکوردهای ثبت شده در دیتابیس نرم‌افزار 3DMark را جستجو کرده و نتیجه یافته‌های خود را با همگان به اشتراک گذاشته است.

اطلاعاتی که منتشر شده است نشان می‌دهند که این سری پردازنده یک تراشه چهار هسته‌ای ساده می‌باشند که اسم رمز Jasper Lake را دارا می‌باشند و همچنین دارای ۳۲ گیگابایت حافظه اصلی DDR4 می باشند. این اطلاعات جزئیات چندانی را نشان نمی دهند، اما فرد منتشر کننده اطلاعات بیان کرده است که تراشه جدید و تازه‌نفس کمپانی اینتل از یک پردازشگر گرافیکی مجتمع Gen11 نیز برخوردار است که برای یک پردازنده ارزان قیمت و کم‌مصرف در نوع خود منحصر به فرد می‌باشد.

فرکانس مرجع تراشه Jasper Lake جدید مشاهده مقدار نامی ۱.۱ گیگاهرتز می‌باشد که افزایش آن به ۱.۱۲ گیگاهرتز در حالت بوست به انجام می‌رسد. البته باید خاطر نشان که افزایش فرکانس (احتمالاً نزدیک به ۳ گیگاهرتز) در زمان عرضه محصول نهایی انجام می‌پذیرد. انتظار می‌رود که این پردازنده تراشه‌ای از خانواده پردازشگرهای سلرون و یا پنتیوم باشد، اما ممکن است با یک تراشه بسیار بهینه Atom نیز رو به رو باشیم. با توجه به وضعیت فعلی شرکت اینتل، انتظار می‌رود تا طراحی پردازنده مشاهده شده بر مبنای فناوری ساخت ۱۰ نانومتر انجام پذیرفته و ساختار زیرمعماری خود را از پردازشگرهای سری Gemini Lake به ارث بگیرد.

منبع: tomshardware

دیدگاهتان را بنویسید