صف کشیدن ژاپنی‌ها برای پردازنده AMD Ryzen 9 3950X

هفته گذشته، شرکت AMD پردازنده مدل Ryzen 9 3950X را در ژاپن عرضه کرد. عرضه این پرچمدار، مورد استقبال مردم قرار گرفت و حتی صف‌های طولانی را به منظور خرید این پردازنده تشکیل دادند. این موردی است که ممکن است شما همواره در عرضه آیفون جدید انتظار داشته باشید اما این بار برای یک پردازنده جدید (البته در مقیاس کوچکتر از زمان ارائه محصول اپل) اتفاق افتاد. ظاهرا این موضوع نشان‌دهنده میزان علاقه به پردازنده‌های سری سوم Ryzen کمپانی AMD حداقل در ژاپن است.

Wccftech گزارش می‌دهد، روز عرضه، که ۳۰ نوامبر در ژاپن بود، علاقه‌مندان به رایانه شخصی که می‌خواستند یکی از تراشه‌های 3950X را خریداری کنند، توسط فروشگاه‌های خرده فروشی موظف بودند که در صف انتظار بایستند، و قبل از ورود به صف، باید بلیط می‌خریدند تا پردازنده ۱۶ هسته ای خود را دریافت کنند. به گفته سردبیر مجله Akiba-PC.watch، مغازه‌داران ادعا کردند که خریداران شب قبل از عرضه به دنبال تشکیل صف خرید بودند که جلوگیری شد و از خریداران خواسته شد که از ساعات اولیه صبح ۳۰ نوامبر برای خرید اقدام کنند. ما همچون مورد مشابهی را در بازار آمریکا و انگلستان مشاهده نکردیم، البته پردازنده Ryzen 9 3950X بصورت گسترده در فروشگاه‌های آمریکا، انگلیس و اروپا عرضه نشد .

در توکیو، تعداد زیادی از خرده‌فروشان شاهد صف‌های جدید Ryzen 9 3950X بودند و Wccftech تعدادی از عکس‌ها را منتشر کرد که نشان‌دهنده این صف‌هاست. با کمال تعجب، به محض باز شدن مغازه‌ها، کل موجودی آن‌ها به فروش رفت.

این موضوع علیرقم این نکته اتفاق افتاد که قیمت خرده فروشی در ژاپن برابر ۱۰۰.۰۰۰ ین ژاپن ( معادل ۹۱۳ دلار آمریکا و ۷۰۳ پوند انگلیس )و گرانتر از سایر نقاط جهان بود. خبر خوب برای خریداران این مدل از پردازنده‌ها این است که در حال حاضر مدل 3900X AMD در همه جا به وفور یافت می‌شود، اگرچه اخیراً در بعضی نقاط کاهش موجودی داشته است.

به هر حال هیاهوی ایجاد شده می‌تواند شرکت رقیب یعنی اینتل را تحت فشار قرار دهد. همانطور که اخیراً این موضوع را از آمازون و اوایل امروز از یک خرده فروش بزرگ اروپایی شنیده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید