لپ‌تاپ‌های نسل جدید ایسوس و لنوو میزبان پردازنده‌های Raptor Lake Refresh خواهند بود

طبق اطلاعاتی که از وب‌سایت PugetBench منتشر شده، ایسوس قصد دارد در لپ‌تاپ‌های گیمینگ خود از پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل استفاده کند. علاوه‌بر وجود پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل، لپ‌تاپ ROG Strix Scar 16 از ویژگی‌های شاخص دیگری مانند صفحه‌نمایش 1600p با فرکانس ۲۴۰ هرتز، ۳۲ گیگابایت حافظه DDR5 به همراه کارت گرافیک RTX 4090  نیز برخوردار خواهد بود.

قدرت لپ‌تاپ ایسوس از پردازنده Core i9-14900HX که از سری جدید اینتل Raptor Lake Refresh است، گرفته خواهد شد. اما نکته قابل توجه این است که مدل لپ‌تاپ تغییر نکرده، این موضوع نشان می‌دهد مدل جدیدتر بر روی همان بدنه سوار شده است. یعنی هر دو پردازنده Core i9-13980HX و 14900HX که برای این مدل از لپ‌تاپ ایسوس در نظر گرفته شده، مشخصات مشابه و ویژگی‌های قدرتی قابل مقایسه‌ای دارند.

در حال حاضر مشخصات نهایی از لپ‌تاپ ایسوس در دسترس نیست. اما می‌توان احتمال داد این سیستم به ۲۴ هسته ( ۸ هسته پر قدرت P و ۱۶ هسته کم مصرف E) مجهز باشد. انتظار می‌رود، کلاک توربو از ۵.۶ گیگاهرتز فراتر رود که با مشخصات پردازنده پرچمدار قبلی i9-13980HX که در سیستم Scar 16 استفاده می‌شد، مطابقت دارد. این امر موجب می‌شود توان حرارتی در لپ‌تاپ‌های ROG Scar از ۵۵ به ۶۵ وات افزایش پیدا کند.

ASUS and Lenovo laptops with Raptor Lake Refresh intel

همچنین اطلاعاتی از سوی خرده‌فروشان در مورد پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل در مورد لپ‌تاپ‌های لنوو سری Legion درز کرده، که لنوو نیز قصد دارد لپ‌تاپ‌های لژیون ۹ را با پردازنده Core i9-14900HX و کارت گرافیک RTX 4090 یا 4080 معرفی کند. در ضمن لپ‌تاپ‌های سری Legion 7 و Legion 5 به ترتیب با پردازنده‌های Core i7-14700HX و Core i7-14650HX عرضه خواهند شد.

ASUS and Lenovo laptops with Raptor Lake Refresh intel

انتظار می‌رود، لپ‌تاپ‌های سری گیمینگ با پرازنده‌های نسل چهاردهم اینتل معرفی شوند، که قبلا توسط خرده‌فروشان فهرست شده‌اند.

ASUS and Lenovo laptops with Raptor Lake Refresh intel

منبع: videocardz

دیدگاهتان را بنویسید