جادویی در سری GeForce RTX 40 به سبک زوتک

زوتک از کمپانی‌های محبوب و با سابقه در تولید انواع کارت گرافیک انویدیا به حساب می آید و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا و نوآوری‌های منحصر به فرد باعث تولید کارت‌های گرافیک‌ پر قدرت با عملکرد بالا شده است. زوتک با رونمایی نسل جدید کارت‌های گرافیک گیمینگ سری GeForce RTX 40 عصر طلایی برای علاقمندان به بازی‌های رایانه‌ای رقم زده و با بهره‌گیری از معماری NVIDIA Ada Lovelace تلفیقی از طراحی منحصر به‌فرد و زیبایی را همراه با سیستم خنک‌سازی قدرتمند ارائه کرده است.

سبد گسترده‌ای از کارت‌ گرافیک سری GeForce RTX 40 با بهره‌مندی از معماری NVIDIA Ada Lovelace در محصولات این کمپانی همچون جواهری می‌درخشند و با توجه به استفاده از تکنولوژی‌های منحصر انویدیا در نسل جدید چیپست‌ها باعث فراهم کردن حجم عظیمی از کارایی با قابلیت Neural Rendering و همچنین سایر ویژگی‌ها در عملکرد کاری گیمرها و تولیدکنندگان محتوا داشته است. این پیشرفت عظیم در پردازنده‌های گرافیکی با تکنولوژی DLSS 3 همراه بوده است و به همراه هوش مصنوعی دروازه‌هایی از تصاویر با کیفیت و وضوح بالا را در برابر چشمان کاربر می‌گشاید تا بدون هیچ‌گونه تاخیری، یک تجربه عالی از بازی داشته باشند.

کارت‌های گرافیک گیمینگ زوتک سری GeForce RTX 40 علاوه‌بر استفاده از معماری Ada و نسل سوم در کنار هسته‌های RT‌ قادر است سنگین‌ترین بازی‌های را با جزئیات هر چه بیشتر به نمایش بگذارد. بهره‌گیری از طراحی کاملا جدید و الهام گرفته از آیرودینامیک با مجموعه‌ای از ویژگی‌های قدرتمند و نوآوری‌های کلیدی همراه بوده که راندمان خنک‌سازی و کاهش نویز و افزایش عملکرد را تحت تاثیر قرار داده است.

در حال حاضر کارت‌های گرافیک گیمینگ زوتک در سری‌های GeForce RTX 4090، GeForce RTX 4080، GeForce RTX 4070 Ti، GeForce RTX 4070 و GeForce RTX 4060 Ti عرضه شده‌اند تا عملکرد و سرعت قدرتمند را در انواع بازی‌ها برای کاربر به ارمغان آورند. قابل ذکر است کارت گرافیک‌های سری GeForce RTX 4090 و GeForce RTX 4080 در سه مدل AMP Extreme AIRO، Trinity OC و Trinity و در رنگ‌های مشکی و سفید عرضه می‌شوند.

کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Ti علاوه‌بر مدل‌های نام برده در نسخه AMP AIRO و AMP AIRO Spider Man نیز در دسترس قرار دارند. زوتک با طراحی منحصربه‌فرد برای کارت‌های گرافیک AMP AIRO Spider Man قصد داشته که به نمادین‌ترین ابر قهرمان دنیا، مرد عنکبوتی ادای احترام کند و همچنین حس ماجراجویی را در هنگام بازی بیشتر به کاربر القا نماید.

ZOTAC GAMING GEFORCE RTX 4070 AMP AIRO SPIDER-MAN

زوتک برای کاربرانی که با محدودیت فضا درون کیس روبه‌رو هستند و تعداد شکاف توسعه آزاد بر روی کیس‌ آنها محدود است، راه چاره‌ای اندیشیده و کارت‌های گرافیک Twin Edge‌و Twin Edge OC را در مدل‌های GeForce RTX 4070 و GeForce RTX 4060 Ti عرضه کرده است. این کارت‌ها فضایی در حدود ۲.۲ اسلات را اشغال می‌کنند و همچنان از پس بازی‌های سنگین نیز برمی‌آیند. ‌حرف OC‌ در این دسته از کارت‌گرافیک‌ها مشخص می‌کند این پردازنده گرافیکی هنگام تولید مقداری اورکلاک شده است و قاعدتا عملکردی بهتر از نمونه غیر OC خواهد داشت. همچنین به‌دلیل مجهز بودن این دسته از کارت‌های گرافیک به سیستم خنک‌کنندگی قدرتمند، توانایی قرارگیری در بار کاری زیاد را خواهند داشت. افزون‌براین کیفیت و رزولوشن بازی در این دسته از کارت گرافیک‌ها بیشتر خواهد بود، به همین دلیل است که از کارت گرافیک‌ OC با نام کارت گرافیک مخصوص بازی یاد می‌شود.

ZOTAC GAMING GeForce RTX 4070 Twin Edge

همان‌گونه که ذکر شد، زوتک کارت گرافیک پرچم‌دار خود را با نام AMP Extreme AIRO معرفی می‌کند که از نظر بهینه‌سازی هوا، سرعت فوق‌العاده و راندمان حرارتی حرف زیادی برای گفتن دارد. قابلیت‌های جدید و انحصاری نظیر طراحی فن‌ها با قابلیت Contra-rotating، طراحی قدرتمند مدار برق‌رسانی برای تحویل انرژی پایدار و بک‌پلیت فلزی برای تحمل وزن و استحکام بیشتر در کارت گرافیک AMP Extreme AIRO به چشم می‌خورد. در این کارت از طراحی منحصربه‌فرد با لبه‌های گرد بهره گرفته و برای جذب مخاطب بیشتر از رنگ سفید برای چاشنی بیشتر کار استفاده شده است. ضخامت مربوط به این کارت ۳.۵ اسلات است که این ارتفاع بیشتر مربوط به سیستم خنک‌کنندگی عظیم و قدرتمند آن می‌شود.

ZOTAC GAMING GeForce RTX 4090 AMP Extreme AIRO

سیستم خنک‌سازی کارت گرافیک‌های سری ۴۰ زوتک از تکنولوژی IceStorm 3.0  بهره گرفته است ولی از هر نظر پیشرفت زیادی نسبت به نسل قبل داشته و تضمین می‌کند که محدودیت‌های عملکردی GPU‌ را در هنگام بازی‌های رایانه‌ای با گرافیک سنگین، بالا خواهد برد. در این تکنولوژی از لوله‌های مسی برای انتقال بهتر حرارت استفاده شده و هیت‌سینک آن قادر است هوا را به‌راحتی درون کارت جابه‌جا کند تا دما متعادل شود.

در کارت گرافیک AMP Extreme AIRO از سه فن بزرگ با قابلیت گردش و توقف هوشمند استفاده شده،  ارتفاع و همچنین عرض تیغه‌ها نسبت به نسل قبل افزایش چشم‌گیری داشته تا جریان هوای بهتری را درون کارت فراهم نماید و از افت عملکرد کارت گرافیک در هنگام پردازش جلوگیری به عمل آورد.

ZOTAC GAMING GeForce RTX 4090 AMP Extreme AIRO

استفاده از فناوری خنک‌کننده پیشرفته در دو مدل Trinity و Trinity OC همانند مدل پرچم‌دار بر پایه مهندسی قدرتمند ساخته شده است. هر دو مدل شامل سه فن خنک‌کننده قدرتمند و یک هیت‌سینک بزرگ است؛ بهبود کاهش نویز، تقویت دوام و آدرس‌پذیری RGB از دیگر موارد مهمی است که می‌توان در ساختار کارت‌های گرافیک زوتک به آن اشاره کرد.

در تمامی مدل‌ها از بک‌پلیت آلومینیومی عظیم استفاده شده تا تمام طول کارت گرافیک را در برگیرد و همچنین یک محفظه بخار با حداکثر ۹ لوله حرارتی کامپوزیت مسی، خیال کاربر را از چالش‌های حراراتی به‌وجود آمده، راحت خواهد کرد. علاوه‌بر موارد ذکر شده هوا می‌تواند آزادانه از طریق مسیرهای تهویه به‌راحتی تخلیه شود تا راندمان خنک‌سازی افزایش یابد.

به منظور کاهش نویز در همه مدل‌ها از پد‌های ضد لرزش و بلبرینگ‌های دوگانه با دوام استفاده شده که این امر موجب کاهش سر و صدا و کاهش اصطکاک دورانی شده و طول عمر فن‌ها نیز بیشتر خواهد شد. علاوه‌براین، کاربر می‌تواند چرخش فن‌ها را به‌طور مستقل کنترل کند یا از طریق یک سوییچ فیزیکی یا نرم‌افزار ZOTAC GAMING FireStorm Utility به خوبی سیستم خنک‌کنندگی را مدیریت نماید. این نرم‌افزار مختص سری ۴۰ طراحی شده که تنظیم دقیق GPU‌ را به یک کار بصری تبدیل کرده است و گزینه‌هایی نظیر سرعت فن‌ها، فرکانس حافظه، ولتاژ، جلوه‌های نورپردازی و تعویض بایوس را می‌توان تنها با یک کلیک ساده انجام داد.

سیستم نورپردازی اختصاصی SPECTRA 2.0 در کارت‌های گرافیک زوتک به همراه LED های RGB آدرس‌پذیر وجود دارد که می‌توان حالت‌ها و رنگ‌های مختلف را در ۵ بخش مجزای نورپردازی RGB در قسمت‌های بالا، جلو و کنار شخصی‌سازی کرد.

خانواده بزرگ کارت‌های گرافیک‌ زوتک هم اکنون با گارانتی ۳۶ ماه الماس رایان ایرانیان در بازار ایران در دسترس کاربران گرامی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید