اینتل از جدیدترین مینی‌پی‌سی‌های سری NUC 13 Pro خود با ۶۴ گیگابایت رم رونمایی کرد

اینتل اخیرا دست به رونمایی مینی‌پی‌سی‌های سری NUC 13 Pro با اسم رمز Arena Canyon زده است که عملکرد شگفت‌انگیز پردازنده‌های نسل ۱۳ سری Raptor Lake-P اینتل را در فرم فاکتور ۴ در ۴ اینچ ارائه کرده است که تقریبا مناسب با هر مکانی می‌باشد. این کامپیوتر کوچک مجهز به درایور ذخیره‌ساز M.2 است و در مقایسه با نسل قبل از خود قدرت پردازشی بالایی دارد و از طرفی انرژی کمتری مصرف می‌کند.

Intel NUC 13 Pro-01

اینتل گفته است مینی‌پی‌سی NUC 13 Pro در پیکربندی‌های مختلف ضمن داشتن مشخصات فنی یکسان به پردازنده‌های سازمانی سری Intel vPro مجهز شده است.

برایان مک کارسون، نایب رئیس اینتل گفت: «اکنون بیش از هر زمان دیگری، کسب و کارها به سیستم‌های‌ انعطاف‌پذیر نیاز دارند تا مقیاس‌پذیری جهانی، سازگاری با محیط زیست و آمادگی پردازش با هوش مصنوعی در کنار آرامش خاطر را توسط فناوری‌های تایید شده به ارمغان آورند. مینی‌پی‌سی‌های NUC 13 Pro آخرین قدم رو به جلوی برای ارائه خدمات به کاربران می‌باشد.»

کیت‌های مینی‌پی‌سی NUC 13 Pro علاوه بر قابلیت ارتقا و تعمیر، دارای اندازه مناسب، عملکرد، پایداری و قابلیت اطمینان برای هر کسب و کاری می‌باشند.

Intel NUC 13 Pro

از ویژگی‌ها و اتصالات قابل ذکر این مینی‌پی‌سی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از حافظه دو کاناله DDR4 تا فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز و حداکثر ظرفیت ۶۴ گیگابایت
  • پشتیبانی از استاندارد PCIe 4.0 برای استفاده از حافظه 2
  • پشتیبانی از فناوری Wi-Fi 6E و Bluetooth 5.3
  • دارای ۲ درگاه Thunderbolt 4 با پشتیبانی از درگاه‌های Display Port 2.1 و USB 4.0
  • کارت شبکه Intel i226-LM با سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه
  • پشتیبانی از ۴ نمایشگر با وضوح تصویر 4K و فرکانس ۶۰ هرتز (دو درگاه HDMI و دو درگاه Thunderbolt)
  • دارای سه درگاه USB 3.2 Gen 2 و یک درگاه USB 2.0

 

Intel NUC 13 Pro

قرار بود مینی‌پی‌سی‌های NUC 13 Pro در اواخر ماه مارس عرضه شوند ولی نسخه‌ای از این کامپیوترهای کوچک که به کاربر اجازه می‌دهد حافظه، ذخیره‌سازی و سیستم‌عامل را مطابق با نیاز خود سفارشی کنند تا ماه ژوئن در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

 

منبع: Techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید