با کوچکترین کامپیوتر لینوکسی جهان آشنا شوید!

سیستم عامل لینوکس به عنوان OS متن باز و البته نرم افزاری که نیاز چندانی به سخت افزارهای قدرتمند برای فعالیت ندارد، از محبوبیت بسیار زیادی در جهان برخوردار است.

از همین رو حتی برخی از تولید کنندگان مینی/میکرو کامپیوترها نیز محصولاتی مبتنی بر لینوکس را تولید و روانه بازار می‌کنند. کامپیوتر بسیار کوچک VoCore2 نیز از جمله آنها است. این محصول کوچکترین کامپیوتر مبتنی بر لینوکس در جهان است. VoCore2 بر خلاف ابعاد کوچک خود قابلیت‌های فراوانی را در اختیار کاربران قرار می دهد. سرویس دهنده VPN، پخش کننده مولتی مدیا، پردازنده ابری، برنامه نویسی، آموزش و… صدها قابلیت دیگر توسط آن قابل اجرا است.

میکرو کامپیوتر VoCore2 می تواند به زبان های C, Java, Python, Ruby, JavaScript و… برنامه ریزی شود. یک پلاگین MicroSD به منظور ارتقاء حافظه ذخیره‌سازی، یک میکروفون و هدر USB نیز در آن به کار رفته است. تراشه SOC مورد استفاده در آن Mediatek MT7628AN MIPS است که در فرکانس ۵۸۰ هرتز فعالیت می کند. این محصول به ۱۲۸ مگابایت حافظه رم DDR2 مجهز گشته و یک تراشه NOR 16MB نیز در آن نصب شده است. فضای ذخیره‌سازی آن توسط هدر و کارت خوان گسترش پیدا می‌کند. رابط USB 2.0 می تواند با سرعت حداکثر ۴۸۰ مگابیت در ثانیه به نقل و انتقال اطلاعات بپردازد. ارتباط شبکه  بی‌سیم در وی کور ۲ توسط فناوری WiFi 802.11n 2T2R هدایت می شود و حداکثر پهنای باند ۳۰۰ مگابیت در ثانیه نیز در آن تعریف شده است. ولتاژ ورودی آن ۳٫۶~۶٫۰ ولت بوده و خروجی آن نیز بین ۱٫۸ الی ۳٫۳ ولت است.

vocore2

vocore2 vocore2-pinmap vocore2