وسترن‌دیجیتال عرضه هارددیسک‌های ۲۴ ترابایتی را با حجمی فراتر از انتظار آغاز کرد

با افزایش ظهور هوش مصنوعی و بسیاری از برنامه‌های کاربردی نوآورانه و ترکیب آنها با یکدیگر، تقاضا برای ذخیره‌سازی با ظرفیت بالا، کم مصرف و قابل اعتماد بیشتر می‌شود. به همین دلیل وسترن دیجیتال برای کمک به کاربران تدابیری اندیشیده است.

وسترن‌دیجیتال از نوآوری‌های متعددی مانند به‌کارگیری فناوری ePMR، OptiNAND، UltraSMR و موارد دیگر به منظور بهبود عملکرد استفاده خواهد کرد. براساس گزارشاتی که تاکنون منتشر شده، وسترن تولید هارد دیسک‌های ۲۴ ترابایتی Ultrastar DC HC580 CMR و WD Gold و ۲۸ ترابایتی Ultrastar DC HC680 SMR را آغاز کرده و در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به بازارهای جهانی ارائه می‌کند.

WD Gold هارد اکسترنال وسترن دیجیتال

نسل جدید درایوها با بالاترین میزان ظرفیت ذخیره‌سازی، سرعت انتقال اطلاعات شگرف و توان مصرفی استاندارد گامی مهم به سوی آینده خواهد بود تا کاربران را در جهت رسیدن به اهدافشان سوق دهد. زیرا حداکثر سرعت انتقال داده تا ۲۹۸ مگابایت برای هارددیسک ۲۴ ترابایتی و همچنین سرعت انتقال داده در هارددیسک ۲۸ ترابایتی، ۲۶۵ مگابایت تخمین زده شده و مصرف برق مربوط به آنها در حالت سکون ۵.۵ وات و در حالت فعال ۶.۸ تا ۹.۸ وات در نظر گرفته می‌شود. با توجه به ظرفیت بالای درایوهای جدید ولی مصرف انرژی یکسان آنها با نسل قبل، میزان بازده انرژی ترابایت بر وات در مقایسه با هارددیسک‌های قبلی ۱۰ الی ۱۲ درصد بیشتر شده که می‌تواند خبر خوبی برای دیتاسنترها با توان محدود باشد.

WD HDD هارد اکسترنال

هدف از عرضه هارد دیسک‌‌های نسل جدید ذخیره‌سازی کلان داده‌ها، پشتیبان‌گیری آنلاین، نظارت تصویر و ذخیره‌سازی ابری بوده، هارد دیسک HC580 براساس پلت‌فرم 10 Disk Enterprise با سرعت ۷۲۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌شوند و همانگونه که گفته شد، در این سری هارددیسک‌ها از فناوری ePMR و OptiNAND برای افزایش عملکرد برنامه‌های کاربردی استفاده می‌شود. ناگفته نماند که در هارددیسک‌های HC680 نیز از فناوری Shingled Recording برای افزایش بیشتر ظرفیت درایو نیز استفاده شده است.

هارد دیسک‌های جدید در مراکز پردازش ابری با حجم کاری سنگین و انتقال اطلاعات تا ۵۵۰ ترابایت طراحی شده‌اند و با پیشرفت‌های متعدد، اطمینان حاصل می‌کنند که در محیط‌های ذخیره‌سازی با تراکم بالا به خوبی کار خواهند کرد.

 

منبع: Techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید