انویدیا کارت گرافیک GeForce RTX 4090 Founders Edition را با کانکتور برق جدید عرضه کرد

انویدیا اکنون طراحی اتصال برق را برای کارت گرافیک GeForce RTX 4090 نسخه Founders Edition با پین‌های حسی کوتاه‌تر پیاده‌سازی کرده است. اکنون به نظر می‌رسد انویدیا در حال به‌روز رسانی کارت‌های Founder Edition‌ خود با طراحی جدید و بهبودیافته 12VHPWR خواهد بود. از آنجایی که هنوز جزئیات کاملی از این طرح مشخص نیست، اما می‌توان گفت که انویدیا از این کانکتور در کارت‌های سری RTX 4070 و RTX 4070 Ti که بخشی از سری RTX 40‌ به شمار می‌آیند، استفاده کرده است.

انویدیا به‌طور رسمی در مورد تغییر در کانکتور برق چیزی اعلام نکرده است، اما گزارشات حاکی از آن است که این شرکت برای کانکتور تغذیه 12VHPWR کارت گرافیک RTX 4090 راه چاره‌ای اندیشیده است. یکی از تفاوت‌های قابل توجه در این طراحی استفاده از پین‌های حسی کوتاه شده است. به‌دلیل کوتاه شدن پین‌ها، تنها زمانیکه کابل به‌طور کامل به پاور متصل است، امکان برقراری ارتباط و دریافت انرژی از منبع تغذیه امکان‌پذیر خواهد بود. اصلاح صورت گرفته از جریان بالای برق هنگام اتصال نامناسب کانکتور جلوگیری خواهد کرد.

GeForce RTX 4090 FE کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 4090 FE کارت گرافیک انویدیا

آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است، انویدیا طراحی کانکتور جدید را در کارت گرافیک RTX 4090 Founders Edition، اولین پردازنده دسکتاپی که دارای طراحی ۴+۱۲ پین است، می‌گنجاند. انتظار می‌رود این تغییر جزئی کارکرد کانکتور را در شرایط نامناسب  درست مانند زمانیکه کابل در جای درستی قرار نگرفته، کاهش دهد و به‌طبع از خطر ذوب شدن کانکتور جلوگیری به عمل آید.

منبع: videocardz

دیدگاهتان را بنویسید