مشخصات به‌روز شده کارت گرافیک RTX 4060 Ti با نسخه ۱۶ گیگابایت با توان حرارتی ۱۶۵ وات فاش شد

از آنجاییکه اخباری حاکی از مشخصات به‌روز شده از کارت گرافیک RTX 4060 Ti  فاش شده است و چون انویدیا دقیقه نود تصمیم گرفت کارت گرافیک RTX 4060 Ti را در نسخه ۱۶ گیگابایتی هم منتشر کند، بر این اساس مشخصات منتشر شده خام هستند و ممکن است باز هم شامل تغییر باشند.

حجم حافظه در کارت گرافیک RTX 4060 Ti 16GB نسبت به نسخه اصلی ۲ برابر افزایش یافته و پردازشگر این نسخه نیز با نسخه اصلی متفاوت است و باید نتیجه گرفت که این عوامل سبب افزایش مصرف انرژی خواهد شد.

با این وجود طبق مشخصاتی که در جدول زیر آماده است، می‌توان نتیجه گرفت که هر دو نسخه ۸ و ۱۶ گیگابایتی کارت گرافیک RTX 4060 Ti دارای PCB یکسان با برد PG190 هستند، در صورتیکه کد پردازشگر در نسخه ۱۶ گیگابایتی تغییر کرده است و انویدیا به جای AD106-350 (در نسخه ۸ گیگابایتی) از AD106-351 استفاده کرده است.

RUMORED NVIDIA GeForce RTX 40 Series Specs

با بالا رفتن میزان حافظه در نسخه ۱۶ گیگابایتی باید انتظار بالا رفتن مصرف انرژی را داشت. با این حال گزارش شده است که این مقدار انرژی تنها ۵ وات بالاتر از نسخه ۸ گیگابایتی خواهد بود و معادل ۱۶۵ وات است.

انویدیا پس از مغلوب شدن در پروژه RTX 4080 12GB تصمیم گرفت در طراحی کارت‌های مختلف با نام یکسان دقت بیشتری به عمل آورد، بنابراین مشخصات هر دو نسخه کارت گرافیک RTX 4060 Ti  تقریبا مشابه هم است و تنها در حافظه، TDP و پردازشگر با هم تفاوت دارند.

 

منبع: Videocardz

دیدگاهتان را بنویسید