امنیت هوشمند با محصولات نظارتی داهوآ

ضبط‌کننده‌های XVR، در واقع ارتقا یافته دستگاه‌های DVR هستند که می‌توانند با انواع فرمت‌های ویدئویی نظیر دوربین‌ها مداربسته HDCVI، HDTVI، آنالوگ و همچنین IP کار کنند. از آنجایی این سری از ضبط‌کننده‌ها از انواع دوربین‌های آنالوگ و تحت شبکه پشتیبانی می‌کنند راه‌حلی هوشمندانه و به‌صرفه برای ارتقای سیستم‌های قدیمی محسوب می‌شوند.

در نسل جدید ضبط کننده‌­های تصویر XVR داهوآ با به کارگیری استاندارد پیشرفته کدینگ تصویری H.265+ این امکان فراهم شده که تصاویری با رزولوشن بالا اما بدون افت کیفیت به‌دست آید. فرمت تصاویر ذکر شده فشرده­تر و حجم آنها در حدود ۵۰ درصد کاهش یافته تا روی فضای ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده بتوان تا دو برابر مدت زمان عادی، داده ذخیره کرد. برای مثال در فرمت‌های قبلی داده‌های ۲۲ روز در ۲ ترابایت فضا ذخیره می‌شدند و با اضافه شدن این فرمت می‌توان این حجم‌ از اطلاعات را تنها در ۱ ترابایت ذخیره کرد. همچنین مدیریت ویژگی­‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند SMD Plus و غیره روی چندین دوربین به‌صورت همزمان نیز فراهم شده تا تعداد و حجم هشدارهای کاذب به حداقل برسد و آلارم‌های حیاتی را بتوان در لحظه فیلتر کرد. همچنین می‌توان به‌جای اینکه هشدارهای مشکوکی که توسط SMD Plus به‌دست می‌‌آیند را در لحظه مشاهده کرد، آنها را به‌طور دائم ثبت و ضبط کرد و در مواقع لزوم آنها را بازیابی و مورد بررسی قرار داد، با این شیوه  گسترده‌­ترین و هوشمندترین شبکه نظارتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. البته شایان ذکر است که پشتیبانی از حافظه­‌های SSD در کنار فضای ذخیره‌سازی HDD سبب می‌شود، علاوه‌بر سرعت و عملکرد بالا و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، قابلیت حمل و نقل (Portable) نیز به سری جدید ضبط‌کننده‌ها نیز اضافه شده تا دغدغه ضربه و تکان که در هاردها وجود داشت، کاملا از بین برود. افزون بر این سرعت ذخیره­‌سازی، دسترسی، خواندن و انتقال داده­‌ها به میزان چشمگیری افزایش پیدا می‌کند و همزمان نیز باعث صرفه­‌جویی در مصرف انرژی و کاهش استهلاک خواهد شد.

ویژگی Perimeter Protection این امکان را در اختیار دوربین­‌ها قرار می‌دهد تا مناطق و فضاهای خاصی را به‌طور هوشمند حفاظت کنند و با تشخیص حرکات یا عبور و مرور مشکوک، بطور خودکار به پخش و ارسال هشدار اقدام نماید.

ویژگی Smart Illumination Compatible نیز با تشخیص مکانی که فعالیت مشکوک در آن رخ داده، تابش نور را به سمت آن محل فعال کرده تا تصویر در آن لحظه با بالاترین کیفیت ذخیره شود و برای بازبینی هم شرایط مناسبی داشته باشد.

با استفاده از شیوه AI Coding یا نظارت هوش مصنوعی، دوربین‌های متصل به این سامانه نظارتی، قادر خواهند بود تا الگوهای حرکتی مختلف یا مشکوک را زیر نظر بگیرند و اطلاع‌رسانی و اعلام هشدار را انجام دهند. همچنین با این فناوری دوربین‌های مداربسته داهوآ قادر به تشخیص و شناسایی الگوهای حرکت و فعالیت‌های مشکوک هستند و مدیریت و کنترل فعالیت‌ها به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد.

در واقع تعداد کانال‌هایی که قابلیت Face Recognition و Perimeter Protection را پشتیبانی می‌کنند، در سری جدید XVR های داهوآ افزایش یافته و چند دوربین به‌طور همزمان می‌توانند هر دو قابلیت نام برده را ساپورت کنند.

ویژگی­های فنی مشترک این ضبط کننده­ها عبارتند از:

  • دارای ۴، ۸، ۱۶ یا ۳۲ درگاه جهت اتصال دوربین­های نظارتی بصورت مرکزی
  • ذخیره سازی با کدک تصویری 265+/H.265 dual-stream
  • فیلمبرداری با وضوح تصویر رزولوشن Full HD تا 4K
  • سازگاری با حافظه SSD تا ظرفیت ۱ ترابایت به منظور ذخیره‌سازی تصاویر
  • ارائه خروجی تصویر با درگاههای HDMI و VGA
  • امکان جستجوی سریع و تفکیک بین داده‌های مربوط به انسان و وسایل نقلیه با به کارگیری فناوری SMD Plus
  • افزایش امنیت مکان­های حساس با استفاده از قابلیت Perimeter Protection
  • استفاده از قابلیت AI Coding به ‌منظور تشخیص و شناسایی الگوهای حرکتی و فعالیت‌های مشکوک
  • ارائه نور مناسب برای ضبط تصاویر با کیفیت­تر هنگام نظارت بر فعالیت های مشکوک با استفاده از قابلیت Smart Illumination Compatible

دستگاههای XVR داهوا که با فناوری­های ذکر شده سازگاری کامل دارند:

XVR1B04-I (V2.0)

XVR1B08-I (V2.0)

XVR1B16-I (V2.0)

XVR4116HS-I (V2.0)

XVR5104HS-I3 (V3.0)

XVR5104HS-4KL-I3 (V3.0)

XVR5216AN-4KL-I3(V2.0)

XVR5232AN-I3 (V2.0)

ضبط‌کننده‌های ویدئویی XVR داهوآ را با گارانتی ۲۴ ماه از نمایندگاه فروش رسمی الماس رایان ایرانیان در سراسر ایران تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید