کارت گرافیک ایسوس سری PROART RTX 4060 Ti با ۱۶ گیگابایت حافظه رم عرضه خواهد شد

ایسوس در این هفته سه مدل از کارت گرافیک‌های سری PROART را که جزو رده‌میانی به‌حساب می‌‌آیند را معرفی خواهد کرد. با عرضه کارت گرافیک انویدیا RTX 4060 Ti ایسوس نیز بر روی سری PROART RTX 4060 Ti تمرکز کرده است که ظرفیت حافظه آن دو برابر کارت گرافیک فعلی در بازار است و این امر پتانسیل خوبی برای تولید محتوا خواهد داشت.

مدل‌های RTX 4060 Ti از سری‌های PROART RTX 4080 و 4070 پیروی می‌کنند که دارای عملکردی بالا و طراحی شیک خواهد بود. این کارت نیز ۲.۵ اسلات را اشغال خواهد کرد و با استفاده از سه فن با توان حرارتی ۱۶۰ وات عرضه خواهد شد. ایسوس از تکنولوژی 0dB در این کارت‌ها استفاده کرده، این بدان معناست که فن‌ها تا زمانیکه پردازنده گرافیکی به دمای ۵۵ در جه سانتی‌گراد نرسیده، خاموش می‌مانند و این امر موجب می‌شود، هنگام انجام کارهای سبک صدای کمتری به گوش برسد.

ASUS-RTX-4060TI-PROART

ایسوس کارت گرافیک PROART RTX 4060 Ti با 16 گیگابایت حافظه در سه مدل PROART، PROART Advanced Edition و PROART OC Edition با سرعت کلاک بین ۲۵۶۵ تا ۲۶۸۵ مگاهرتز عرضه خواهد کرد که تا ۶ درصد سرعت کلاک بالاتری در مقایسه با انویدیا دارد و تنظیمات اورکلاک آن از طریق نرم‌افزار GPU Tweak انجام خواهد شد.

شایان ذکر است RTX 4060 Ti دارای کانکتور برق 12VHPWR نخواهد بود. در عوض هر کدام از کارت‌های نام برده توسط یک کانکتور برق ۸ پین تغذیه خواهند شد. هنوز مشخص نیست، ایسوس کارت‌های گرافیک رده‌میانی دیگر را به سری PROART اضافه نماید یا خیر.

در حال حاضر کمترین ظرفیتی که برای سری PROART در نظر گرفته شده ۱۲ گیگابایت در مدل RTX 4070 است. از آنجایی‌که این کارت‌ها دارای مشخصات حافظه مشابه با RTX 4080 هستند، اما پهنای باند آنها به میزان قابل توجهی در مقایسه با رده‌های بالایی، کاهش یافته است.

ASUS-GeForce-RTX-4060-Ti-16GB-PROART-OC-4

منبع: videocardz

دیدگاهتان را بنویسید