حرکت بر لبه باریک فناوری با ASUS RTX 4070 Turbo

شرکت ایسوس مدل دیگری از کارت گرافیک RTX 4070 را با نام ASUS RTX 4070 Turbo معرفی کرد که به خنک‌کننده‌­ای کم عرض با یک فن دمنده مجهز شده است. همچنین از نظر ابعاد، بطور عرضی تنها به اندازه دو اسلات فضا اشغال کرده و طول آن نیز تنها ۲۶.۹ سانتی‌متر بوده و تنها کانکتور برق ۸ پین مورد نیاز نیز در انتهای کارت گرافیک تعبیه شده است تا با مدیریت بهتر کابل، نصب کامل آن کمترین فضای ممکن را اشغال نماید. این محصول مناسب رایانه‌­هایی است که محدودیت فضای نصب کارت گرافیک دارند یا نیاز به نصب چندین کارت گرافیک خواهند داشت (به عنوان مثال جهت پردازش‌­های هوش مصنوعی) و طراحی معمول کارت گرافیک‌های بالارده، به دلیل ابعاد بزرگشان چنین امکانی را در اختیار آنها قرار نمی‌دهد.

ASUS RTX 4070 Turbo کارت گرافیک

طراحی خنک­کننده این محصول از درون به گونه‌ایست که از یک صفحه مسی برای جمع‌آوری حرارت از سطح پردازنده گرافیکی و چندین کانال هیت‌­سینک آلومینیومی و یک فن دمنده­­ مجهز به دو بلبرینگ با طول بالا تشکیل شده که هوای تازه را به داخل کشیده و از کانال­‌های آلومینیومی عبور داده و بدین ترتیب حرارت تولید شده توسط کارت گرافیک  را از پنل پشتی آن به بیرون هدایت می­‌کند.

ASUS RTX 4070 Turbo کارت گرافیک

کارت گرافیک ASUS RTX 4070 دارای همان ویژگی­‌های فنی مرجع انویدیا برای RTX 4070 است، یعنی فرکانس بیشینه (Boost) ۲۴۷۵ مگاهرتز، ۱۲ گیگابایت حافظه نسل GDDR6X با سرعت 21Gbps و رابط ۱۹۲ بیتی. همچنین دو کلید بر روی این کارت گرافیک تعبیه شده، فعالسازی کلید Turbo تنظیمات نرم­افزاری مدیریت سرعت دور فن را نادیده گرفته و طبق تنظیمات کارخانه­‌ای میزان سرعت گردش فن‌ها را برای دستیابی به بهترین دمای ممکن تنظیم می‌­کند، کلید دوم نیز تحت عنوان VM_SW امکان انتخاب بین حالت­های کارایی بالا (Performance) و کم صدا (Quiet) را فراهم می­‌کند.

ASUS RTX 4070 Turbo کارت گرافیک

کارت گرافیک­‌های ASUS با گارانتی و خدمات پس از فروش ۳۶ ماه الماس رایان ایرانیان، نماینده رسمی ASUS در ایران، در فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور در دسترس شما هستند.

 

منبع: Techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید