معرفی کارت گرافیک گیمینگ ASUS Strix GTX 950

سازنده اصلی تراشه کارت گرافیک:Nvidia
رابط ارتباطی:PCI Express 3.0 x16
حافظه:دو گیگابایت ۱۲۸ بیت GDDR5 با فرکانس موثر ۶۶۱۰ مگاهرتزی
پردازنده:اورکلاک شده تا ۱۱۴۰MHz (و ۱۳۲۹MHz در حالت بوست) با ۷۶۸ واحد CUDA
پورت‌ها:یک درگاه HDMI، دو درگاه DVI، یک درگاه DisplayPort
پشتیبانی از:تکنولوژی PhysX، تکنولوژی Adaptive V-Sync،تکنولوژی CUDA و VXGI، MFAA، DSR، فناوری ۳D Vision Surround،فناوری SLI ،رابط دایرکت ایکس ۱۲٫۰ و OpenGL 4.4
سایر مشخصات:سیستم خنک کننده اختصاصی DirectCU II با طراحی الهام گرفته از چشمان جغد، سیستم توان ۵ فاز با تکنولوژی Super Alloy Power در ساخت قطعات، فناوری ۰dB برای خاموش بودن فن ها تا سطح دمای معین، قابلیت پخش همزمان تصویر بر روی ۴ نمایشگر و رزولوشن ۴K، ابزار انحصاری GPU Tweak به همراه Xsplit Gamecaster جهت مانیتورینگ و اورکلاکینگ

 

کارت گرافیک گیمینگ ایسوس

خانواده کارت‌های گرافیک ایسوس به تازگی میزبان عضو جدیدی از سری Strix شده که مبتنی بر پردازنده گرافیک GTX 950 شرکت NVIDIA طراحی و ساخته شده است. کارت گرافیک Strix GTX 950 ایسوس پرقدرت و بسیار خنک با بهره مندی از جدیدترین فناوریهای انحصاری از جمله Auto-Extreme  ساخته شده است که استفاده از قطعات با کیفیت در ساختار آن، پایداری و ثبات را برای مشتریان خود تضمین می کند.

عملکرد کارت گرافیک STRIX GTX 950 ایسوس با فرکانس پایه ۱۳۲۹ مگاهرتز در حالت گیمینگ و فرکانس ۱۳۵۵ مگاهرتز در حالت اورکلاک شده، بیش از ۱۱٫۵ درصد در بازی Witcher 3 نسبت به کارت مرجع بهبود یافته است. همچنین با به کارگیری فن‌های لبه‌دار و تکنیک ۰dB ابداعی ایسوس و سیستم خنک‌کننده DCUII، در مقایسه با کارت مرجع و در شرایط مشابه، ۲۰ درصد خنک تر و سه برابر کم صداتر است. به علاوه با استفاده از نرم افزار اختصاصی GPU Tweak II  ایسوس، میتوان عملکرد کارت را در شرایط عادی و همچنین در بازی و اورکلاکینگ به طور محسوسی بهبود بخشید.

کارت گرافیک گیمینگ ایسوس

خنک و کاملا بیصدا: DCII به همراه فن های ۰dB

فرایند خنک‌کننده گی کارت STRIX GTX 950 ترکیبی از دو فناوری انحصاری ایسوس است. فناوری DirectCU II با طراحی ویژه لوله های حرارتی و تماس مستقیم آن ها با هسته گرافیکی، منجر به هدایت بهتر حرارت و گرما به پره‌های هیت سینک شده و درنهایت عملکرد کارت تا ۲۰ درصد در زمان بازی بهبود می‌یابد.

از سوی دیگر طراحی فن‌های لبه‌دار و بی صدای ایسوس همراه با تکنیک ۰dB به گونه‌ای است که با  کاهش فشار پردازشی کارت گرافیک، فن‌ها از حرکت می ایستند و کارت قادر است در سکوت کامل بازی‌های مختلف را اجرا کند. درنهایت ایسوس مجموعه ای کامل از یک فرایند کاهش و حذف دما را در کارت گرافیک Strix GTX 950 ارائه کرده است تا عملکرد کارت را در اجرای بازی‌ها و اورکلاکینگ تحت تاثیر قرار دهد.

فناوری Auto-Extreme  به همراه Super Alloy Power II برای ثبات و افزایش کیفیت

ایسوس با تکیه بر فناوری انحصاری Auto-Extreme و پیاده سازی فرایند کاملا اتوماتیک ساخت کارت‌های گرافیک توانسته است با حذف خطای نیروی انسانی در خط تولید، کیفیت و طول عمر محصولات خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. به علاوه فناوری Auto-Extreme از آسیب های ناشی از گرد و غبار به بخش‌های حیاتی خط تولید و همچنین کارت‌های گرافیک جلوگیری کرده و فرایند اکسید شدن قطعه را به تعویق می‌اندازد و درنتیجه عمر کارت گرافیک افزایش می یابد.

در کنار این فناوری، Super Alloy Power II عملکرد کارت را بهبود بخشیده، با جلوگیری از هدر رفتن انرژی در مدار تغذیه، حرارت کارت را کاهش داده و نویز ناشی از فشار بالا در چوک ها را کاهش می‌دهد که در نهایت منجر به افزایش عمر قطعات کارت و ماندگاری آن می‌شود.

GPU Tweak II به همراه XSplit Gamecaster

ایسوس، با اعمال تغییرات متعدد و طراحی جدید، رابط کاربری GPU Tweak II را به همراه کارت گرافیک Strix GTX 950 ارائه کرده است تا اجرای انواع بازی‌های پیشرفته و اورکلاکینگ ساده‌تر شود. از این پس کاربران می‌توانند تنها با یک کلیک قابلیت Gaming Booster را فعال کنند تا با از بین بردن فرایندهای پردازشی بیهوده، منابع موجود را به صورت خودکار آزاد سازند و در شرایط بهتری از هیجان بازی لذت ببرند.