ایسوس از مانیتور ROG Strix XG259QN با نرخ تازه‌سازی ۳۸۰ هرتز و پنل IPS 1080p رونمایی کرد

ایسوس در جریان نمایشگاه Computex 2023 از مانیتور ۴۹ اینچی منحنی و گیمینگ خود خبر داد و همچنین مانیتور ROG Strix XG259QN را با نرخ تازه‌سازی ۳۸۰ هرتز معرفی کرد که دارای صفحه نمایشی به اندازه‌ ۲۴.۵ اینچ و نرخ پاسخ‌گویی ۱ میلی‌ثانیه است. همچنین از استاندارد VESA DisplayHDR 400 بهره می‌برد. ایسوس در این نمایشگاه با معرفی محصولات متنوع و رده‌بالا خود و همچنین دو صفحه‌نمایش دیگر ۴۹ و ۳۸ اینچی خوش درخشید.

در پایان سال جاری ایسوس قصد دارد مانیتور ROG Strix XG259QN را به بازار عرضه کند. این مانیتور برای بازی‌های ورزشی مناسب خواهد بود، زیرا از پنل ۲۴.۵ اینچی 1080p IPS بهره می‌برد که به‌طور پیش‌فرض بر روی نرخ تازه‌سازی ۳۶۰ هرتز تنظیم شده است اما می‌توان آن را تا ۳۸۰ هرتز اورکلاک کرد. مانیتور یاد شده از تکنولوژی‌های AMD FreeSync Premium به‌منظور رفع مشکل پارگی تصویر و Adaptive Sync به‌منظور همگام‌سازی نرخ تازه‌سازی نمایشگر با فریم‌های خروجی کارت گرافیک، بهره گرفته است. ایسوس همچنین از ویژگی منحصر به‌فرد ELMB-sync برای کاهش نور پس‌زمینه و کاهش تاری حرکت استفاده کرده است.

مانیتور ROG Strix XG259QN از درگاه‌های DisplayPort 1.4 و HDMI 2.0 بهره‌مند شده است که هر دو پورت از قابلیت ۱۴۴ هرتز در 1080p پشتیبانی می‌کنند تا تجربه گیم با نرخ تازه‌سازی بالا را در اختیار کاربر قرار دهند. در کنار ویژگی‌های نام برده، این مانیتور مجهز به دو درگاه USB 3.2 Type-A و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا بوده و درگاه USB-C و بلندگوی داخلی در آن وجود ندارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید