انتخاب نام جدید Core Ultra بر روی پردازنده‌های نسل جدید اینتل

اینتل از مدت‌ها قبل قصد تغییر نام پردازنده‌های خود را داشت و بالاخره با معرفی رسمی نام Core Ultra به جای Core i به شایعات پایان داد. با این حال، این تنها تغییری نیست که برای سری جدید Core در نظر گرفته شده بلکه با اعلام نسل جدید خانواده Core راه سریع برای دسته‌بندی پردازنده‌ها نیز وجود خواهد داشت. نام تجاری جدید Ultra با معرفی پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل یعنی Meteor Lake در نیمه دوم سال جاری، از سر گرفته خواهد شد.

به گفته اینتل از این پس پردازنده‌های Core 5، Core 7 و Core 9 در دسته Premium و رده معمولی قرار خواهند گرفت. در حالیکه پردازنده‌های رده‌بالا اینتل، نام Ultra تنها در نسخه Core 5، Core 7 و Core 9 ظاهر خواهند شد و رده Core 3 در میان آنها وجود ندارد.

INTEL-CORE-BRAND-UPDATE INTEL-CORE-BRAND-UPDATE

نایب رییس اینتل می‌گوید:‌ «معرفی محصولات Meteor Lake اینتل، که با تمرکز بر بهره‌وری انرژی و هوش مصنوعی همراه است، نوآوری و فناوری جدید را اولویت کار خود قرار داده است. برای همسویی بهتر با استراتژی‌های جدید، نام تجاری Ultra به کاربران کمک خواهد کرد تا تفاوت‌های اصلی را در بین محصولات جدید به‌راحتی تشخیص دهند.»

در آینده‌ای نزدیک با معرفی نسل چهاردهم اینتل، پردازنده‌های اینتل به دو دسته معمولی و رده‌بالا تقسیم خواهند شد و مدل رده‌بالا از روی پسوند Ultra به‌راحتی قابل تشخیص هستند. همچنین نسل پردازنده‌ها را می‌توان مانند سری‌های قبل از روی دو عدد آغازین موجود در هر مدل شناسایی کرد.

 

منبع: Techpowerup و Videocardz

دیدگاهتان را بنویسید