الگاتو از قدرتمندترین کارت کپچر با قابلیت پخش تصاویر 8K رونمایی کرد

الگاتو، زیر شاخه برند کمپانی کورسیر، به تازگی از دو کارت کپچر 4K X و 4K Pro رونمایی کرد. این کارت کپچر به جدیدترین چیپست‌ها و مشخصات برجسته مجهز شده‌ و برای سازندگان این امکان را فراهم می‌کند تا مشاهده تصاویر را در همه پلتفرم‌ها نظیر کنسول‌های بازی، رایانه‌های شخصی و غیر تجربه نمایند. ضبط‌کننده 4K X یک کارت کپچر اکسترنال است که قابلیت ضبط تصاویر 4K و پخش 4K144 هرتز را دارد. در مقابل یک کارت 4K Pro، یک کارت اینترنال با قابلیت قرارگیری روی درگاه PCIe بوده که قادر است تصویر خروجی با وضوح 8K و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز پخش کند و تصویر با ضوح 4K و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ضبط کند. الگاتو با معرفی هر دو کارت کپچر، دریچه جدید در دنیای استریم و گیم برای تولید محتوا باز کرد.

بیش از ۱۰ سال پیش با ارائه اولین ضبط‌کننده، فرآیند ثبت و اشتراک‌گذاری محتوای گیم‌پلی با کیفیت بالا برای تولیدکنندگان محتوا در سراسر جهان ایجاد شد. امروز با عرضه دو کارت کپچر 4K X و 4K Pro به رفع موانعی که بر سر راه تولیدکنندگان محتوا وجود دارد، پرداخته شد. این محصولات با اتصال HDMI 2.0، وضوح HDR10 و نرخ نوسازی متفاوت (VRR) قادرند پخش تصاویر 8K و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز را برای اولین‌بار در اختیار کاربر قرار بگذارند.

کارت کپچر اکسترنال و قابل حمل 4K X مناسب تولید کنندگان محتواست و سایزی اندازه گوشی هوشمند دارد. این کارت علاوه‌بر پورت‌های ورودی و خروجی HDMI 2.1، پورت USB 3.2 Gen 2 و نرخ نوسازی متغیر (VRR) را به همراه پشتیبانی واقعی از HDR10 فراهم می‌کند. تمام ویژگی‌های نام برده به کاربر امکان می‌دهد با وضوح و نرخ فریم بالا مانند 4K با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه، تصاویر را ثبت و ضبط نمایند.

4K X Card Capture Elgato کارت کپچر

کاربرانی که از مانیتورهایی با ضبط تصاویر 4K و پخش 4K144 هرتز دارند، می‌توانند گیم‌پلی 4K را 4K144 مشاهده کنند. کارت 4K X علاوه بر سازگاری با ویندوز و مک، برای اولین‌بار با آیپدهای دارای درگاه USB Type-C نیز سازگاری خواهند داشت.

برای علاقه‌مندان به رایانه‌های شخصی که به دنبال بهترین قابلیت‌های ضبط بازی هستند، 4K Pro با امکانات بالاتر از جمله پورت‌های ورودی و خروجی HDMI 2.1 و پشتیبانی واقعی HDR10 ارائه می‌شود. این کارت می‌تواند، پخش تصاویر 8K و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و ضبط تصاویر 4K و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز فراهم سازد. به‌علاوه پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر (VRR) سبب می‌شود، رایانه شما به نیرگاه پخش زنده تبدیل شود. برای گیمرهایی که خواستار نرخ فریم بالا هستند، 4K Pro از تاخیر کم تا ۲۴۰ فریم بر ثانیه و وضوح 4K پشتیبانی می‌کند و در عین حال امکان، ثبت عملکرد با کیفیت 1080p240 را فراهم می‌سازد.

4K Pro Card Capture Elgato کارت کپچر

هر دو کارت کپچر با برنامه‌های محبوب از جمله Twitch، Streamlabs Desktop، vMix و غیره کار می‌کنند. الگاتو برنامه‌های کاربرپسند را برای ضبط و مدیریت بیشتر کارت کپچرها در اختیار کاربران می‌گذارد.

 

منبع: Techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید