انویدیا با معرفی کارت گرافیک RTX 4060 Ti در دو نسخه ۸ و ۱۶، پاسخی به جامعه گیمرها داد

منابع معتبری اعلام کرده‌اند که انویدیا در حال آماده شدن برای رونمایی سه کارت گرافیک میان‌رده در ماه جولای خواهد بود، که یکی از آنها بنا به درخواست گیمرها و نارضایتی آنها برای استفاده از ۸ گیگابایت حافظه در کارت گرافیک RTX 4060 Ti است. گویا انویدیا این سر و صدایی که از سوی جامعه گیمرها به پا شده بود را شنیده است در این خصوص RTX 4060 Ti در دو نسخه ۸ و ۱۶ گیگابایت عرضه خواهد شد. هر سه کارت گرافیک اواخر ماه جاری معرفی خواهند شد، اما RTX 4060 Ti 8GB در همین ماه در دسترس قرار خواهد گرفت و دو کارت گرافیک دیگر از ماه جولای در دسترس قرار می‌گیرند.

به غیر از اندازه حافظه، اطلاعات کمی در مورد تفاوت بین نسخه‌های ۸ و ۱۶ گیگابایتی RTX 4060 Ti وجود دارد. اما آنچه که از اطلاعات اولیه این دو کارت پیداست، می‌توان به این نتیجه رسید که عملکرد کارتی که دارای VRAM‌ بیشتری است با اختلاف از عملکرد نسخه ۸ گیگابایتی بیشتر است. این تفاوت عملکرد در کاربری گیمینگ و مولتی‌مدیا دیده خواهد شد.

آنچه از شایعات به چشم می‌خورد دو کارت گرافیک RTX 4060 Ti 16GB و RTX 4060 Ti 8GB از چیپ AD106-350 استفاده می‌کنند و در مقابل کارت گرافیک RTX 4060 از چیپ AD107-400 استفاده کرده است.

NVIDIA GeForce RTX 40 Series Specs

انتظار می‌رود انویدیا هر سه کارت گرافیک را طی رویداد Computex معرفی کند، در حالیکه هیچ تاریخ دقیقی برای عرضه آنها از سوی شرکت اعلام نشده است.

منابع: Guru3d، Videocardz و Techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید