کارت گرافیک‌های RX 7700 XT و RX 7800 XT با طراحی ASUS Dual OC

ایسوس با معرفی دو کارت گرافیک ASUS RX 7800 XT Dual OC و ASUS RX 7700 XT Dual OC محصولات خود را گسترش داد. هر دو محصول از یک کانکتور اتصال برق PCI-e 8 pin بهره می‌­برند و از نظر اندازه نیز ابعاد ۴۹.۳×۱۳۳.۹×۲۷۹.۹ میلی‌متری دارند و به گونه‌ای طراحی شده‌­اند تا از لحاظ قطور بودن کمی بیش از دو اسلات را اشغال نمایند تا تقریبا بر روی همه مادربردها و کیس­‌ها قابل نصب باشند.

شرکت ایسوس با بهینه­سازی نرم­افزاری آنها، فرکانس را به بیش از مقدار استاندارد افزایش داده تا شاهد کارایی بالاتری باشد. فرکانس افزایشی (Boost) مدل RX 7700XT تا فرکانس ۲۵۹۹ مگاهرتز و برای مدل RX 7800 XT هم ۲۵۶۵ مگاهرتز تنظیم شده است. همچنین سوییچ مخصوص انتخاب بین دو حالت معمول و Quiet بر روی این کارت گرافیک‌­ها تعبیه شده تا اگر به کارکرد بی‌صداتر کارت گرافیک خود علاقمند باشید، حالت Quiet را انتخاب کنید. چیپ­‌های گرافیکی RX 7700XT و RX 7800 XT که پیشتر در نمایشگاه گیمزکان رونمایی شده بودند بر پایه معماری AMD RDNA3 طراحی شده­اند، مدل RX 7700 XT به 54 و RX 7800 XT به ۶۰ واحد پردازشی مجهز هستند. همچنین میزان حافظه مدل RX 7800 XT و RX 7700 XT به ترتیب از ۱۲ گیگابایت و ۱۶ گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR6 است.

ویژگی­‌های سیستم خنک­‌کننده

در تولید این کارت گرافیک، دو فن با طراحی Axial-tech به کار گرفته شده­اند که هر کدام دارای بلبرینگ دوتوپی با طول عمر بالا، حلقه­ی در برگیرنده و تیغه‌­های بلندتری هستند تا حجم هوادهی و فشار هوای بیشتری را تولید نمایند. همچنین شیوه عملکرد سیستم خنک­‌کننده به‌گونه‌ایست که در زمان فشار پردازشی­‌ کم بر روی تراشه گرافیکی یا در صورتی که دمای آن کمتر از ۵۰ درجه باشد، گردش فن‌ها متوقف شده تا عملکرد آن کاملا بی‌صدا ادامه یابد.

طراحی و مهندسی تولید

با تکیه بر فناوری Auto-Extreme برای سرهم‌­بندی اجزای مختلف الکترونیکی بر روی برد اصلی، تمامی این فرآیند بطور یکپارچه انجام گرفته تا نه تنها برد اصلی تحت فشار سرهم­‌بندی­‌های متعدد و مجزا قرار نگیرد، بلکه با استفاده کمتر از مواد شیمیایی تمیز کننده (که در فرآیندهای سرهم‌بندی مجزا مورد استفاده قرار می­گیرند)، آلودگی زیست­‌محیطی کمتری نیز طی فرآیند ساخت باقی بماند. بهره­‌گیری از بک‌پلیت محافظ آلومینیومی به استحکام کلی بدنه کارت گرافیک کمک کرده و همچنین از آسیب رسیدن به برد اصلی و یا تاب برداشتن آن جلوگیری می­نماید. همچنین براکت قسمت خروجی­‌های تصویر نیز از استیل ضد زنگ ساخته شده که هم استحکام بیشتری دارد و هم در برابر خوردگی مقاوم‌­تر است.

پشتیبانی نرم­افزاری

نرم­افزار ASUS GPU Tweak III به‌طور کامل از این کارت گرافیک‌­ها پشتیبانی می­‌کند و با استفاده از آن می‌­توانید کارهایی نظیر: پایش، کنترل و نظارت بر جزئیات مختلف سخت‌افزاری، از دما گرفته تا دور فن و ولتاژ و … را در لحظه و بر روی صفحه نمایشگر خود انجام دهید یا به اورکلاک، تغییر دور فن یا تنظیم دیگر پارامترها بپردازید.

گارانتی الماس رایان ایرانیان به‌عنوان نماینده رسمی ASUS در ایران، کارت گرافیک­‌های این شرکت را با گارانتی ۳۶ ماه و خدمات پس از فروش در فروشگاه‌­های معتبر سراسر کشور در دسترس شما قرار می­‌دهد.

 

منیع: guru3d

دیدگاهتان را بنویسید