کارت گرافیک‌های سری Super‌ با کارایی خیره‌کننده به سبد الماس رایان ایرانیان افزوده شد

از آنجاییکه دنیای گیمینگ با دنیای تکنولوژی گره خورده و هر روز مرز بین بازی و واقعیت کم‌رنگ‌تر از قبل می‌شود. انویدیا به عنوان اصلی‌ترین تامین‌کننده اجزای سخت‌افزار، چندی پیش با حضور مقتدرانه خود در دنیای تکنولوژی کارت‌های سری Super را معرفی کرد و مورد تحسین کاربران حرفه‌ای قرار گرفت.

برای اولین بار شاهد نسخه Supper از سوی انویدیا در ایران هستیم. با معرفی کارت گرافیک‌های جدید انویدیا با نام GeForce RTX 40 Super که در رویداد CES 2024 معرفی شدند، اینک طلوع این سری از کارت‌ها در ایران برای علاقه‌مندان به این سری از کارت‌ها به وقوع پیوسته و کارت‌‌های سوپر به سبد کالای الماس رایان ایرانیان اضافه گردید.

نسخه سوپر برای کارت گرافیک‌های RTX 4080، RTX 4070 Ti و RTX 4070 عرضه خواهند شد. همانگونه که انویدیا قول داده بود، این سری از کارت گرافیک‌ها از حافظه بالایی برخوردارند. همچنین این کارت‌ها با کارایی خیره‌کننده و قدرتمند نسبت به سری قبل عرضه شده‌اند که این امر شامل به‌روز رسانی در تعداد هسته‌های کودا، حافظه گرافیکی و غیره بوده که در نهایت منجر به بهبود عملکرد در بازی شده است.

در حال حاضر کارت گرافیک RTX 4080 Super سریع‌ترین حافظه را بین کارت گرافیک‌های سری سوپر داراست. زیرا سرعت حافظه در نسخه قبلی (غیر سوپر) برابر با ۲۲.۴ گیگابایت بر ثانیه بوده و در نسخه سوپر این امر به ۲۳ گیگابایت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است. همچنین پهنای باند در سری سوپر نسبت به سری قبل در حدود ۲.۶ درصد افزایش پیدا کرده یعنی از ۷۱۷ گیگابایت بر ثانیه به ۷۳۶ گیگابایت بر ثانیه رسیده است. مهم‌ترین پیشرفتی که در سری RTX 4080 Super صورت گرفته فرکانس کاری این کارت گرافیک است که از ۲۲۰۵/۲۵۰۵ مگاهرتز (پایه/بوست) در نسخه غیر سوپر، به ۲۲۹۵/۲۵۵۰ مگاهرتز در نسخه Super رسیده است.

 

ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC Edition ZOTAC GAMING GeForce RTX 4080 SUPER Trinity OC White Edition 16GB GDDR6X

از بین خانواده Super، تنها کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Ti است که با افزایش حافظه گرافیکی روبه‌رو بوده، یعنی از ۱۲ به ۱۶ گیگابایت ارتقا پیدا کرده و همین امر موجب می‌شود عملکرد آن به میزان قابل توجهی در مقایسه با مدل اولیه RTX 4070 Ti برای کاربری‌های حرفه‌ای افزایش پیدا کند. افزون‌براین، رابط حافظه رم آن نیز از ۱۹۲ بیت به ۲۵۶ بیت افزایش پیدا کرده و فرکانس پایه در سری GeForce RTX 4070 Ti Super با تغییرات اندکی روبه‌رو بوده و در حدود ۳۰ مگاهرتز بیشتر شده این در حالیست که فرکانس بوست در آنها تغییر نکرده است.

 

ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB GDDR6X OC Edition ZOTAC GAMING GeForce RTX 4070 Ti SUPER AMP HOLO 16GB GDDR6X

در سری RTX 4070 Super علاوه‌بر افزایش هسته کودا با افزایش فرکانس پایه نیز روبه‌رو خواهیم بود و این مقدار برابر با ۱۹۸۰ مگاهرتز در نظر گرفته شده است.

ASUS Dual GeForce RTX 4070 SUPER OC Edition 12GB GDDR6X ZOTAC GAMING GeForce RTX 4070 SUPER Twin Edge OC 12GB GDDR6X

قابل ذکر است، کانکتور برق نیز برای تمامی مدل‌های معرفی شده 12VHPWR خواهد بود.

به زودی کارت گرافیک‌های ایسوس و زوتک سری GeForce RTX 40 Super با گارانتی ۳۶ ماه الماس رایان ایرانیان در فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور در دسترس کاربران گرامی قرار خواهد گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید