اینتل تغییری در بسته‌بندی پردازنده‌های نسل چهاردهم Core i9-14900K ایجاد نخواهد کرد

آنچه از خبرها حاکیست، اینتل به‌زودی از نسل چهاردهم پردازنده‌های خود رونمایی خواهد کرد. زیرا تصویری از پردازنده اینتل Core i9-14900K در یک گروه QQ منتشر شده است که نشان از آن دارد، در حال حاضر پردازنده اینتل Raptor Lake Refresh در اختیار برخی بررسی‌کنندگان قرار گرفته و تا دو هفته دیگر معرفی رسمی از آنها انجام خواهد شد.

تصاویر منتشر شده از پردازنده Core i9 برچسب سری چهاردهم را از آن خود کرده و همان‌طور که به‌نظر می‌رسد Raptor Lake Refresh نسل نهایی مشتری عمومی است که دارای حرف “i”خواهد بود، زیرا از این پس اینتل قصد دارد در آینده با Core 3/5/7/9 Ultra برای Meteor Lake و Arrow Lake ظاهر شود.

آنچه که از تصاویر منتشر شده پیداست، اینتل تغییری در بسته‌بندی پردازنده‌های دسکتاپ نسل آخر با سوکت LGA1700 ایجاد نکرده و حتی نمی‌توان به درستی حدس زد که آیا این نسل هم همانند نسل قبل دارای ویفر پلاستیکی است یا خیر.

اولین عرضه از پردازنده‌های نسل جدید اینتل ۱۷ اکتبر مصادف با ۲۵ مهر ماه خواهد بود که شامل شش محصول است که مدل‌های Core i9 به عنوان 14900K و 14900KF مشاهده می‌شود. موارد ذکر شده نشان می‌دهد که CPU جدید دارای ۲۴ هسته (۸ هسته قدرتمند P و ۱۶ هسته کم‌مصرف E) است و حتی خبرهایی که تاکنون فاش شده سرعت کلاک را تا ۶ گیگاهرتز تخمین زده است.

 

منبع: videocardz

دیدگاهتان را بنویسید