شرایط گارانتی هارد دیسک

شرایط گارانتی هارد دیسک

seagate-nas-hdd-hard-drive

شرایط پذیرش خدمات پس از فروش هارد دیسک

خریدار محترم با تشکر از انتخاب گارانتی الماس ایران، لطفا جهت افزایش عمر هارددیسک خود و از بین نرفتن اطلاعات در آن به نکات زیر توجه فرمائید:

  • در داخل هارد دیسک هد بسیار ظریفی وجود دارد که فاصله آن از صفحه هارد کمتر از ضخامت غبار می باشد. لذا هرگونه ضربه به هارد حتی اگر بر بدنه اثر قابل مشاهده باقی نگذارد احتمال آسیب رسانی به داخل هارد را همراه خواهد داشت. چنانچه ضربه به اندازه ای باشد که بر بدنه هارد اثر بگذارد، حتی اگر کوچک، حتما به هد و صفحه هارد آسیب رسانده و آن را از گارانتی خارج می نماید. لذا توصیه می نماییم هارد دیسک را مانند یک وسیله بسیار ظریف و شکننده تلقی نموده و نهایت دقت در جلوگیری از بروز ضربه به آن لحاظ نمایید و از حمل یا تکان دادن هارد در زمانی که سیستم روشن است خودداری فرمائید.
  • برای اینکه یک هارد درایو به خوبی کارکند به مقدار معینی فشار هوا نیاز دارد. ارتباط با محیط خارج و فشار اتمسفر از طریق یک سوراخ کوچک(تقریبا به قطر ۱/۲ میلیمتر) که روی درپوش قرار دارد میسر می شود.که معمولا یک فیلتر کربنی از داخل روی آن را پوشانده(فیلتر تنفسی).  چنانچه روی این سوراخ، پوشانده شود هد هارد به اندازه کافی از جای خود بلند نمی شوند و در ارتفاع مناسبی قرار نمی گیرند و خطر خرابی هد و همچنین از بین رفتن اطلاعات وجود دارد. لذا از پوشاندن سوراخ روی بدنه هارد خودداری نمایید.
  • با توجه به افزایش قیمت ها در بازار کامپیوتر ایران متاسفانه مشاهده شده بسیاری ار فروشندگان پاورهای(منبع تغذیه) ارزان قیمت و بی کیفیت و غیر استاندارد به خریداران خود پیشنهاد می دهند. این پاور ها متاسفانه ممکن است باعث خرابی و یا سوختگی سایر قسمت های سیستم مانند پردازنده، مادربورد، هارد دیسک، درایو نوری، کارت گرافیک و سایر قسمت های کامپیوتر گردد. لذا خواهشمند است در انتخاب منبع تغذیه دقت نهایت دقت را لحاظ کرده و منبع تغذیه را از این نظر همانند قلب انسان فرض نمایید.
  • گارانتی فقط شامل سخت افزار می باشد و گارانتی الماس ایران هیچگونه تعهدی در قبال از دست رفتن اطلاعات ذخیره شده در هارد قبل از دریافت و یا در محل تعمیر و جایگزینی ندارد.
  • در صورت تمایل و امکان بازگشت اطلاعات خدمات بازیابی اطلاعات با دریافت هزینه انجام می شود و نیازمند پر کردن فرم ریکاوی می باشد.
  • هنگام مراجعه به مرکز خدمات همراه داشتن کارت گارانتی الزامیست.

موارد خاص که موجب نقص پشتیبانی رایگان هارد دیسک می گردد:

  • هرگونه تغیرات فیزیکی، دستکاری، آثار شکستگی، تغییر رنگ، پوسیدگی و سوختگی بر روی PCB موجب ابطال گارانتی می گردد.
  • هرگونه آثار آسیب فیزیکی مانند ضربه، شکستگی ، خمیدگی، فرورفتگی، زنگ زدگی، خراشیدگی بر روی بدنه و باز شدن پیچ ها موجب ابطال گارانتی می گردد.
  • شکستگی ، ترک یا تغییر فرم رابط برق و دیتا SATA و یا پورت USB
  • عدم تطابق PCB با بدنه هارد و هر گونه خدشه به برچسب اصلی دستگاه و سایر برچسب ها و هلوگرامها، چسباندن برچسب و هلوگرام روی هارد و نوشتن روی هارد موجب ابطال گارانتی می گردد.

لطفا درصورتی که هارد شما به مشکل خورده است و قصد ارسال آن را به الماس سرویس را دارید باید بسته بندی شما همانند تصاویر زیر باشد.

۱-۲۲
۱-۱۲
۱-۳۲

لطفا درصورتی که هارد شما به مشکل خورده است و قصد ارسال آن را به الماس سرویس را دارید باید بسته بندی شما همانند تصاویر زیر باشد.

۲-۱۲
۲-۳۲
۲-۲۲

هرگونه آثار باز شدن بدنه یا برد هارد یا اثر پیچ گوشتی روی پیچ ها گارانتی را لغو کرده و در صورت بروز هر کدام از این موارد، گارانتی قطعه باطل و تعمیرات آن با هزینه انجام خواهد شد.

۶-۲۱
۶-۱۱
۶-۳۱
۶-۵۱
۶-۴۱

در صورت بروز هرگونه خسارت یا ایراد های فیزیکی در اثر بسته بندی غلط، گارانتی قطعه باطل و تعمیرات در صورت امکان با هزینه انجام خواهد شد.

۳-۱۵۱
۳-۴۱
۳-۱۴۱
۳-۳۱
۳-۱۲۱
۳-۲۱
۳-۹۱
۳-۱۱۱
۳-۱۳۱
۳-۵۱
۳-۷۱

هرگونه سوختگی یا ایراد فیزیکی برد شامل گارانتی نبوده در صورت امکان با هزینه (شامل خدمات رایگان گارانتی نمی شود).

۹-۲
۹-۱
۹-۳
repair568-046
۹-۴

در صورت بروز هرگونه ایراد فیزیکی روی بدنه هارد گارانتی قطعه باطل و تعمیرات آن با هزینه انجام خواهد شد.

۹-۲
۹-۱
۹-۳
repair568-046
۹-۴

در صورت هرگونه ایراد فیزیکی روی بدنه هارد گارانتی قطعه باطل و تعمیرات آن با هزینه انجام خواهد شد.

۵-۷۱
۵-۱۱
۵-۶۱
۵-۴۱
۵-۸۱
۵-۹۱
۵-۵۱
۵-۳۱

در صورت عدم تطابق سریال های روی دستگه با هم یا فریمور دستگاه گارانتی قطعه باطل و تعمیرات آن با هزینه انجام خواهد شد.

۴-۱۱