عرضه بازی Everybody’s Gone to the Rapture روی پلتفرم پی سی

بنابر تایید رسمی استودیوی The Chinese Room در شبکه اجتماعی توییتر، بازی Everybody’s Gone to the Rapture که پیش از این برای کنسول پلی استیشن ۴ انتشار یافته بود، روی پلتفرم پی‌سی نیز منتشر خواهد شد.

Everybodys-Gone-to-the-Rapture-Box-Art

به گفته دان پینچبِک، مدیر استودیوی مورد بحث، صحبت‌های نهایی با سونی صورت گرفته‌اند و روند ساخت نسخه پی‌سی، از ماه سپتامبر سال گذشته شروع شده است. کمپانی ژاپنی قرار است انتشار بازی روی پلتفرم پی‌سی را برعهده گیرد و مدیریت صفحه استیم آن را نیز برعهده خواهد داشت. با این همه، کماکان تاریخ مشخصی برای عرضه Everybody’s Gone to the Rapture روی پی‌سی وجود ندارد.

بازی تحسین شده Everybody’s Gone to the Rapture در ماه آگوست ۲۰۱۵ برای پلی استیشن ۴ منتشر شد و سازندگان آن از سال ۲۰۱۳ گفته بودند که برنامه ای برای ساخت ورژن پی‌سی ندارند. برخلاف آن چه انتظار می‌رفت، عنوان مورد بحث توانست نظر بسیاری از منتقدین را به خود جلب کند و حتی در همایش BAFTA Game Awards به عنوان یکی از نامزدهای اصلی دریافت جایزه «بهترین بازی سال» به شمار می‌رفت.

استودیوی Chinese Room در حال حاضر روند ساخت پروژه‌ای جدید به نام Total Dark را نیز آغاز کرده که قرار است تنها روی پی‌سی منتشر شود. بازی Total Dark در ابتدا قرار بود در قالب نقش آفرینی تخته‌ای ساخته گردد اما بعد، روند توسعه تغییر کرد و ژانر ماجرایی سیستم محور با زاویه دوربین ایزومتریک برای آن برگزیده شد.

 

 

 

 

 

کمی درباره بازی بدانید :

شکل گیری استودیو بریتانیایی The Chinese Room عمدتا به خاطر ساخت بازی محبوب Dear Esther بود. این گروه سپس عنوان موفق Amnesia: A MAchine for Pigs را تولید نمود. Everybody’s Gone to the Rapture در بخش West Midland English در سال ۱۹۸۴ اتفاق می افتد؛ اوج سالهای آنالوگ و درست قبل از اینکه موج دنیای دیجیتال دنیا را فرا گیرد. با دقیق شدن در رفتار مردم آن دوره، هنوز می توان آثاری از جنگ سرد را یافت!

با اینکه عنوان Everybodu’s Gone to the Rapture یک بازی آخرالزمانیست، اما با تمام عناوین هم ژانر خود متفاوت است. بازی با نمایشی از یک منظره زیبا با دهکده‌ای در دور دست شروع می‌شود.  منظره‌ای بکر بدون کوچکترین اختلالی، بدون هرج و مرجی و حتی بدون هیچ انسانی! این منظره واقعا آرامش بخش است، درست مانند روستای ماری سلست. تنها چیزی که به چشم می‌خورد آسمان آبی، صدای حشراتی که به آهستگی در محیط حرکت می‌کنند، بادی نرم که برگ درختان را به حرکت در می‌آورد … و صدای رادیویی که در دور دست خش‌خش می‌کند!

رادیوها وسیله‌ای مهم در بیان داستان این بازی هستند. آنها در اقصی نقاط محیط بازی یافت می‌شوند و هر بک از آنها به کانال‌هایی متصلند که بیشتر شبیه به ایستگاه‌های رادیویی جنگ سرد می‌باشند. ایستگاه‌های رادیویی جنگ سرد، از دهه ۵۰ تا حدود دهه ۸۰ میلادی کد های شماره بندی شده‌ای را از طریق موج‌های کوتاه از پشت پرده آهنین ارسال می‌نمودند که احتمال می‌رود این کدها حاوی دستورالعمل‌هایی برای کارگزاران مخفی کشورها در مناطق اروپایی بوده. هنوز هم راز این اعداد که در بازی به طور پشت سر هم ارسال می‌شوند فاش نشده است! شاید این صدا تنها یک راهنما برای یافتن رادیوها باشد، چرا که همانطور که ذکر کردم؛ رادیو ها داستان‌هایی از قبل از اتفاقات بازی را نقل می‌کنند!

تلفن‌ها نیز نقش کلیدی دیگر در داستان سرایی ایفا می‌کنند. مانند رادیوها، اگر به صداهای محیط گوش فرا دهید، یافتن آنها نیز بسیار ساده خواهد بود. تلفن‌های عمومی گاها زنگ می‌خورند و همچنین گوشی‌های موبایل اولیه نیز در بازی وجود دارند که صدای خاص خود را پخش می‌کنند. تعامل با این ابزارها نیز به سادگی فشردن کلید X بر روی کنترلگر کنسولتان است. با این کار، قطعه صدای ضبط شده ای پخش می‌شود که داستانی را فاش می‌سازد.

در Everobody’s Gone to the Rapture دو روش دیگر وجود دارد که داستان بازی از طریق آنها روند خود را طی می‌کند. اولین راه یافتن چیزیست که مکالمات بین انسان‌ها را پخش می‌کند. این موضوع شبیه به پخش شدن مکالمه روح‌ها می‌باشد و در جاهای کوناگون نقشه یافت می‌شوند. برخی از آنها بر روی نقشه با یک گوی نورانی که به دور منطقه Shropshire می گردد و با شما کمک می‌کند تا آنها را بیابید. روش دوم نیز درست مانند روش اول است اما به نظر مکالمات این رده از اهمیت بالاتری برخوردارند: دوباره باید اشاره کنم که این مکالمات تصاویر صبط شده‌اند که به صورت ارواح پخش می‌شوند. برای پخش شدن آنها باید کنترلگر خود را به چپ و راست بچرخانید! گاهی برای شروع شدن این صحنه‌های نیاز است که کنترلگر را چندین و چند بار به چپ و راست خم کنید و این موضوع ممکن است در ابتدا طوری به نظر برسد که گویا کاری را به اشتباه انجام می‌دهید و صحنه بازی کلید نمی‌خورد؛ اما پس از کمی صبر متوجه خواهید شد که حرکات شما کاملا درست بوده!

پس از پیشروی در بازی؛ در حالی که زمان معمولا به طور بریده بریده جلو می‌رود و باعث می شود خورشید و سایه‌ها برای چند ثانیه به طور سریع حرکت کنند؛ شما به آرامی و با اطمینان خاطر متوجه اتفاقاتی می‌شوید که به رخداد چنین حادثه‌ای منجر شده است. شما به آرامی یا مردم اشنا می‌شوید و رابطه ی آنها با یکدیگر را کشف می‌کنید. تمام قطعه دیالوگ‌هایی که می‌یابید به ارامی به هم متصل می‌شوند و در آخر به یک داستان کامل تبدیل می‌گردند.

پشتیبان داستان فوق‌العاده Everybody’s Gone to the Rapture، محیط چشم نواز آن و موسیقی خارق‌العاده ایست که آن را همراهی می‌کند. این بازی که در موتور CryEngine رندر شده، حاوی یکی از زیباترین محیطها در تاریخ بازی‌های رایانه ایست! این بازی این حس را به انسان می‌دهد که در گوشه‌ای از دنیای بازی‌ها قدم می‌زند و تک تک ذرات آن گوشه فریاد می‌زنند که اهل انگلستان هستند! توجه سازندگان به جزئیات در برخی نقاط بازی هوش از سر هرکسی می‌پراند! محیط اطراف شهر شامل جنگل‌ها، جاده‌های خاکی، و همچنین مزرعه‌هایی که جزیات خانه‌ها و سازه‌هایشان واقعا چشم نواز است و باید ساعت‌ها را صرف تماشای این محیط‌ها نمود. نورپردازی نیز حرفی برای گفتن باقی نگذاشته است، تمام این موضوعات دست به دست هم داده‌اند تا عنوانی را تشکلی دهند که در یک کلمه، “زیباست”!

موسیقی نیز با چنین محیطی همخوانی کامل دارد. بیشتر قطعه‌های استفاده شده در بازی شبیه به موسیقی کلاسیک انگلیسی شبیه به قطعات Vaughn Williams و  Elgar است. موسقی ارکسترال و کر که با طبیعت همخوانی دارد. موسیقی بازی با توجه به اینکه در چه زمانی و در کجا قرار دارید، تغییر میابد، اما صرف نظر از آنچه در حال انجامش هستید؛ موسیقی بر تن Everybody’s Gone to the Rapture می نشیند و شما را مست خواهد کرد. اگر هدف از قرار دادن موسقی، القای احساس به آنچیزیست که مشاهده می‌کنید، پس Jessica Curry کار خود را در این بازی به بهترین شکل ممکن انجام داده است.

تمام این موضوع‌ها در کنار هم تبدیل به یک بازی واقعا خاص شده‌اند. مانند تمام عناوین هم سبک، Everybody’s Gone to the Rapture تنها چند ساعت گیمپلی دارد، اما تجربه ی همین چند ساعت نیز واقعا غنی و پربار خواهد بود. در بازی محیط‌ها چنان واقعی هستند که گویی می توان نفس کشید و هوای آنها را استشمام کرد. مطمئنا این بازی، عنوانی نیست که با عجله آن را به اتمام برسانید بلکه باید در هر قدم از بازی بایستید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

تصاویری از محیط بازی

۲۹۲۰۲۶۴-ps4

rapture_review_c_1920.0

egttr_ghost

Everybody's Gone To The Rapture™ - Press Demo_20150804174550
Everybody’s Gone To The Rapture™ – Press Demo