عرضه هارددیسک های ۲۲ ترابایتی توسط کمپانی سیگیت

شرکت‌های تولیدکننده هارددیسک‌های معمولی، علی رقم سازندگان اس‌اس‌دی‌های NVMe که در حال تلاش برای رسیدن به سرعت‌های بالاتر هستند، بر افزایش حجم و ظرفیت خود تمرکز نموده‌اند. Tom’s Hardware به نقل از سازندگان شرکت سیگیت، اعلام نموده است این شرکت قصد دارد تا هارددیسک‌های ۲۲ ترابایتی خود را که با استفاده از فناوری SMR طراحی و تولید شده است را در اختیار تعداد معدودی از مشتریان خود قرار دهد.

در حال حاضر بالاترین هارددیسک‌هایی که در دسترس خرید قرار دارد با حداکثر ظرفیت ۲۰ ترابایت و از سری‌های IronWolf Pro سیگیت یا Gold وسترن دیجیتال هستند که هر دو با قیمت بالایی به فروش می‌رسند. سیگیت با استفاده از تکنولوژی CMR در هارددیسک‌های NAS خود سرعت خواندن و نوشتن تصادفی بهتری را نسبت به درایوهای SMR با چگالی پایین‌تر به ارمغان آورده است. اگر چه هارددیسکهای SMR برای ذخیره سازی و آرشیو اطلاعات کاربرد دارند اما برای استفاده در سرورها که در آن کاربران مدام در حال کار و دسترسی به آن هستند کارایی ندارند.

در کنار تمام مطالب گفته شده در بالا و با توجه به افزایش تصاعدی و فراگیر ظرفیت حجمی هارددیسک‌ها، چند سالی است که سیگیت با کار بر روی ذخیره سازی به روش HARM  یا همان ذخیره‌سازی اطلاعات با استفاده از حرارت بر روی درایوهای مغناطیسی در حال همکاری  با تعدادی از مشتریان خود می‌باشد. جدای از وعده های بیش از حد و جسته گریخته سیگیت و عدم تحویل هارددیسک‌هایی با استفاده از فن‌آوری HARM از سال ۲۰۰۲ تاکنون، سرانجام در اوایل سال گذشته این شرکت اعلام نموده است که قصد دارد تا درایوهای ۳۰ ترابایتی خود را تا سال ۲۰۲۳، درایوهای ۵۰ ترابایتی را در سال ۲۰۲۶ و درایوهای ۱۰۰ ترابایتی خود را تا سال ۲۰۳۰ روانه بازار نماید.

دیدگاهتان را بنویسید