دستاوردهای جدید Japan Display در حوزه صفحه نمایش، تحولی تازه در فناوری واقعیت مجازی

Japan Display کمپانی است که در زمینه تولید صفحات نمایش #LCD در ابعاد کوچک و متوسط تبحر خاصی دارد. این کمپانی در سال ۲۰۱۲ با ترکیب سه شرکت #سونی ، #هیتاچی و توشیبا ایجاد شد و به همین دلیل انتظار محصولات پیشرفته و با عملکرد عالی از آن امری طبیعی است. Japan #Display به تازگی صفحات نمایش جدیدی را تولید کرده است که به دلیل بهره‌مندی از تراکم پیکسلی بالا می‌تواند تحولی در دستگاه‌های #واقعیت_مجازی ایجاد کند.

 

jdi-3

Japan Display به تازگی صفحات نمایش جدیدی را به مرحله تولید رسانده است که با فراهم کردن تعداد بالایی از پیکسل‌ها در ابعادی کوچک، می‌تواند استفاده از فناوری واقعیت مجازی را بسیار بهتر از قبل نماید. صفحه نمایشی که به تازگی توسط این کمپانی تولید شده است ۳٫۴۲ اینچ اندازه دارد و می‌تواند تراکم عالی ۶۵۱ پیکسل در هر اینچ را دارا باشد. با استفاده از این صفحات نمایش با تراکم پیکسلی بالا، Japan Display به دنبال آن است که از نمایش خطوط بین تک تک پیکسل‌ها جلوگیری کند و تصاویر با کیفیت‌تری را به نمایش بگذارد. اگرچه تصاویر منتشر شده از سوی این کمپانی نشان می‌دهد که در این محصولات با تغییرات مناسبی روبرو هستیم اما بازهم می‌توان به بهبود تصاویر نمایش داده شده امیداور بود.

jdi-2

مشکل دیگر موجود در دستگاه‌های واقعیت مجازی پدیده Motion Blur و تاری تصاویر است که عموماً به دلیل نرخ به‌روز رسانی پایین و همچنین زمان پاسخگویی بالا رخ می‌دهد. Japan Display توانسته است با افزایش نرخ به‌روز رسانی به ۹۰ هرتز در این صفحات نمایش به خوبی این مشکل را رفع کند. هم اکنون در دستگاه‌های واقعیت مجازی نرخ به‌روز رسانی همچون بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی در حدود ۶۰ هرتز است. اگرچه این نرخ به‌روز رسانی برای اسمارت فون‌ها کافی است اما برای کاربردهای واقعیت مجازی کافی نیست. Japan Display توانسته است با افزودن ۳۰ هرتز به این مقدار و همچنین کاهش زمان پاسخگویی به ۳ میلی ثانیه، مشکل تاری تصاویر را به صورت کامل برطرف کند.

Japan Display همچنین مدعی است که توانسته تاخیر میان حرکت‌ هدست‌های واقعیت مجازی و تصاویر نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش را کاهش دهد. با حل این مشکل امکان استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی در مدت‌های طولانی‌تری ممکن خواهد بود.

منبع: PhoneArena