کارت گرافیک RTX 4060 Ti کم مصرف‌تر از RTX 3060 Ti

به تازگی انویدیا اطلاعات جدیدی در مورد کارت گرافیک RTX 4060 Ti که یک کارت گرافیک میان رده از خانواده Ada Lovelace می‌باشد، رونمایی کرده است.

اینطور که پیداست این کارت گرافیک ارزان‌ترین کارت گرافیک از خانواده Ada Lovelace خواهد بود و قرار است با قیمتی در حدود ۵۰۰ دلار عرضه شود و همچنین اولین کارت گرافیک این خانواده می‌باشد که به پردازشگر AD106 مجهز است.

اطلاعاتی در مورد عملکرد فنی کارت گرافیک RTX 4060 Ti منتشر شده است و ممکن است عملکردی در حد کارت گرافیک RTX 3070  داشته باشد. این کارت دارای ۴۳۵۲ هسته کودا و ۸ گیگابایت حافظه GDDR6 است. توان حراراتی پایه (TDP) این کارت ۱۶۰ وات می‌باشد که در حدود ۶۰ وات نسبت به کارت گرافیک RTX 3060 Ti کاهش داشته است.

علاوه‌بر اینکه تعداد هسته‌ها در کارت گرافیک RTX 4060 Ti نسبت به RTX 3060 Ti کاهش یافته، باس حافظه آن نیز کاهش یافته است و نمی‌توان گفت که پردازشگر AD106 تا چه حد بتواند ضعف باش حافظه را پوشش دهد. همچنین هنوز مشخص نیست این موضوع چقدر روی عملکرد فنی تاثیر خواهد گذاشت، اما به احتمال زیاد پهنای باند کاهش پیدا خواهد کرد و به ۲۸۸ گیگابایت بر ثانیه خواهد رسید که این امر تنها در رزولوشن‌های بالا تاثیر منفی خواهد گذاشت.

این کارت گرافیک قرار است در مارس سال ۲۰۲۳ عرضه شود که البته ممکن است مشخصات و قیمت این کارت گرافیک تا زمان موعود آن تغییر قابل توجهی داشته باشد.

 

منبع: Videocardz

دیدگاهتان را بنویسید