کورسیر از سری جدید اس‌اس‌دی‌های MP600 ELITE M.2 PCIe 4.0 خبر داد

کورسیر از رهبران و سازندگان قطعات گیمینگ رایانه شخصی، به تازگی از عرضه سری اس‌اس‌دی‌های MP600 ELITE خبر داد. سری MP600 ELITE به‌طور کلی از درگاه PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کند و برخی از آنها با طیف وسیعی از هیت‌سینک جهت خنک‌سازی در دسترس قرار دارند. هدف از تولید این سری از اس‌اس‌دی‌های کورسیر فراهم کردن فضای ذخیره‌سازی مناسب برای رایانه شخصی، لپ‌تاپ و یا کنسول بازی خواهد بود.

MP600 ELITE اس‌اس‌دی کورسیر

 سری MP600 ELITE با استفاده از ماژول 3D TCL NAND با چگالی بالا ساخته می‌شود و در ظرفیت‌های ۱ و ۲ ترابایت در دسترس کاربران قرار دارد. به احتمال زیاد مدل ۴ ترابایتی این سری در ماه آوریل عرضه می‌شود. همچنین سرعت خواندن و نوشتن متوالی ۷۰۰۰ مگابایت بر ثانیه با عملکرد بالا در نظر گرفته شده، بسیار چشمگیر بوده است. سرعت ذکر شده برای گیمرها، سازندگان و علاقه‌مندان به سخت‌افزار با عملکردی که روی درگاه PCIe 4.0 فراهم می‌کند، بسیار ایده‌آل است. این SSD با سیستم‌های PCIe 3.0 نیز سازگار خواهد بود.

MP600 ELITE به عنوان یک درایو استاندارد برای استفاده در مادربردها و لپ‌تاپ‌ها، با پخش‌کننده حرارت یکپارچه، همراه است و همچنین به عنوان یک مدل سازگار با PS5 آخرین کنسول بازی سونی، ارائه می‌شود.

MP600 ELITE اس‌اس‌دی کورسیر MP600 ELITE اس‌اس‌دی کورسیر

همان‌گونه که اشاره شد، MP600 ELITE به‌طور اختصاصی برای کنسول سونی طراحی شده و دارای هیت‌سینک آلومینیومی بوده تا SSD را در بار کاری بالا خنک نگه دارد. این امر سبب می‌شود تا کنسول بازی، عملکردی فرای انتظار داشته باشد و همچنین به آسانی در کنسول‌های بازی PS5 کلاسیک و PS5 Slim جدیدتر نیز قابل نصب است.

همانند سایر SSD های معرفی شده از سوی کمپانی کورسیر، MP600 ELITE نیز توسط نرم‌افزار Corsair SSD Toolbox پشتیبانی می‌شود و در این‌صورت تنظیمات مهم از طریق دسکتاپ امکان‌پذیر خواهد بود.

 

منبع: Techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید