مانیتور ProArt Display PA32UCXR ایسوس در ماه ژانویه عرضه می‌شود

ایسوس اعلام کرد تا آخر ماه ژانویه از مانیتور ProArt Display PA32UCXR رونمایی می‌کند. مانیتور ۳۲ اینچی ایسوس با رزولوشن 4K و پس‌زمینه mini LED با تعداد زیادی LED کوچک و روشنایی ۱۶۰۰ نیت را در دسترس قرار می‌دهد و کنتراست فوق‌العاده‌ای را بین رنگ‌های سفید و مشکی ایجاد خواهد کرد. گستره رنگی این مانیتور از ۹۹ درصد Adobe RGB و ۹۷ درصد DCI-P3 تشکیل شده است. همچنین در PA32UCXR به‌صورت کارخانه‌ای دقت رنگ تصاویر کالیبره شده تا رنگ‌ها به‌درستی نمایش داده شود و با استانداردهای رنگی سازگار باشد. همچنین می‌توان از نرم‌افزارهای ProArt Calibration مانند Calman و Light Illusion ColourSpace CMS کمک گرفت تا رنگ‌ها حرفه‌ای‌تر به نمایش گذاشته شوند. علاوه‌بر موارد ذکر شده وجود دو پورت Thunderbolt 4 و مجموعه‌ای از اتصال‌های دیگر به همراه ۱.۰۷ میلیارد رنگ، این مانیتور را به گزینه‌ای ایده‌آل با طیف رنگی وسیع برای تولیدکنندگان محتوا تبدیل می‌کند.

ProArt Display PA32UCXR Monitor مانیتور ایسوس

در اکثر مانیتورها از فناوری mini LED استفاده نمی‌شود و ترجیح داده می‌شود برای کاهش هزینه از کنترل مرکزی استفاده شود و این امر منجر به سوسو کردن صفحه نمایش و روشنایی نامنظم می‌شود و همچنین طول عمر LED ها کوتاه‌تر خواهد شد. اما در مقابل، مانیتور ProArt Display PA32UCXR از فناوری Local Dimming با 2304-zone بهره می‌برد. در این مانیتور از IC های کنترلی متعددی جهت مدیریت نور پس‌زمینه استفاده شده و این امر در کاهش سوسو نقش به‌سزایی خواهد داشت و سطوح بالای روشنایی، به همراه اتلاف گرما و بهبودی در تصویر HDR را میسر خواهد کرد.

 

فرآیند کالیبراسیون در ProArt Display PA32UCXR با یک رنگ‌سنج موتوری داخلی انجام می‌شود و با هر سیستم‌عاملی سازگاری دارد و نیازی به نرم‌افزار کالیبراسیون اضافی نیست. کاربر می‌تواند فرآیند کالیبراسیون را در هر زمانی آغاز کند و یا با استفاده از منوی OSD تنظیمات آن را انجام دهد.

فناوری انحصاری Smart HDR مانیتور ProArt Display PA32UCXR را قادر می‌سازد تا از چندین فرمت HDR مانند Dolby Vision، HLG و HDR10 پشتیبانی کنند.

همانگونه که اشاره شد، روی این مانیتور دو عدد Thunderbolt 4، DisplayPort 1.4، دو پورت HDMI 2.0 و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و هاب USB تعبیه شده است. یکی از پورت‌های Thunderbolt 4 تا ۹۰ وات برق برای شارژدهی دستگاه‌ها فراهم می کند و قابلیت Daisy-Chain روی این مانیتور قرار گرفته است.

ProArt Display PA32UCXR Monitor مانیتور ایسوس

PA32UCXR از قابلیت PbP و PiP نیز پشتیبانی می‌کند و دارای یک سنسور نور محیط است که به‌طور خودکار صفحه‌نمایش را کم نور یا روشن می‌کند یعنی زمانی که تشخیص دهد کاربر مقابل مانیتور نیست، نور صفحه‌نمایش کم خواهد شد.

از ویژگی‌های قابل ذکر PA32UCXR می‌توان به استاندارد VESA و پایه ارگونومیک با تنظیم شیب و چرخش اشاره کرد و برای دیدن پروژه‌هایی با فرمت بزرگ می‌توان صفحه نمایش را ۹۰ درجه چرخاند تا تصاویر دلچسب‌تر به نمایش گذاشته شوند.

منبع: Techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید