ایسوس لپ‌تاپ ROG خود را با پردازنده AMD Ryzen 9 7945HX3D معرفی کرد

ایسوس در سری جدید لپ‌تاپ‌های گیمینگ ROG با AMD همکاری کرده‌ است و لپ‌تاپ جدید ایسوس تحت عنوان ROG STRIX SCAR 17 با پردازنده Ryzen 7000X3D عرضه خواهد شد.

اخیرا در فهرست خرده فروشان وجود لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس با عنوان ROG STRIX SCAR 17 به چشم می‌خورد که با کد محصولی G733PYV-LL046W شناسایی می‌شود. قابل ذکر است که در این سیستم از پردازنده معرفی نشده AMD Ryzen 9 7945X3D استفاده شده است.

هنوز از سوی ایسوس و ای‌ام‌دی وجود پردازنده AMD Ryzen 9 7945X3D تایید نشده، اما جزئیات جالبی از این طرح ارائه شده است. این پردازنده دارای ۱۲۸ مگابایت حافظه کش L3 خواهد بود که از مشخصه سری X3D ای‌ام‌دی پیروی می‌کند. از اطلاعاتی که در حال حاضر در دست است، به‌نظر می‌رسد این لپ‌تاپ خاص تنها سیستمی است که با چنین مشخصات در حال حاضر عرضه شده است.

مشخصات اولیه که از لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس Scar 17 منتشر شده حاکی از آن است که این لپ‌تاپ به ۳۲ گیگابایت حافظه DDR5 و کارت گرافیک RTX 4090 مجهز شده است. هنگامیکه این لپ‌تاپ با پردازنده مرکزی Ryzen 9 7945X3D همراه شود، به یکی از قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های بازی موجود در بازار تبدیل خواهد شد.

از زمانیکه فناوری 3D V-Cache به پردازنده‌های دسکتاپ 7000X3D راه پیدا کرد، پیشرفت‌های قابل توجهی را به نمایش گذاشت. قرار گرفتن چنین فناوری در داخل لپ‌تاپ‌ها از ویژگی‌های مورد انتظار گیمرها خواهد بود. زیرا فناوری 3D V-Cache باعث افزایش کش L3 خواهد شد و این امر سرعت انتقال دستورالعمل‌ها از رم به پردازنده را افزایش می‌دهد تا پردازش با سرعت بیشتری انجام شود. اگر اطلاعات منتشر شده درست باشد، AMD جایگاه ویژه‌ای در بازار گیمینگ پیدا خواهد کرد.

منبع: videocardz

دیدگاهتان را بنویسید