کیفیت بی‌مانند ASUS کارت گرافیک ASUS Geforce GTX 1070 STRIX GAMING OC

مدل تا آخرین حد اورکلاک شده سری STRIX ساخت ASUS که با مدل تجاری ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING :

همان‌طور که اطلاع دارید کارت‌های گرافیک مبتنی بر این معماری با مدل تجاری GTX 10xx معرفی شده‌اند و تا به امروز و به صورت رسمی مدل Geforce GTX TITAN X Pascal 12GB به عنوان پرچم دار، مدل‌های Geforce GTX 1080 8GB و Geforce GTX 1070 8GB به عنوان کارت‌های رده بالای گیمینگ این معماری و Geforce GTX 1060 3GB/6GB نیز به عنوان مدل میان رده این خانواده روانه بازار شده‌اند.

asus-1070

البته زمزمه‌هایی نیز مربوط به معرفی مدل بسیار قدرتمند Geforce GTX 1080 Ti 12GB که مدل محدود شده Geforce GTX TITAN X Pascal محسوب می‌شود و کارت گرافیک فوق‌العاده خوش قیمت و اقتصادی Geforce GTX 1050 Ti در ماه‌های پیش رو شنیده می‌شود. این چند مدل معرفی شده به صورت کلی دارای ۳ تراشه گرافیکی (GPU) مختلف هستند. مدل‌های پرچم دار به تراشه بسیار قدرتمند GP102 با بیش از ۳۵۸۴ CUDA Core مجهز شده‌اند. مدل‌های رده بالا تراشه بسیار کارآمد GP104 مجهز به حداکثر ۲۵۶۰ CUDA Core را با خود به همراه دارند و تنها مدل میان رده این معماری نیز با تراشه GP106 و ۱۲۸۰ CUDA Core عرضه شده است.

مدل‌های رده بالای مبتنی بر این معماری همانند روال پیشین کمپانی انویدیا شامل یک مدل با امکانات و قابلیت‌های کامل ولی با قیمت نسبتاً بالا (Geforce GTX 1080) و یک مدل تا حدودی محدود شده ولی با قیمت بسیار مناسب و وسوسه کننده (Geforce GTX 1070) می‌شوند.

gtx-1070-asus-gaming

در واقع Geforce GTX 1070 8GB  تنها با ۶۴۰ CUDA Core کمتر، برخورداری از حافظه‌های GDDR5 8000MHz به جای حافظه‌های GDDR5X 10000MHz به کار رفته در Geforce GTX 1080 و حدوداً ۱۰۰MHz فرکانس پایه کمتر GPU بیش از ۳۷% از Geforce GTX 1080 8GB است. این در حالی است که در تست‌های عملی اختلاف کارایی بین این دو مدل به صورت میانگین حداکثر ۲۰% است. این بدین معناست که همواره برای داشتن بهترین‌ها باید هزینه به مراتب بیشتری بپردازید؛ اما در صورتی که همواره به دنبال خرید قطعات مقرون به صرفه و با نسبت کارایی به قیمت بالا هستید Geforce GTX 1070 8GB انتخاب زیرکانه‌تری محسوب می‌شود.

asus-me

ASUS نیز چند سالی می‌شود که بخش مربوط به طراحی و ساخت کارت‌های گرافیک خود را به کلی متحول کرده است، هم اکنون که در حال نگارش این بررسی هستیم ۶ مدل مختلف مرجع و اورکلاک شده از مدل Geforce GTX 1070 8GB را در تحت عنوان‌های Founders Edition، TURBO و STRIX ساخته و پرداخته و روانه بازار کرده است. در این بین مدل‌های سری STRIX به واسطه کولر بسیار قدرتمند و بی‌صدا، قطعات بسیار باکیفیت و مدرن به کار رفته در این سری، نورپردازی به وسیله RGB LED به همراه اورکلاک کارخانه‌ای قابل توجه، بهترین، خاص‌ترین و البته گران قیمت‌ترین اعضای این مجموعه محسوب می‌شوند.