کارت گرافیک زوتاک GeForce RTX 4070 Ti معرفی شد

از آنجایی که مدت زیادی تا معرفی رسمی کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Ti باقی نمانده است، شرکای انویدیا شروع به منتشر کردن مشخصات محصولات خود کرده‌اند.

 زوتاک یکی از تولیدکننده‌های جهانی و خلاق کارت گرافیک می‌باشد، که به تازگی نسل جدید کارت گرافیک گیمینگ را براساس معماری NVIDIA Ada Lovelace معرفی کرده است. در این کارت گرافیک‌ها پیشرفته‌ترین پردازنده گرافیکی با فناوری‌هایی از جمله هسته‌های Ray Tracing نسل سوم و هسته‌های Tensor نسل چهارم بکار گرفته شده است که شما را در دنیای بازی پیشتاز خواهد کرد.

سری ZOTAC GAMING GeForce RTX 4070 Ti با الهام گرفتن از طراحی فضایی به همراه مجموعه‌ای از ویژگی‌های قدرتمند و نوآورانه‌ سری ۴۰۹۰ همراه شده است، اما محدودیت‌هایی در عملکرد بازی در سری ۴۰۷۰ نسبت به ۴۰۹۰ وجود دارد. کارت گرافیک ZOTAC GAMING GeForce RTX 4070 Ti با ۱۲ گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR6X، ۷۶۸۰ هسته کودا و توان حرارتی پایه ۲۸۵ وات در ۳ مدل AMP Extreme AIRO، Apocalypse OC و X-Gaming عرضه خواهد شد.

کارت گرافیک گیمینگ زوتک GeForce RTX 4070 Ti AMP Extreme AIRO یکی از بهترین کارت گرافیکی‌های پرچمدار است که سطوح عملکردی بالا و خنک‌کنندگی کم‌نظیری دارد. زیرا از سیستم خنک‌کننده پیشرفته IceStorm 2.0 استفاده می‌کند. بر روی AMP Extreme AIRO سه فن بزرگ نصب شده است که تقریبا ارتفاع و عرض تیغه نسبت به نسل قبل دو برابر شده است تا جریان هوای بهینه را فراهم کنند. مصرف انرژی در این کارت ۳۳۶ وات می‌باشد و بیشینه فرکانس آن ۲.۷ گیگاهرتز است.

کارت گرافیک سری X-Gaming نیز دارای بیشینه فرکانس ۲.۶۴ گیگاهرتز می‌باشد و اولین کارت‌های گرافیک‌ این نسل می‌باشد، که طراحی رنگی و بیشترین وزن را دارد و برق آن از طریق یک درگاه ۱۶ پین تامین می‌شود.

تمام مدل‌های معرفی شده دارای بک‌پلیت آلومینیومی بزرگ هستند که تمام طول کارت گرافیک را در برمی‌گیرد و حداکثر دارای ۹ لوله حرارتی کامپوزیت مسی است تا در مقابل شدیدترین حرارت‌ها ایستادگی کند.

گران‌ترین مدل از سریRTX 40 ، AMP AIRO بوده و مدل‌های بعد از آن به ترتیب مدلApocalypse OC  و مدل X-Gaming خواهند بود.

 

منبع: Techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید