کارت گرافیک ایسوس ROG Matrix GeForce RTX 4090 در تاریخ ۲۸ شهریور پا به عرصه خواهد گذاشت

ایسوس پیش از این به‌طور پیوسته با بازخوردهایی که از سوی کاربران دریافت کرد، توانست خود را در بالاترین پله در تولید سخت‌افزار گیمینگ برساند. کارت گرافیک پرچمدار ایسوس ROG Matrix GeForce RTX 4090 با خنک‌کننده مایع در قالب یک کارت گرافیک ۲۴ گیگابایتی پا به عرصه میدان گذاشت. اگرچه این کارت به‌طور رسمی در ماه May سال جاری رونمایی شد، اما هیچ تاریخ مشخصی از آن ارائه نشد و بالاخره انتظارها به پایان رسید و در تاریخ ۱۹ سپتامبر عرضه خواهد شد.

کارت گرافیک ROG Matrix جزو کارت‌های قدرتمند ایسوس به شمار می‌‌آید که مناسب گیمرها و اورکلاکرها خواهد بود زیرا مجهز به سیستم خنک‌کننده مایع و تراشه پر قدرت است تا دمای آن در طول کارهای سنگین حفظ شود و با پتانسیل بالا به‌کار خود ادامه دهد.

ایسوس با استفاده از نرم‌افزار GPU Tweak II امکان تنظیمات کارت گرافیک را در اختیار کاربر می‌گذارد تا بدین‌وسیله تجربه کاربری را بهبود بخشد.

در کارت گرافیک ROG Matrix از واترکولینگ ۳۶۰ میلی‌متری و فلز مایع به‌جای ترمال پیست معمولی استفاده شده تا بتواند در انتقال گرمای تولید شده توسط پرازنده گرافیکی کمک به‌سزایی نماید. ایسوس نیز ادعا کرده که GPU می‌تواند به‌دلیل استفاده از خمیر بر پایه فلزات مایع، به‌صورت عمودی نیز نصب شود. برای دستیابی به این هدف ایسوس لایه UV-Resin در اطراف GPU جایی که خازن‌ها قرار دارند، به کار گرفته و علاوه‌براین، دو لایه محافظ بین قالب و PCB کارت، تعبیه شده تا تضمین کند فلز مایع سر ریز نخواهد شد.

Asus ROG Matrix GeForce RTX 4090 کارت گرافیک ایسوس

منبع: Techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید