زمان حدودی رونمایی کارت گرافیک‌های اینتل Arc 750 و Arc A770 مشخص شد

به زودی اینتل کارت گرافیک‌های پرچم‌دار Arc 750 و Arc A770 را معرفی خواهد کرد. این دو پردازنده گرافیکی از لحاظ عملکرد با پردازنده‌های RTX 3060 انویدیا و RX 6600 XT ای‌ام‌دی رقابت خواهد کرد.

اخیرا طی مصاحبه‌ای که کارکنان شرکت اینتل با مجله‌های PC Games Hardware و Digital Foundry انجام‌ داده‌اند، جزئیات بیشتری از مشخصات دقیق، عملکرد فنی و قیمت آن منتشر شده است. طی اطلاعاتی که وب‌سایت Videocardz از دو کارت گرافیک Arc 750 و Arc A770 که قرار است بطور همزمان در آینده‌ای نزدیک عرضه شود اعلام کرد، کارت گرافیک Arc A770 مدل پرچم‌دار این سری از رم‌های ۸ و ۱۶ گیگابایتی و کارت گرافیک Arc 750 نیز از رم ۸ گیگابایتی پشتیبانی خواهد کرد.

در این مصاحبه از سرعت بالای پردازنده گرافیکی پرچم‌دار یعنی Arc A770 صحبت به عمل آمده است. در واقع Arc A770 عملکردی مابین پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX 3060 و GeForce RTX 3060 Ti انویدیا و همچنین Radeon RX 6600XT ای‌ام‌دی خواهد داشت. بنابراین، انتظار می‌رود این کارت گرافیک در رده قیمت ۳۰۰ الی ۴۰۰ دلار عرضه شود. همچنین اینتل افزود که نمی‌تواند هزینه تولید این کارت گرافیک‌ها را تغییر دهد، اما قصد دارد قیمت نهایی این محصولات را بصورت کنترل شده به بازار عرضه کند. به همین دلیل سری A قابلیت رقابت با دو برند انویدیا و ای‌ام‌دی را خواهد داشت.

همانطور که اشاره شد اینتل تایید کرده است که کارت گرافیک A770 با قابلیت پشتیبانی از هر دو ظرفیت ۸ و ۱۶ گیگابایت حافظه ویدیویی عرضه خواهد شد. نسخه Limited Edition این محصول نیز تنها با ظرفیت ۱۶ گیگابایتی و A750 نیز پیکربندی ۸ گیگابایت در دسترس قرار خواهند گرفت. در این میان اینتل کارت گرافیکی با ۱۲ گیگابایت حافظه ویدیویی عرضه نخواهد کرد.

در ادامه کارکنان اینتل مشخص نکردند با کدام تولیدکننده‌ها همکاری خواهند داشت. به احتمال زیاد کارت‌های گرافیک Arc 750 و Arc A770 تا پایان ماه سپتامبر عرضه خواهند شد و باید منتظر اخبار جدید از سوی شرکت اینتل باشیم.

منبع: videocardz

دیدگاهتان را بنویسید