حکمرانی سرعت با اس‌اس‌دی‌های MP700 Pro کورسیر

کامپیوترهای گیمینگ و ورک‌استیشن رده‌بالا برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌ها نیازمند پردازش‌های سنگین هستند و این امر می‌تواند زمان بارگیری از حافظه را افزایش دهد و در برخی عملکردهای حساس به زمان، مانند طراحی‌های سه بعدی و یا ویرایش ویدئو، بسیار کلافه‌کننده باشد. در چنین شرایطی استفاده از اس‌اس‌دی (SSD) باعث افزایش عملکرد و بالا رفتن سرعت سیستم در بارگیری برنامه‌های حجیم خواهد شد که این امر برای کاربرانی که به دنبال عملکرد بالا هستند، بسیار ارزشمند بوده و می‌تواند تجربه بازی و عملکرد سیستم را بهبود بخشد.

حافظه‌های مبتنی بر PCIe 5.0 در حال محبوب شدن در بین کاربران هستند، این موضوع جایگاه برتری سامسونگ را در مورد اس‌اس‌دی‌های PCIe 4.0 مدل 990 Pro تغییر خواهد داد. در چنین شرایطی کورسیر برای بر سر گذاشتن تاج پادشاهی ارائه سریع‌ترین SSD آستین را بالا زد، به مانند همیشه که این شرکت حافظه‌های ذخیره‌ساز NVMe را عرضه کرده است. سال ۲۰۲۳ نیز از این قاعده مستثنی نبوده، چرا که با ورود استاندارد PCIe Gen 5.0 کورسیر اس‌اس‌دی MP700 Pro در فرم فاکتور M.2 2280، در دو حجم ذخیره‌سازی ۱ و ۲ ترابایتی و با خنک‌کننده‌های مختلف ارائه کرده و توانست حکم ‌رانی سرعت را از آن خود نماید.

اس‌اس‌دی‌های MP700 Pro نه تنها براساس ظرفیت، بلکه بر پایه نوع خنک‌کننده نیز در انواع مختلفی عرضه می‌شوند. حافظه‌های SSD‌ پر سرعت PCIe 5.0 برای دفع حرارت نیاز به ‌سینک خنک کننده دارند، از این رو کورسیر در این سری از SSD های خود، از سینک خنک‌کننده تمام مشکی استفاده کرده است تا خنک نگهداشتن کنترلر و تراشه حافظه به نحو احسن انجام شود. همانگونه که اشاره شد، اس‌اس‌دی‌های خانواده MP700 Pro در نسخه‌های متفاوت عرضه می‌شوند که بسته به نیاز می‌توان از نسخه فاقد کولر و یا مجهز به کولر بهره برد. به شدت توصیه می‌شود در نسخه فاقد هیت‌سینک از خنک‌کننده M.2 مادربرد استفاده کرد. زیرا داریوهای نسل پنجم معمولا تحت بار زیاد داغ می‌شوند و گرمای بیش از حد، باعث کاهش سرعت حافظه می گردد تا بتواند دما را کنترل کند و به عملکرد سیستم آسیب وارد نشود.

MP700 PRO 2TB with Air Cooler PCIe Gen5 x4 NVMe 2.0 M.2 SSD اس‌اس‌دی کورسیر MP700 PRO 2TB PCIe Gen5 x4 NVMe 2.0 M.2 SSD اس‌اس‌دی کورسیر

اس‌اس‌دی‌های MP700 Pro متکی به کنترلر Phison PS5026-E26 و تراشه‌های حافظه ۲۳۲ لایه 3D TLC NAND هستند که این امر ترکیبی از عملکرد و استقامت را فراهم کرده و تضمین می‌کند داریو مورد نظر عملکرد خوبی را در طول سال‌ها از خود نشان دهد. همچنین رایانه‌های شخصی سازگار با فناوری MICROSOFT DIRECTSTORAGE اس‌اس‌دی مذکور را قادر می‌سازد تا هنگام اجرای بازی، بدون نیاز به مراجعه به پردازنده، مستقیما با کارت گرافیک ارتباط برقرار نماید تا بارگذاری داده‌ها به‌صورت سریع و باورنکردنی انجام شود.

اس‌اس‌دی کورسیر مدل MP700 Pro فاقد هیت‌سینک، در دو نسخه ۱ و ۲ ترابایت ارائه می‌‌شوند. دوام نوشتار TBW مدل ۱ ترابایتی ۷۰۰ ترابایت بوده، و مدل ۲ ترابایتی دوام نوشتار ۱۴۰۰ ترابایت دارد. در نسخه ۱ ترابایتی MP700 Pro حداکثر سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی به ۱۱۷۰۰ و ۹۶۰۰ مگابایت بر ثانیه می رسد. همچنین در نسخه ۲ ترابایتی سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی برابر با ۱۲۴۰۰ و ۱۱۸۰۰ مگابایت بر ثانیه خواهد بود.

MP700 PRO 2TB PCIe Gen5 x4 NVMe 2.0 M.2 SSD اس‌اس‌دی کورسیر

به مانند اس‌اس‌دی MP700 Pro مدل دیگری از این محصول مجهز به ‌سینک بزرگ خنک کننده M.2 و یک فن کوچک با کابل برق SATA عرضه می‌شود. بنابراین، وضعیت کولینگ این مدل از SSD در بهترین شرایط قرار دارد. اس‌اس‌دی MP700 Pro with Air Cooler همانند MP700 Pro بدون هیت‌سینک نیز در دو نسخه عرضه می‌شوند که مناسب گیمرها بوده و سرعت انتقال داده‌ها در آن به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد، به‌گونه‌ای که در نسخه ۱ ترابایتی سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی آن برابر با ۱۱۷۰۰ و ۹۶۰۰ مگابایت بر ثانیه بوده و در نسخه ۲ ترابایتی این امر به ۱۲۴۰۰ و ۱۱۸۰۰ مگابایت بر ثانیه نیز افزایش پیدا کرده است که می‌تواند خواسته‌های کاربر رایانه شخصی را در بالاترین سطح ممکن برآورده سازد. دوام نوشتار TBW نیز همانند نسخه MP700 Pro در مدل ۱ ترابایتی برابر ۷۰۰ ترابایت و در مدل ۲ ترابایتی برابر ۱۴۰۰ ترابایت خواهد بود.

MP700 PRO 2TB with Air Cooler PCIe Gen5 x4 NVMe 2.0 M.2 SSD اس‌اس‌دی کورسیر

اس‌اس‌دی‌های MP700 Pro توانسته با قدرت نسل پنجم PCI Express و رابط پهنای باند بسیار بالای NVMe 2.0 و تراشه 3D TLC NAND ترکیب شود تا انتقال داده با سرعت بالاتر و عملکرد بهتر انجام شود. اس‌اس‌دی‌های MP700 Pro با گارانتی ۲۴ ماه الماس رایان ایرانیان در سراسر ایران در دسترس کاربران گرامی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید