بررسی ‌کیبورد مکانیکال اپتیکال K100 RGB OPX کورسیر

شرکت آمریکایی کورسیر، از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید کننده قطعات کامپیوتر و لوازم جانبی گیمینگ است که محصولات با کیفیت آن در بازار ایران با گارانتی الماس رایان ایرانیان در دسترس قرار دارد. در سبد محصولات کورسیر، کیبوردهای مکانیکال جایگاه ویژه ای دارند. کیبوردهای ساخت کورسیر در میان گیمرها و کاربران حرفه‌ای در سراسر جهان همیشه پر طرفدار است.

برای شرکت کورسیر، نوآوری، کیفیت ساخت و دوام از درجه اهمیت زیادی برخوردار است. از این رو وقتی به سراغ یک محصول پرچمدار کورسیر می‌رویم، انتظار می‌رود همه چیز در بالاترین سطح ممکن باشد، حتی قیمت آن.

امروز برای بررسی به سراغ کیبورد پرچمدار کورسیر مدل K100 RGB Optical-Mechanical OPX می‌رویم که در دو رنگ مشکی و طلایی تولید می شود و در ایران با قیمت حدود 17 میلیون تومان و ضمانت 24 ماهه الماس رایان ایرانیان عرضه می‌گردد.

همراه ما باشید در این بررسی.

آشنایی با محصول:

پس از موفقیت کیبورد K95 RGB PLATINUM در بازار، شرکت کورسیر به فکر تولید کیبورد دیگری افتاد که از هر جهت، کامل تر و بهتر از K95 باشد. کیبورد K100 همه آن چیزی است که K95 نداشت. استراحتگاه مچ دست K100 بسیار بهینه تر و نرم تر ساخته شد. ابعاد کیکپ‌های ردیف پایین کیبورد که در مدل K95 با سایز کیکپ‌های دیگر برندها سازگار نبود، در مدل K100 از سایز استاندارد کیکپ استفاده شد تا کاربر بتواند از کیکپ‌های استاندارد جایگزین موجود در بازار استفاده کند. امکانات اضافی دیگری نیز به کیبورد K100 اضافه شد که K95 از آن بی بهره بود.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

از نظر سخت افزاری، کورسیر با استفاده از پردازشگر اختصاصی Axon نرخ نوسازی کیبورد را ابتدا تا 4000 مگاهرتز و با آخرین آپدیت فیرمور آن را تا 8000 مگاهرتز افزایش داد تا در سریعترین زمان ممکن دستورات با حداقل تاخیر 0.12 میلی ثانیه به سیستم ارسال شود.

کورسیر همچنین برای اولین بار در مدل K100 از سوئیچ‌های جدید اختصاصی اپتیکال مکانیکال OPX خود بهره گرفت. این سوئیچ‌های جدید به جای استفاده از مکانیسم کلاسیک اتصال دو پین فلزی برای انتقال پیام، از مکانیسم نور فرا سرخ Infrared استفاده می‌کند.

بدین صورت که با فشرده شدن سوئیچ، پرتو نور فرا سرخ قطع شده و پیام به سیستم منتقل می‌گردد. در این نوع از کلید دیگر خبری از انحراف حرکت و یا سایش به هنگام فشرده شدن وجود ندارد و دستورات در لحظه – بدون تاخیر – با اشارتی به سیستم منتقل می‌گردد.

به گفته کورسیر، به دلیل فقدان قطعات مکانیکی درون سوئیچ اپتیکال، طول عمر OPX تا 3 برابر بیشتر از سوئیچ‌های مکانیکال عادی است.

آستانه عملکرد سوئیچ OPX کورسیر فقط 1 میلیمتر است. این موضوع باعث افزایش سرعت دستگاه و انتقال دستورات در حداقل زمان ممکن از کیبورد به سیستم می‌شود.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

جنس کیکپ‌های کیبورد K100 RGB همه از نوع Double-Shot PBT است، در حالیکه جنس کیکپ اکثر کیبوردهای بازار از پلاستیک ارزان قیمت ABS است. تفاوت عمده پلاستیک ABS با PBT در این است که ABS در طول مدت استفاده ‌هاله‌ای از برق افتادگی بر روی آن نمایان شود و دکمه‌هایی که بیشتر استفاده شده‌اند، به مرور تغییر رنگ داده و شکل ظاهری کیبورد را خراب می‌کند. اما PBT دوام خیلی بیشتری دارد و در برابر اصطکاک و استهلاک بسیار مقاوم است و براق نمی‌شود.

فریم کیبورد K100 RGB کورسیر تمام فلزی است و از جنس آلیاژ آلومینیوم آنادایز شده است. کورسیر سطح روی بدنه آلومینیومی ‌را برس زده است تا نهایت زیبایی را برای آن به ارمغان آورد.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

از ویژگی‌های مهم کیبورد K100 RGB OPX وجود چرخ کنترل iCUE است. این چرخ عملکردهای متنوعی به خود می‌گیرد که کاربر می‌تواند از آن به هنگام کار با کامپیوتر بهره بگیرد. تنها با فشردن دکمه وسط چرخ، نوع عملکرد این راکر تغییر پیدا می‌کند و رنگ آن نیز بر اساس عملکردی که به خود می‌گیرد عوض می‌شود.کیبورد K100 RGB OPX کورسیر تمام RGB است. برنامه ریزی نورپردازی برای هر کلید به طور مستقل می‌تواند توسط کاربر از طریق نرم افزار iCUE کورسیر انجام شود.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر تمام RGB است. برنامه ریزی نورپردازی برای هر کلید به طور مستقل می‌تواند توسط کاربر از طریق نرم افزار iCUE کورسیر انجام شود.

این کیبورد 44 نقطه مستقل نورپردازی در دو طرف و بالای بدنه خود دارد تا علاوه بر کیبورد، روی میز شما را نیز با انوار RGB نور افشانی کند.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

کیبورد K100 کورسیر مجهز به 6 کلید اضافی قابل برنامه ریزی است. این 6 کلید قابلیت ثبت حرکات مایکرو ویا سازگار شدن برای کار با برنامه Stream Deck الگاتو را داراست تا کاربر بتواند به هنگام استریمینگ، دستورات مورد نیاز خود را مستقیما از روی کیبورد اجرا کند.

مشخصات فنی:

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

پشتیبانی نرم افزاری

دارد از طریق Corsair iCUE

تعداد کلید

110 کلید

دکمه اضافی

راکر ولوم، کلیدهای مالتی مدیا، راکر iCUE، بعلاوه 6 کلید اضافی قابل برنامه ریزی

استراحتگاه مچ دست

دارد

نرخ نوسازی

قابل تنظیم تا 8000 هرتز

تاخیر

فقط 0.12 میلی ثانیه در 8000 هرتز

امکانات گیمینگ

Full NKRO + 100% Ani-Ghosting

نوع سوییچ

مکانیکال اپتیکال Corsair OPX

نوع کابل

دوخته شده و ثابت

درگاه اتصال عبوری

یک عدد USB 2.0 برای Passthrough

نوع اتصال

از طریق دو عدد USB 3.0

ظرفیت حافظه داخلی

8 مگابایت

پروفایل قابل ذخیره سازی

تا 200 عدد

ویژگیهای اضافی

ضد پاشش آب و گرد و غبار

امکانات اضافی

دارای کیکپ اضافی برای بازیهای FPS و MOBA

نورپردازی پس زمینه

فول RGB

ابعاد

47 در 16.6 در 3.8 سانتیمتر

وزن

2.295 کیلوگرم

ضمانت

2 سال الماس رایان ایرانیان

کیبوردهای مکانیکال به دلیل وزن سوییچ‌ها و نوع ساختارشان، عموما سنگین وزن بین 1 تا 1.5 کیلوگرم هستند، اما وزن کیبورد مکانیکال اپتیکال K100 RGB OPX کورسیر در سطح دیگری است. این کیبورد را شاید بتوان یکی از 5 کیبورد سنگین وزن دنیا حساب کرد. فریم کیبورد فلزی است که در نتیجه آن 2.3 کیلوگرم وزن دارد و به دلیل داشتن 110 کلید، از نظر ابعادی، نسبت به دیگر کیبوردها کمی‌ عریض تر است. ابعاد آن برابر 47 سانتیمتر طول و 16.6 سانتیمتر عرض است.

کیبورد K100 مجهز به سوئیچ‌های اختصاصی مکانیکال اپتیکال OPX ساخت کورسیر است که از نوع خطی یا Linear هستند و آستانه عملکرد بسیار پایینی دارند تا حداکثر سرعت عمل را در انتقال دستورات کاربر به سیستم داشته باشد.

کیبورد K100 دارای خصوصیت Anti-Ghosting به صورت 100% است. در کیبوردهای معمولی که این ویژگی را ندارند، به هنگام گیمینگ با فشردن همزمان چند کلید با هم ممکن است اجرای دستورات کاربر با اختلال همراه شود. داشتن یک کیبورد با قابلیت Anti-Ghosting به صورت 100% می تواند از بروز هر نوع اختلال به هنگام فشردن چندین کلید به صورت همزمان و یا مکرر، پیشگیری کرده و تمام دستورات کاربر ثبت و اجرا شود.

کیبورد K100 همچنین قابلیت Any key roll over دارد. این ویژگی به کاربر اطمینان می دهد، اگر که با هر 10 انگشت خود همزمان 10 کلید را نگه دارد، کیبورد دستورات هر کلید را به صورت مستقل از هم و همزمان به سیستم منتقل کرده تا دستورات تمام کلید‌های فشرده شده توسط کاربر به صورت همزمان ثبت شوند. این موضوع در بازیهایی که کاربر نیاز دارد چندین حرکت را در سریعترین حالت ممکن بر روی کیبورد پیاده کند، بسیار کاربردی است.

بخش نورپردازی K100 یکی از دلچسب ترین بخش‌های این کیبورد است. مدیریت آن از طریق نرم افزار iCUE کورسیر و یا به صورت مستقیم از روی کیبورد، تنها با نگهداشتن کلید FN و اعداد 1 تا 10 امکان پذیر است.

آنباکسینگ:

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

جعبه ‌کیبورد کورسیر به رنگ مشکی است و حاشیه اطراف آن زرد رنگ است. هولوگرام شرکت الماس رایان ایرانیان گارانتی کننده محصولات کورسیر بر روی جعبه خودنمایی میکند.

از خصوصیات مهم نوشته شده بر روی جعبه به زبان انگلیسی روی کلید‌ها و نوع سویچ اپتیکال مکانیکال OPX کورسیر اشاره شده است.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

از مهمترین مشخصات ذکر شده در پشت جعبه می‌توان به این موارد اشاره کرد: مجهز بودن به پردازنده Axon، شرح خصوصیات فنی سوییچ‌های OPX، پشتیبانی از نرم افزار Stream Deck الگاتو، نرخ نوسازی 8000 هرتزی، پشتیبانی از ویندوز و مک، اشاره کرد. پارت نامبر این مدل CH-912A01A-NA است. دو حرف آخر پارت نامبر کیبوردهای کورسیر بیان کننده زبان حک شده بر روی کلیدها است که در اینجا NA به معنای ریجن North America است، بنابراین فقط حروف انگلیسی بر روی کلیدها درج شده است.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

وسایل همراه کیبورد K100 RGB OPX شامل 10 کیکپ زاپاس، جدا کننده کیکپ، دفترچه راهنما و استراحتگاه مچ دست است.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

کیفیت کیکپ‌های اضافی همراه کیبورد فوق العاده است. کورسیر دقت فراوانی را در دیزاین آنها به کار گمارده است. شکل فیزیکی این کیکپ‌ها جهت دار ساخته شده، به صورتی که می‌توان گفت انگشتان دست بر روی آنها پارک می‌کنند. کورسیر روکش خاص ‌هاشور خورده‌ای را بر روی آنها طراحی کرده است تا حس لمسی جذابی را به کاربر منتقل کنند.

علاوه بر شکل ظاهری جذاب، کورسیر تمام این تمهیدات را برای اطمینان از عدم سر خوردن انگشتان دست بر روی این کیکپ‌ها به کار گرفته است.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

کیکپ‌های زاپاس شامل 6 حرف QEWFRO مخصوص کلید‌های پر کاربرد در بازیهای ژانر MOBA (استراتژی) است.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

تعداد 4 حرف WASD نیز مخصوص اغلب بازی‌ها، علی الخصوص بازی‌های ژانر FPS (شخص اول شوتر) است.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

اتصال کیبورد K100 به سیستم از طریق دو کابل USB انجام می‌گیرد. طول این کابل 1.8 متر به رنگ مشکی، از نوع غلاف دار بافته شده است. کابل اصلی ضخیمتر است و نشان کیبورد بر روی خود دارد. این کابل وظیفه تغذیه و اتصال کیبورد را بر عهده دارد و کابل دوم با علامت فلش، مخصوص درگاه عبوری USB یا Passthrough است که یک خروجی USB 2.0 را بر روی کیبورد در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

کابل اتصال از نوع دوخته شده، و بسیار ضخیم است. اتصال کابل ثابت است و جدا نمی‌شود. درگاه USB 2.0 عبوری در کنار آن در بخش فوقانی کیبورد قرار دارد.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

‌طراحی ‌کیبورد گیمینگ K100 RGB OPX کورسیر بسیار چشم نواز و زیبا است. آلومینیوم برس خورده بدنه حس کالای Premium را به کاربر منتقل می‌کند. اگرچه کورسیر از نام گیمینگ برای این کیبورد استفاده می‌کند، اما طراحی ظاهری کاملا صنعتی و کاریزماتیک دارد.  حس High End بودن کیبورد از طراحی آن کاملا منتقل می‌شود.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

استراحتگاه مچ دست کورسیر، از جنس چرم مصنوعی ضد تعریق و ضد حساسیت ساخته شده است. تکستچر فوق العاده ظریفی بر روی آن به چشم می‌خورد. نرمی ‌این استراحتگاه بقدری است که انگار برای دستان شما مبلمان راحتی ساخته اند.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

استراحتگاه مچ دست به صورت آهنربایی به بدنه کیبورد متصل می‌شود.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

کورسیر در زیر کیبورد، شیارهایی را برای عبور کابل تعبیه کرده است. این شیار‌ها به کاربر کمک می‌کند تا بتواند سیم موس و یا سیم‌های دیگر را از زیر کیبورد مدیریت کابل کشی کند.

چهار لاستیک ضد لغزش در چهار گوشه کیبورد وظیفه محکم نگهداشتن آن را بر روی میز بر عهده دارند.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

پایه‌های افزایش ارتفاع کیبورد دو مرحله‌ای هستند. زیر دو پایه لاستیک ضد لغزش کار شده است. با بلند کردن پایه‌های زیر کیبورد، می‌توان زاویه آن را نسبت به دستها کمی‌ بالا آورد.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

پایه اغلب کیبوردها به سمت بالا باز می‌شوند، اما کورسیر برای اطمینان از بسته نشدن اتفاقی پایه‌ها، سمت باز شدن پایه‌ها را به سمت چپ و راست تغییر داده است، تا با جلو و عقب کشیدن کیبورد بر روی میز، اشتباهی بسته نشوند.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

سمت چپ کیبورد تعداد 6 عدد کلید اضافی برای ثبت حرکات ماکرو و یا برای برنامه ریزی عملکردهای خاص قرار دارد.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

اگرچه شکل ظاهری کیکپ این 6 کلید متفاوت است، اما همچنان جنس آن از نوع Double-Shot PBT است. علاوه بر شکل ظاهری، دیگر وجه تمایز این 6 کلید، روکش طوسی رنگ آنهاست که پیدا کردنشان را در تاریکی برای کاربر راحت تر می‌کند.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

این کلیدها با فاصله مناسب از کلید‌های اصلی کیبورد تعبیه شده اند تا به اشتباه فشرده نشوند، و در عین حال، خیلی دور نیستند تا در دسترس کاربر قرار داشته باشند. سطح مرتفع شده و مایل شش کیکپ قابل برنامه ریزی به سمت داخل کیبورد در تصویر فوق مشخص است.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

اگر اهل استریم کردن باشید، این 6 کلید سازگاری کامل با نرم افزار Stream Deck الگاتو دارند و استریمرها می‌توانند به سادگی عملکرد‌های خاصی را برای آنها تنظیم کنند.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

چرخ گردان کنترل iCUE یک راکر روی کار است که در سمت چپ کیبورد نصب شده است. در وسط و دو طرف آن نیز دکمه‌هایی قرار دارند.

با زدن دکمه وسط، نوع کارکرد این چرخ کنترل را تعیین می‌کنید. انواع وظایف از پیش تنظیم شده که در کنترل پنل نرم افزار iCUE کورسیر آمده است را می‌توانید با آن کنترل کنید.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

عملکردهایی مانند تنظیم شدت نور بکلایت، جلو و عقب زدن فایل‌های مدیا، انتخاب موسیقی، ضبط حرکات ماکرو، سوییچ کردن بین برنامه‌ها، اسکرول کردن افقی و زوم کردن، هر کدام با رنگ‌های متنوع نمایش داده می‌شوند و یکی از آنها را می‌توان برای این راکر تنظیم کرد. با زدن دکمه وسط و تغییر رنگ آن، راکر نوع عملیاتی که بر روی آن تنظیم شده است را نشان می‌دهد.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

در سمت راست کیبورد، یک راکر دیگر که درون بدنه قرار دارد، وظیفه کنترل حجم صدا را بر عهده دارد. جنس هر دو راکر این کیبور فلزی است و انتظار می‌رود دوام بسیار خوبی داشته باشند.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

در بخش فوقانی کیبورد، یک حاشیه شیشه ای مانند قرار دارد که آرم بادبانهای کشتی کورسیر در وسط آن به چشم می خورد.

در زیر آرم کورسیر نورپردازی RGB کار شده است. همچنین چراغهای LED نشانگر روشن بودن Caps Lock، Numlock، قفل دکمه ویندوز، قطع صدا و غیرو در این بخش به کاربر نشان داده می‌شود.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

جنس Keycapها فوق العاده عالی و دولایه است. لایه زیرین به رنگ شیری است که باعث پخش نور و روشن شدن یکسان حروف روی کیکپ می‌شود. این کیکپ‌های PBT تا بی نهایت سال بدون تغییر رنگ و بدون شفاف شدن آرامبخش نوک انگشتان دست شما خواهند بود.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

حروف درج شده بر روی کیکپ‌های کیبورد K100 RGB OPX کورسیر بدون نیاز به بکلایت کاملا خوانا و قابل تشخیص است.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

شدت نور RGB آنها نیز، در اتاق روشن به اندازه کافی پر نور و قابل تمیز دادن است.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

کیبورد K100 RGB OPX همانطور که از نامش پیداست، یک کیبورد فول RGB است که می‌توان الگوهای نورپردازی متنوعی را برای آن تنظیم کرد.

شرکت کورسیر، دو شیوه را برای تغییر نورپردازی این کیبورد در نظر گرفته است. یک شیوه تغییر رقص نور، بدون دخالت نرم افزاری، فقط با نگهداشتن دکمه FN و زدن دکمه اعداد 0 تا 9 روی کیبورد است. بدین ترتیب بدون نیاز به نرم افزار می‌توانید الگوهای نورپردازی را تغییر دهد.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

دومین شیوه مراجعه به نرم افزار iCUE کورسیر است. در اینجا شما می‌توانید تغییر سرعت، حالت، و چینش الگوهای نورپردازی را اعمال کنید.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

این کیبورد همچنین می‌تواند در اکو سیستم Corsair iCUE قرار گیرد تا بخشی از رقص نور مشترک با تمام دستگاهای کورسیر شما باشد.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

کورسیر تعداد 44 LED را در سطح خارجی بدنه کیبورد K100 RGB OPX برای نورپردازی اختصاص داده است. بدین ترتیب روی میز کار شما نیز از نور RGB بی بهره نخواهد ماند.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

چراغهای RGB خارجی کیبورد، در سمت چپ و راست بدنه نیز تعبیه شده اند تا نورپردازی کاملی را از چپ و راست، و بخش فوقانی کیبورد داشته باشید.

نرم افزار Corsair iCUE:

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

کورسیر کیبورد K100 RGB OPX را همراه با پکیج نرم افزاری نام آشنای Corsair iCUE عرضه می‌کند. تمام امکانات کیبورد از طریق این نرم افزار در دسترس کاربر قرار دارد.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

از جمله مهمترین خصوصیات این نرم افزار، امکان به روز رسانی فیرمور کیبورد است. شرکت کورسیر در ابتدای عرضه کیبورد K100، آن را به نرخ نوسازی 4000MHz عرضه کرد، اما بعد‌ها با به روز رسانی فیرمور امکان نرخ به روز رسانی 8000MHz را نیز به آن اضافه کرده است.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

بدین ترتیب فقط با به روز رسانی فیرمور دستگاه شما به سادگی می‌توانید سرعت Polling Rate آن را به 8000MHz افزایش و تاخیر دستگاه را تا 0.125 میلی ثانیه کاهش دهید.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

نرم افزار Corsair iCUE، علاوه بر کنترل تجهیزات اکو سیستم برند کورسیر، کاربرد‌های دیگر، مانند قابلیت مانیتورینگ سنسور‌های دما و فرکانس قطعات مختلف سیستم را نیز دارد.

نرم افزار Elgato Stream Deck:

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

نرم افزار دیگری که با کیبورد K100 RGB OPX کورسیر سازگاری دارد، نرم افزار کاربردی Stream Deck الگاتو است. به لطف این نرم افزار می‌توان عملیات‌های مختلف استریمینگ را برای 6 دکمه اضافی روی کیبورد اختصاص داد.

استریمرها، بیشترین استفاده را از این نرم افزار خواهند داشت.

بررسی کارایی و نتیجه گیری:

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

حتی برای کسی که تجربه استفاده از کیبوردهای مکانیکال مختلفی را داشته است، کیبورد K100 RGB OPX کورسیر، قطعا یک تجربه جدید به حساب می‌آید. پس از ساعت‌ها بازی کردن با این کیبورد، بدون تردید می‌توان گفت این بهترین کیبوردی است که یک گیمر می‌تواند داشته باشد.

سرعت عمل انتقال پیامها و دستورات از کیبورد به سیستم واقعا بی نظیر است. در بازی‌های آنلاین شوتر، سریعترین عکس العملها را با این کیبورد می‌توان تجربه کرد. در بازی‌های Competitive که داشتن یک کیبورد سریع با نرخ به روز رسانی 1000 هرتزی یک پیش نیاز اساسی است، کیبورد K100 کورسیر با نرخ 8000 هرتزی، حتی از سریعترین کیبوردهای مکانیکال هم سریع تر است.

در یک کلام، گیمینگ با این کیبورد تجربه‌ای بی نقص و بی نظیر است. کورسیر در تبلیغات خود این کیبورد را بی رقیب معرفی کرده است، و تداوم تولید آن، 3 سال پس از معرفی، نشان دهنده حفظ برتری و جایگاه بی بدیل این کیبورد در دنیای سخت افزار گیمینگ است.

کیبورد K100 RGB OPX کورسیر

در زمینه تایپ، نسبت به سوئیچ‌های مکانیکال معمولی باید توجه داشت، سوئیچ‌های مکانیکال اپتیکال، به دلیل فقدان بخش تماسی، صرفا با قطع و وصل کردن نور فرا سرخ درون خود، به انتقال داده می‌پردازند. این موضوع باعث می‌شود نتوان حس بازخورد یا حس آستانه عملکرد کلید را تجربه کرد. فقدان حس Tactile برای کاربران تایپیست شاید در ابتدا کمی‌ چالش برانگیز باشد. از این رو عادت کردن به تایپ بر روی این کیبورد کمی ‌زمان خواهد برد.

توجه داشته باشید، تنها با فشردن 1 میلیمتر، کلیدها عمل می‌کنند. بنابراین تایپیست‌ها برای عادت کردن به این سرعت عمل بالا شاید چند هفته ای نیاز به تمرین داشته باشند.

سوئیچ‌های مکانیکال عادی، معمولا طول مسافت 4 میلیمتری دارند، اما کورسیر برای این سوئیچ، مسافت حرکت را به 3.2 میلمتر کاهش داده است. این موضوع نیز، برای دوستانی که تجربه سوئیچ‌های 4 میلیمتری را دارند، کمی ‌نیاز به عادت کردن دارد.

از نظر صدا، باید اعتراف کرد اگرچه OPX یک سوئیچ Linear و خطی مانند سوئیچ قرمز Cherry است، اما سرو صدای آن بسیار بلندتر از دیگر سوئیچ‌های Linear متداول است. بنابراین، به یاد داشته باشید K100، یک کیبورد پر سرو صداست. اگر از صدای کیبورد مکانیکال لذت می برید، حتما عاشق K100 می‌شوید.

حس کیکپ‌ها، جایگاه دکمه‌ها، عملکرد‌های اضافی و ثانوی راکرهای کنترل، همه بی نقص و عالیست. ما رضایت کاملی را از عملکرد گیمینگ این کیبورد داریم. در بخش تایپ نیز، می‌توان گفت کورسیر کار را درآورده است و کمابیش می‌توان تجربه قابل قبول و متفاوتی را از تایپ، بر روی این کیبورد نازنین بدست آورد.

عملکرد نرم افزاری iCUE، زمان اتصال، آپدیت و به روز رسانی آن، همچنین اعمال تغییرات بر روی کیبورد در لحظه، همه تجربه‌ای بی نقص و عالی را از این نرم افزار ارائه کرد.

عملکرد Any-key rollover، حالت Anti-Ghosting صد در صدی، رقص نور زیبا و پر نور RGB، امکان ذخیره سازی حرکات مایکرو، ساخت پروفایل تنظیمات تا سقف 200 عدد، و کلید‌های اضافی کنترل مدیا، از دیگر امکانات جذاب K100 RGB OPX است، که همه راضی کننده بود.

قیمت جهانی‌کیبورد Corsair K100 RGB OPX حدود 260 دلار و در بازار ایران با قیمت حدود 17 میلیون تومان با ضمانت 24 ماهه سال الماس رایان ایرانیان در دسترس قرار دارد. در پایان، امیدواریم این بررسی مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید