عملکرد یکسان بین پردازنده‌های Arc Alchemist و RX580

در بنچمارک OpenCL (از ابزارهای گیک‌بنچ ۵ برای مدلسازی محاسبات پردازنده­‌های گرافیکی است) کارت گرافیک Arc Alchemist Xe با ۲۵۶ واحد پردازشی و ۶ گیگابایت VRAM عملکرد مشابهی با RX580 رادئون ای‌ام‌دی یا GTX1650 انویدیا داشته است.

نتایج اجرای بنچمارک گیک‌بنچ ۵ بر روی نوت بوک مجهز به پردازنده Core i5-12500H و گرافیک اختصاصی Alchemist Xe اینتل گرفت شده است.

به نظر می‌رسد گرافیک موجود در این نوت بوک از ۲۵۶ واحد پردازشی و ۶ گیگابایت حافظه دسترسی تصادفی ویدیویی بهره می‌­برد و با توجه به امتیازات بدست آمده، عملکردی مشابه RX580 رادئون ای‌ام‌دی یا GTX1650 انویدیا داشته است.

نکته جالب توجه این است که تفاوتی در نتایج اجرای دو بنچمارک OpenCL گیک‌بنچ روی یک نوت‌بوک وجود دارد؛ در یکی از تست‌ها عدد ۶۴۵۴۰ و در دیگری عدد ۴۵۴۸۳ به دست آمده است. گفتنی است که این امتیازات با نتایج بنچمارک OpenCL گیک­بنچ ۵ که روی چند پردازنده­ گرافیکی مانند AMD و انویدیا نظیر RX480 و RX580 رادئون، RX5600M و GTX1650Ti و GTX1080Mac-Q یکسان بوده است.

از نظر محاسباتی و با توجه به استانداردهای امروزی به نظر می‌­رسد که قدرت پردازنده‌­های گرافیکی موبایل Arc Alchemist اینتل با ۲۵۶ واحد محاسباتی، چندان زیاد نیست.

دیدگاهتان را بنویسید