عشق به گیم و پیروزی با کارت گرافیک‌های ZOTAC RTX 4070 SUPER

با رونمایی رسمی انویدیا از کارت گرافیک­‌های نسخه مرجع NVIDIA GeForce RTX 4070 SUPER، همراه همیشگی انویدیا یعنی ZOTAC نیز چند مدل اختصاصی از این محصول را معرفی کرده که به دو نسخه متفاوت از آنها خواهیم پرداخت.

ابتدا قبل از هرچیز جا دارد که به تغییرات اصلی RTX 4070 SUPER نسبت به مدل معمولی RTX 4070 بپردازیم. هر دو مدل از معماری NVIDIA Lovelace و ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6X استفاده می­‌کنند اما RTX 4070 مجهز به ۵۸۸۸ هسته کودا، ۱۸۴ هسته Tensor (واحدهای پردازشی هوش مصنوعی) و ۴۶ هسته RT (رهگیری پرتو) است در حالی که در مدل RTX 4070 SUPER تعداد هسته­‌های کودا به ۷۱۶۸، هسته‌های Tensor به ۲۲۴ و هسته‌­های RT نیز به ۵۶ واحد افزایش یافته‌اند تا شاهد افزایش کارایی قابل توجهی نسبت به RTX 4070 باشیم.

RTX 4070 RTX 4070 SUPER تفاوت
CUDA Cores 5888 7168 21.7%
Tensor Cores 184 224 21.7%
RT Cores 46 56 21.7%

Zotac VGA Super-01.png

نسخه ZOTAC Gaming GeForce RTX 4070 SUPER Twin Edge نمونه مجهز به دو فن و کوچک‌ترین عضو این سری به حساب می‌­آید که ضمن بهره­‌مندی از تمامی قدرت این پردازنده گرافیکی جدید، با حفظ کارایی مناسب در امر خنک­‌کنندگی و همچنین دارا بودن بک‌پلیت (backplate) فلزی، ابعاد آنرا به شکل قابل توجهی کاهش داده است بطوریکه تنها ۲۳۴.۱ میلی‌متر طول دارد و فقط دو اسلات فضا اشغال می­‌کند و بهترین انتخاب برای علاقمندان به داشتن رایانه­‌های کوچک با قدرت پردازشی گرافیکی بالا هستند.

Zotac VGA Super کارت گرافیک سوپر

نسخه ZOTAC Gaming GeForce RTX 4070 SUPER Trinity Black Edition مدل بالارده زوتک از RTX 4070 SUPER است که به سه فن قدرتمند و بک‌پلیت فلزی مجهز شده تا فرآیند خنک­‌کنندگی و همچنین پایداری و کارایی بالایی را در حد یک پرچم‌دار واقعی ارائه دهد و به قوی­‌ترین نسخه این مدل در مجموعه کارت گرافیک‌های قدرتمند این شرکت تبدیل شود. همچنین در جعبه این محصول پایه نگهدارنده کارت گرافیک نیز برای کاربر در نظر گرفته شده تا به ایمن­‌ترین شکل ممکن در جای خود نصب گردد.

ویژگی­های مشترک این دو نسخه RTX 4070 SUPER از ZOTAC:

Zotac VGA Super-03

پشتیبانی کامل و کارآمدتر از DLSS 3.5 و تمامی ویژگی­‌های این فناوری از جمله Frame Generation به لطف هسته‌­های Tensor بیشتر و همچنین بهترین کارایی در استفاده از فناوری Ray Tracing به دلیل مجهز بودن به واحدهای RT بیشتر نسبت به RTX 4070.

فناوری خنک­‌سازی ADVANCED ICESTORM 2.0 به‌گونه­ای در این دو نسخه به کار رفته که با استفاده از ۹ لوله­ انتقال حرارت مسی با کیفیت و به‌کارگیری فن­‌های خاص زوتک، بهترین سطح از گرماگیری و دفع حرارت حتی در سنگین‌­ترین بازی­‌ها و دیگر پردازش‌­های گرافیکی را تضمین می­‌کند تا در همه شرایط کارت گرافیک با دمای مناسب فعالیت کند.

سیستم  SPECTRA RGB LIGHTINغنی­ترین رنگ‌ها و الگوهای جذاب نورپردازی را به کاربر عرضه می‌­کند تا طبق سلیقه خود آن را شخصی‌سازی نماید.

Zotac VGA Super-04

سازگاری کامل با نرم‌­افزار اختصاصی زوتک FIRE STORM که با رابط کاربری یکپارچه و بهبود یافته، امکانات وسیعی برای  نظارت بر کارکرد فن‌ها و دمای کارت گرافیک یا ایجاد تغییرات در پارامترهای مختلف کارت گرافیک، نظیر مدیریت نورپردازی، تنظیم سرعت گردش فن‌ها و حتی اورکلاک را به ساده­ترین شکل ممکن برای کاربر ممکن می­‌سازد.

کارت گرافیک­های ZOTAC سری Super با گارانتی ۳۶ ماه الماس رایان ایرانیان، نماینده رسمی کمپانی زوتک در ایران، در فروشگاه­‌های معتبر سراسر کشور در دسترس کاربران گرامی قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید