کارت گرافیک پرچم‌دار انویدیا GeForce RTX 4090 Ti با سطح خنک‌‌کنندگی بزرگتر رونمایی شد

انویدیا کارت گرافیک پرچم‌دار سری ۴۰ را با پسوند Ti یا Titan به بازار عرضه خواهد کرد. تصاویری از این کارت گرافیک عظیم جثه توسط یک حساب توییتری به‌نام ExperteVallah منتشر شده است که حاکی از داشتن خنک‌کننده‌ای خاکستری با ۴ اسلات خواهد بود. ضخامت کولر به‌گونه‌ای است که کل سطح کارت را پوشش داده تا اتلاف گرما به خوبی در تمام طول کارت انجام شود.

اولین تصاویر منتشر شده از کارت گرافیک GeForce RTX 4090 Ti خبر از یک کولر ۴ اسلاتی با ظرفیت خنک‌کنندگی ۹۰۰ وات دارد. PCB‌ به کار رفته در این کارت به‌صورت معمولی نخواهد بود، بلکه به‌صورت عمودی درون این کارت قرار گرفته است. در روزهای ابتدایی سال ۲۰۲۳ میلادی خبرها حاکی از آن بود که کارت گرافیک RTX 4090 Ti دارای ۴۸ گیگابایت حافظه رم و باس حافظه به عرض ۳۴۸ بیت است. اما خبرهایی که امروز منتشر شده کمی با خبرهای گذشته مغایرت دارد.

RTx 4090 Ti کارت گرافیک انویدیا

در تصویر زیر کارت گرافیک غول‌پیکر RTX 4090 Ti در کنار RTX 3080 قرار گرفته و در همین‌جا می‌توان به ابعاد بزرگ آن پی برد.

RTx 4090 Ti کارت گرافیک انویدیا

همان‌گونه که ذکر شده این کارت گرافیک دارای ۴ اسلات است و از کانکتور برق 12VHPWR برخوردار خواهد بود و توان حرارتی نیز از ۹۰۰ به ۶۰۰ وات رسیده است. منبع تغذیه به‌صورت مستقیم به PCB‌ متصل نیست و سیم‌هایی که درون هیت‌سینک قرار گرفته‌اند، استفاده شده است.

RTx 4090 Ti کارت گرافیک انویدیا

کارت گرافیک RTX 4090 Ti مجهز به چیپ پردازنده AD1102 با ۱۸۱۷۶ هسته کودا و ۹۶ گیگابایت کش L2 خواهد بود و به جای ۴۸ از ۲۴ مگابایت حافظه GDDR6X برخوردار شده است.

در آینده باید منتظر خبرها و مشخصات جدید از عرضه کارت گرافیک RTX 4090 Ti انویدیا باشیم.

 

منبع: Techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید