پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم اینتل در اواسط اکتبر عرضه خواهند شد

یک رسانه چینی با نام ECSM که تا به امروز سابقه درخشانی در افشای برنامه‌های مربوط به پردازنده‌های اینتل داشته است، به تازگی خبر از برنامه‌ریزی اینتل برای عرضه پردازنده‌های نسل چهاردهم در اواسط اکتبر داد. این رسانه همچنان مدعاست که عرضه پردازنده‌های اینتل در هفته چهل و دوم یعنی مصادف با اواخر مهر ماه عرضه خواهد شد، اما اینتل تاکنون چیزی از نقشه راه خود منتشر نکرده است.

مطابق با الگویی که اینتل برای عرضه پردازنده‌های سری K‌ و سری غیر K در نظر گرفته، سری K زودتر از دیگر مدل‌های دسکتاپی ارائه خواهند شد. انتظار می‌رود که سری دوم در هفته اول سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی شود، بنابراین به احتمال زیاد زمان عرضه آن به نمایشگاه CES موکول می‌شود.

باید به این نکته توجه کرد که پردازنده‌های نسل چهاردهم Raptor Lake Refresh با تمامی مادربردهای LGA1700 که دارای آخرین بایوس هستند، سازگاری دارند. به احتمال زیاد برای پردازنده Core i7-14700K با ۸ هسته و ۱۲ رشته، به یک آپدیت Firmware نیاز است.

همچنین رسانه ESCM به پردازنده‌های دسکتاپی به‌نام Arrow Lake نیز اشاره می‌کند که با به‌روزرسانی معماری و با طراحی کاملا جدید و سوکت متفاوت LGA-1851 عرضه خواهند شد. در این گزارش، چیپست‌های مادربرد اینتل Z890، B860 و H810 به عنوان گزینه‌های احتمالی ذکر شده‌اند.

رسانه ذکر شده زمان عرضه پردازنده‌های نسل سیزدهم را نیز به‌درستی فاش کرده بود و اکنون کاربران ممکن است نسبت به آن احساس اعتماد بیشتری داشته باشند.

منبع: Videocardz

دیدگاهتان را بنویسید