بنچمارک ۳DMark Time Spy منتشر شد، کارایی کامپیو‌تر خود را با DirectX 12 بررسی کنید

سرانجام بنچمارک ۳DMark Time Spy به طور رسمی از سوی Futuremark منتشر شد. این بنچمارک جدید از مجموعه بنچمارک های ۳DMark، کارایی گرافیکی با استفاده از DirectX 12 را بررسی می کند. Time Spy از چندین قابلیت اصلی DirectX 12 از جمله asynchronous compute (محاسبات ناهمگن)، explicit multi-adapter (پیکربندی چندگانه پردازنده های گرافیکی غیر یکسان) و multi-threading بهبود یافته بهره می گیرد، بنابراین به خوبی کارایی سیستم با بکارگیری DirectX 12 را بازتاب می دهد.

3DMark Time Spy

Futuremark 1

با انتشار ۳DMark Time Spy برخی وب سایت‌ها و مراجع سخت افزاری مشهور به بررسی عملی این بنچمارک با برخی کارت‌های گرافیک جدید پرداخته‌اند. نتایج بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد فعال کردن asynchronous compute هرچند بر افزایش کارایی بی تاثیر نیست، اما تاثیر خیلی چشمگیری هم ندارد.

Futuremark 2

نکته قابل توجه دیگر وجود اختلاف نسبتاً چشمگیر با معماری های مختلف است. بررسی‌ها نشان می دهد معماری‌های قدیمی تر انویدیا نظیر Fermi و Maxwell افزایش کارایی کمتری را نسبت به معماری Pascal تجربه می‌کنند. همچنین افزایش کارایی با فعال کردن قابلیت asynchronous compute با پردازنده‌های گرافیکی AMD چشمگیرتر است.

Time Spy به محک کارایی سیستم با قابلیت‌های DirectX 12 با استفاده یک صحنه گرافیکی بسیار غنی می‌پردازد. این بنچمارک از نسل جدید نمایشگر‌ها با وضوح تصویر فرا‌تر از ۴K Ultra HD پشتیبانی می‌کند.
پشت صحنه، Time Spy از ویژگی‌های Direct3D feature-level 12_0 از جمله Asynchronous Compute (محاسبات ناهمگن)، اجرای چندین thread با پردازنده و پیکربندی چندگانه پردازنده گرافیکی با استفاده از DirectX بهره می‌گیرد. Futuremark اعلام داشته این بنچمارک در همکاری با AMD، اینتل، انویدیا و مایکروسافت در کنار دیگر مشارکت‌کنندگان در برنامه توسعه بنچمارک‌های این کمپانی، توسعه‌یافته است.