تولید حافظه موقت در قلب ایران

حافظه‌های موقت در کامپیوترها عضو قطعات اصلی رایانه‌ها به حساب می‌آیند و از پیچیدگی‌های مختص به خود بهره می‌برند. از زمان پیدایش حافظه‌های DDR (Double Data Rate) و پیشرفت تکنولوژی‌های به کار رفته در این حافظه‌ها، نیاز روز افزون به ارتقاء سرعت و حجم باعث شده است درخواست برای این ماژول‌ها به شدت افزایش پیدا کند تا جایی که شرکت‌های سخت‌افزاری با ورود به دنیای تولید حافظه‌ها، رقابت بر سر میزان حجم و سرعت این محصولات را در اولویت قرار دادند. از آنجایی که تکنولوژی طراحی و تولید این محصولات تنها محدود به کشور‌های خاص است عرضه آن‌ها تنها به چند برند محدود شده است، با این حال در سال ۱۳۹۴ گروهی از جوانان این مرز و بوم با تکیه بر علم روز و عزم بلند خود اقدام به تأسیس کارخانه تولید این محصولات در کشور نمودند و با گذراندن مسیری دشوار پای به طراحی و تولید این گروه محصولی گذاشته‌اند.

ram-fdk

امروز شرکت تراشه پرداز حافظه فدک را می‌توان یکی از معدود شرکت‌های حاضر در غرب آسیا دانست که موفق شده است انواع حافظه رم (حافظه موقت) را در ظرفیت‌های گوناگون و نسل‌های متفاوت طراحی و به بازار ارائه کند. محصولات این شرکت با برند FDK در نسخه‌های DDR3، DDR4 و به زودی DDR5 مطابق با استانداردهای اعلام شده توسط مؤسسه جهانی JEDEC تولید می‌شود. این محصولات پس از گذراندن آزمون‌های نرم‌افزاری و همگام‌سازی با سخت‌افزارهای روز دنیا، در بازارهای ایران در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

ram-fdk

در حال حاضر ماژول‌های FDK در ۳ سری H3، S4 و A1 طراحی و تولید می‌شوند.

ماژول‌های حرفه‌ای فدک با سری H3 شناخته می‌شوند که با استفاده از خنک‌کننده‌های (هیت‌سینک) بلند باعث تولید محصولی با کیفیت شده‌است، این ماژول‌ها با استفاده ازPCB های با کیفیت و به کارگیری تراشه‌های حرفه‌ای و دست‌چین شده، در فرکانس کاری ۲۴۰۰ تا ۳۶۰۰ مگاهرتز در دسترس عموم کاربران است. از ویژگی بارز این سری محصولات زمان تأخیر CL18 در فرکانس ۳۶۰۰ می‌باشد که باعث شده است این محصولات را بتوان با محصولات حرفه‌ای و جهانی مقایسه نمود. عرضه کیت‌های متنوع در ظرفیت‌های ۴، ۸ و ۱۶ گیگابایتی در پک‌های دوال (Dual) و پک‌های (Quad) توانسته رنج کامل محصولی را در اختیار کاربران قرار دهد.

ram-fdk

ماژول‌های نیمه حرفه‌ای فدک با سری S4 معرفی گردیده‌اند و ویژگی بارز آن‌ها استفاده از خنک‌کننده‌های کوتاه (هیت‌سینک) در کنار چیپست‌های DDR4 است. این سری محصولات در فرکانس‌های کاری ۲۴۰۰ تا ۳۶۰۰ مگاهرتز و ظرفیت های ۸ و ۱۶ گیگابایت در دسترس عموم قرار گرفته‌اند.

ram-fdk

در نهایت ماژول‌های کاربرپسند با سری A1 شناخته می‌شوند که این محصولات در فرکانس کاری ۲۴۰۰ تا ۲۶۶۶ مگاهرتز تولید و در حجم‌های ۴ و ۸ و ۱۶ گیگابایت در بازارهای کشور عرضه می شود. از بارزترین ویژگی این محصولات، سازگاری آن‌ها با انواع مادربردهای عرضه شده در کشور است. این سری از حافظه‌ها به دلیل استفاده از تایمینگ‌های تست شده بر روی سیستم‌های اداری، گزینه مناسبی برای استفاده روزمره و اداری هستند.

ram-fdk

حافظه‌های FDK از پروفایل Intel XMP 2.0 (Extreme Memory Profile) پشتیبانی می‌کنند و تنها با یک کلیک می‌توان پروفایل اصلی آن‌ها را در مادربرد فعال نمود. از طرفی برای تعهد به حقوق مصرف‌کنندگان، شرکت تراشه پرداز حافظه فدک با همکاری گارانتی الماس رایان ایرانیان محصولات تولید شده خود را در بازارهای کشور با ضمانت مادام‌العمر عرضه می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت گارانتی الماس رایان ایرانیان مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید