ژانویه امسال و ورود پلتفرم های ارزان‌تر اینتل با کد Alder Lake

اینتل معمولاً دو سری چیپست را همراه با پلتفرم‌های جدید خود عرضه می‌کند: اول سری Z برای خوره‌ها و اورکلاکرها و دوم سری H برای عموم مردم، که این مورد تاکنون در مورد پلتفرم دسکتاپ Alder Lake  صدق نکرده است. طبق گزارش‌های تایید نشده از IT Home، اینتل عرضه چیپست H670 خود را لغو کرده (حداقل در حال حاضر)، و تصمیم گرفته است که در اوایل سال ۲۰۲۲ به جای آن، چیپست‌های با موقعیت‌های پایین‌تر عرضه کند. 

بنابر اخبار رسیده اینتل قصد دارد به جای عرضه چیپست H670 به همراه پردازنده‌های اصلی نسل دوازدهم در نمایشگاه CES 2022، تراشه B660 خود را در اوایل سال آینده در کنار مادربردهایی با چیپست H610 برای رایانه‌های شخصی سطح پایه عرضه کند که دارای مشخصات بسیار متوسط‌تری می‌باشند. عرضه پلتفرم‌های B660 و H610 اینتل در کنار پردازنده‌های ۶۵ واتی Alder Lake هنوز هم خبر خوبی است. چون سیستم‌های ارزان‌تری با آخرین پردازنده‌های این شرکت ارائه خواهند شد. اگر چیپست H670 وجود نداشته باشد، به ناچار چیپست B660 در رده پایین‌تری نسبت به پلتفرم Z690 قرار خواهد گرفت. آنچه باید دید این است که آیا اینتل چیپست H670 خود را به طور کلی لغو کرده است یا به دلایلی عرضه آن را به تاریخ دیگری موکول کرده است.

البته با توجه به کمبود مداوم قطعات، برای همه شرکت‌ها منطقی است که تعداد محصولات خود را به منظور ساده‌سازی در تولید و  زنجیره تامین کاهش دهند. با این حال با توجه به فروش بیشتر مادربردهای Z690 ، سازندگان و کاربران مطمئناً می‌توانند با شرایط جدید از گزینه‌های ارزان‌تر با ویژگی‌های غنی‌تر بهره‌مند شوند. علی رقم اظهار نظر شرکت اینتل در این مورد و با توجه به اینکه نمایشگاه CES کمی بیش از یک هفته دیگر برگزار می‌شود، به زودی باید اطلاعات بیشتری درباره مادربردهای جدید اینتل در اخبار دیده شود.

دیدگاهتان را بنویسید