ایسوس کارت گرافیک‌های سری ROG Strix، TUF Gaming و Dual از سری GeForce RTX 4070‌ را معرفی کرد

ایسوس به تازگی چهار کارت گرافیک با نام‌های ROG Strix GeForce RTX 4070، TUF Gaming GeForce RTX 4070، Dual GeForce RTX 4070 و Dual White GeForce RTX 4070‌ را معرفی کرد.

کارت گرافیک GeForce RTX 4070 از معماری Nvidia Ada Lovelace و از جمله استانداردهای جدید در بازی مانند DLSS 3 و Ray Tracing بهره می‌برد. کارت گرافیک‌های ذکر شده قادر است بیشتر بازی‌های مدرن را با سرعت بیش از ۱۰۰ فریم در ثانیه با وضوح 1440p اجرا کند.

ویژگی کارت گرافیک ROG Strix GeForce RTX 4070

ROG Strix GeForce RTX 4070 همان مهندسی باورنکردنیROG Strix GeForce RTX 4070 Ti را دارد، اما با قیمتی مقرون به صرفه‌تر. این کارت با ضخامت ۳.۱۲ اسلات و طول ۳۳۸.۹ میلی‌متر، از تکنولوژی MaxContact در هیت‌سینک خود استفاده کرده است که این امر موجب دریافت حرارت بیشتری از این کارت گرافیک می‌شود. کانکتور برق ۱۶ پین این کارت گرافیک از نوع  12VHPWR است. علاوه‌براین وجود آداپتور برق تضمین می‌کند که این کارت گرافیک با سایر پاورها نیز سازگاری دارد. استفاده از ۳ فن با ۱۱ تیغه Axial در کارت گرافیک ROG Strix GeForce RTX 4070 می‌تواند ۳۱٪ حجم هوای بیشتری را نسبت به کارت گرافیک نسل قبل از خود یعنی ROG Strix GeForce RTX 3080 جابه‌جا کند و حتی در حجم کاری سبک متوقف بماند.

تمام ویژگی‌های Strix از جمله استفاده از سوییچ Dual BIOS، اتصال فن به دو هدر FanConnect II و نورپردازی ARGB سازگار با Aura Sync در این کارت گرافیک وجود دارد.

ROG Strix GeForce RTX 4070

عملکرد کارت گرافیک TUF Gaming GeForce RTX 4070

ایسوس نیز از کارت گرافیک TUF Gaming سری GeForce RTX 4070 رونمایی کرده است که با همان پردازنده گرافیکی قدرتمند نسخه Strix، با هیت‌سینک ضخیم‌تر و طول کوتاه‌تر (۳۰۱ میلی‌متر) ارائه شده است. فضای خالی روی بک‌پلیت آلومینیومی باعث بهبود جریان هوا در مقایسه با مدل‌های نسل قبلی شده است. همچنین وجود اسلات ۳.۱۵ و استفاده از فن‌های ۱۱ تیغه‌ای Axial-Tech در خنک‌سازی سیستم نیز نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

سوییچ بایوس دوگانه و نورپردازی ARGB روی لوگوی TUF از زیبایی‌های این کارت گرافیک به حساب می‌آید، همچنین استفاده از خازن‌های با کیفیت و تکنولوژی Auto-Extreme باعث بهبود افزایش ثبات در این کارت گرافیک می‌شود.

TUF Gaming GeForce RTX 4070

کارت‌ گرافیک Dual GeForce RTX 4070 در دو رنگ سفید و مشکی

بعد از عرضه کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 40 انویدیا، ایسوس کارت‌های Dual خود را معرفی کرد که در رنگ‌های سفید و مشکی موجود هستند، این کارت‌ها با ساختار کوچک، مقرون به‌صرفه محسوب می‌شوند.

صفحه پشتی آلومینیومی، فن‌های ۱۱ تیغه‌ای Axial و سوییچ Dual BIOS از ویژگی‌های مهم کارت‌های Dual به حساب می‌آیند. کارت گرافیکDual GeForce RTX 4070 همان‌طور که از نام آن پیداست، تنها دو فن دارد و با طول ۲۶۷.۱ میلی‌متر با اکثر فرم فاکتور کیس‌ها سازگاری دارد. برق این کارت به واسطه یک کانکتور برق ۸ پین تامین می‌شود.

Dual GeForce RTX 4070-black Dual GeForce RTX 4070-white

منبع: Techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید