انویدیا معماری جدید گیمنگ Ada Lovelace‌ را با یک سال تاخیر رونمایی خواهد کرد

انویدیا از سال گذشته محصولات گرافیکی خود را عرضه کرده و قصد دارد معماری جدید از محصولاتش را با یک سال تاخیر یعنی در سال ۲۰۲۵ رونمایی کند. انویدیا نقشه راه جالبی که تمرکز اصلی آن روی تراشه‌ها، معماری هوش مصنوعی و محصولات گیمینگ است، منتشر خواهد کرد.

 معمولا انویدیا معماری جدید و به‌روزرسانی خود را با ریتم ۲۴ ماهه تغییر می‌دهد و این‌بار قصد دارد با کمی تاخیر وارد عمل شود و این بازه زمانی ممکن است به ۳۰ ماه نیز کشیده شود. معماری جدید با نام Ada Lovelace-Next در اوایل سال ۲۰۲۵ رونمایی خواهد شد. شاید این تداخل حاکی از عرضه سری Super در رده‌میانی با چیپ‌های پردازنده AD103، AD104‌ و AD105 باشد. با این تفاسیر محصولات گیمینگ انویدیا که مربوط به سری ۴۰ است به‌طور کامل عرضه نشده و این تاخیر می‌تواند فرصت خوبی برای رونمایی این سری باشد. در حال حاضر رکورد بهترین کارت گرافیک دنیا در دست RTX 4090 است اما در آینده‌ای نزدیک انویدیا برگ برنده‌ای از کارت گرافیک بالارده خود به‌نام RTX 4090 Ti رو خواهد کرد و این رکورد شکنی از آن 4090 Ti خواهد شد.

در این نقشه راه معماری‌هایی نظیر Hopper Next‌ و Grace Next به چشم می‌خورند که معماری اول با نام Blackwall شناخته می‌شود و مختص گیم نخواهد بود. از شایعاتی که تاکنون منتشر شده می‌توان گفت به احتمال زیاد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ هر دو معماری به نمایش گذاشته می‌شوند.

 

منابع: videocardz و hardwareluxx

دیدگاهتان را بنویسید