بنچمارک پردازنده Core i9-13900KS اینتل با فرکانس ۶ گیگاهرتز و توان حرارتی ۱۵۰ وات تایید شد

اخیرا بنچمارک Geekbench روی پردازنده پرچمدار نسل سیزده اینتل Core i9-13900KS انجام شده است. این پردازنده اولین پردازنده دنیا است که با فرکانس ۶ گیگاهرتز عرضه می‌شود.

پردازنده Core i9-13900KS یک پردازنده ۲۴ هسته‌ای است که در جدول زیر اطلاعاتی جدید از سوی شرکت اینتل منتشر شده است.

Intel Core i9-13900KS Confirmed with 150W Base Power and 6 GHz Boost Speed-01

این تست روی مادربردی که توان پشتیبانی از حافظه سریع DDR5 را داشته باشد یعنی مادربردهای سری Z790 ایسوس انجام شده است.

بر طبق این بنچمارک پردازنده Core i9-13900KS در امتیاز تک هسته‌ای عدد ۲۳۱۹ و در چند هسته‌ای عدد ۲۶۷۷۴ را به خود اختصاص داده است که نسبت به نسل قبلی خود یعنی پردازنده Core i9-2900KS در امتیاز تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب ۱۰ و ۳۹ درصد سریعتر عمل کرده است.

طبق اطلاعاتی که از جدول بالا بدست می‌آید با استفاده از تکنولوژیThermal Velocity Boost پردازنده Core i9-13900KS به فرکانس ۶ گیگاهرتز دست یافته است این در حالی است که در تکنولوژی Turbo Boost Max 3.0 به فرکانس ۵.۸ دست پیدا کرده است. تعداد هسته‌های پرمصرف P در این پردازنده تغییر نکرده است اما فرکانس پایه پردازنده P را به ۳.۲ گیگاهرتز رسانده است.

افزون بر این، توان حرارتی TDP از ۱۲۵ وات به ۱۵۰ وات افزایش پیدا کرده است در حالیکه مصرف انرژی بیشینه ۲۵۳ وات باقی‌مانده است. کاربران همچنان می‌توانند این پردازنده هم از حافظه‌های قابل پشتیبانی Raptor Lake-S استفاده می‌کنند و هم از حافظه‌های بسیار سریع DDR5-7200.

اطلاعات دقیق‌تری از این پردازنده توسط کمپانی اینتل هنوز در دسترس نیست اما به احتمال زیاد این پردازنده در اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد.

 

منبع: Techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید