ایسوس کارت گرافیک GeForce RTX 4090 TUF OG را با خنک‌کننده نسل قبل معرفی کرد

ایسوس به تازگی از دو کارت کارت گرافیک با نام‌های GeForce RTX 4090 TUF OG و GeForce RTX 4090 TUF  رونمایی کرد. این همان کارت گرافیکی است که هفته گذشته کمپانی ایسوس اطلاعیه‌ای بابت آن منتشر کرد و حاکی از این بود که اگر کسی نام GPU جدید این شرکت را حدس بزند، یک کارت گرافیک رایگان جایزه خواهد گرفت. در حالیکه هیچ‌کس انتظار نداشت، طراحی قدیمی TUF که بر روی RTX 3090 قرار گرفته بود، دوباره تکرار شود.

از لحاظ مشخصات فنی هر دو کارت گرافیک نسل قدیم و جدید از کلاک مشابه یعنی ۲۵۹۵ مگاهرتز استفاده می‌‌کنند. اما با این حال، طراحی فیزیکی تا حدی تغییر کرده است. کارت گرافیک RTX 4090 TUF OG در مقایسه باRTX 3090 TUF  نازک‌تر (۳.۲ در برابر ۳.۷) و از لحاظ ارتفاع ۲ سانتی‌متر کوتاه‌تر شده است (۳۲.۶ سانتی‌متر در برابر ۳۴.۸ سانتی‌متر).

 

RTX-4090-TUF RTX-4090-TUF-OG

همانگونه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، کارت گرافیک RTX 4090 TUF OG دارای PCB بسیار بزرگتری در مقایسه باRTX 4090 TUF  است. با یک بررسی اجمالی مشخص است که این کارت گرافیک از PCB کارت گرافیک RTX 3090 Ti TUF استفاده کرده، این در حالی است که سری RTX 4090 بهینه شده است.

RTX-4090-TUF-OG-PCB RTX-4090-TUF-PCB

اکنون، این اولین بار نیست که ایسوس خنک‌کننده‌های نسل قبل را بر روی سری جدید قرار می‌دهد و این یک اتفاق غیر عادی به حساب نمی‌آید. زیرا تنها دلیل استفاده از خنک‌کننده‌های نسل قبل کاهش هزینه تولید و یا استفاده مجدد از خنک‌کننده‌های قبلی است که در انبار باقی مانده‌اند.

 

منبع: Videocardz

دیدگاهتان را بنویسید